FORUM INFORMATION
Velkommen gæst!
Som gæst kan du læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

BRUGERPROFIL
E-mail:

Adgangskode:

Opret profil
Glemt koden?

FORUM MENU
Vis mine bogmærker
Vis mine agenter
Vis de nyeste indlæg
Start et nyt emne

FORUM KATEGORIER
AfstemningAirPlayApp StoreApple TV og tilbehørForslag til MacnytFotoGallerietGrafiskHardwareiCloudiOSiPad og tilbehøriPhone og tilbehøriPod og tilbehøriTunesMac OS (classic)Macnyt informererMusikNetværkNybegynder/switcherNyhedsdebatOrdet er fritOS XProgrammeringSikkerhedSoftwareSpilTips Video

Forum > iPhone og tilbehør > 'Ingen tjeneste' på iphone 5 - men OK på 4s og 3G Start et nyt emne

'Ingen tjeneste' på iphone 5 - men OK på 4s og 3G
10/07/2013 - 11:33:32
mjanneh
Novice
Siden: april 2011
Hej

Hvordan kan det være, at vores 3 iphones tilsyneladende har det ganske forskelligt i forhold til at kunne finde et signal - alle bruger samme udbyder, TDC.

Og - kan man gøre noget?

Men vi befinder os i et område af DK med dårlig dækning

10/07/2013 - 11:42:30
israelsen
Veteran
Siden: november 2011
Er ikke ekspert, men jo flere der på samme netværk jo dårligere bliver det.. Ingen anelse om det kan skylde lidt, men en anden ting kan f.eks. være hvis du har et cover på der 'skygger' for antennen? .. Når du mener signal er det så 3G ? Eller iPhone 5's LTE? For der er forskel på LTE og 3G - det 2 forskellige frekvenser, hvor der kun kan ringes fra 3G.

Det hjalp dig sikkert ikke meget men ja :) prøv det med cover! :)

10/07/2013 - 12:11:24
Jan R. B. Nielsen
Juniormedlem
Siden: juli 2005
iPhone 5 har ord for at have en ringere antenne på grund af det tynde design.
Så den egner sig ikke for dem der bor hvor der er dårlig dækning.
Og iPhone 5 kan ikke gå på TDCs LTE-netværk.
Så du er ramt af den dårligst tænkelige kombination af geografisk dækning, telefon model, og udbyder.

Udbyderne burde måske lave dækningskort for hver enkelt telefonmodel?

Cykel, trailer, militærstøvler, stormkøkken & to dåseåbnere
10/07/2013 - 12:51:05
Morten dk
Novice
Siden: juni 2010
mjanneh skrev: Hej

Hvordan kan det være, at vores 3 iphones tilsyneladende har det ganske forskelligt i forhold til at kunne finde et signal - alle bruger samme udbyder, TDC.

Og - kan man gøre noget?

Men vi befinder os i et område af DK med dårlig dækning

Lidt humor. Det er fordi du har TDC (; god sommer

Iphone 4 ipad2 MBA Og Rolex ure
10/07/2013 - 13:36:46
mjanneh
Novice
Morten dk skrev:

Pftttt ... ja, jeg er ikke utilbøjelig til at være enig. Jeg hat en - måske naiv - tiltro på, at teknologierne efterhånden kommer 'sync', så TDC bliver lige så god som de bedste af de øvrige.

Jeg orker simpelthen ikke at skulle forholde mig til udbyder X, Y og Zs abonnementer A, B og C - har gjort det tidligere, men det tager for meget tid & energi til at jeg synes, jeg gider.

10/07/2013 - 14:54:35
israelsen
Veteran
Siden: november 2011
mjanneh skrev:
Morten dk skrev:

Pftttt ... ja, jeg er ikke utilbøjelig til at være enig. Jeg hat en - måske naiv - tiltro på, at teknologierne efterhånden kommer 'sync', så TDC bliver lige så god som de bedste af de øvrige.

Jeg orker simpelthen ikke at skulle forholde mig til udbyder X, Y og Zs abonnementer A, B og C - har gjort det tidligere, men det tager for meget tid & energi til at jeg synes, jeg gider.

Min far havde samme holdning indtil jeg satte mig ned, kiggede på både internet, tv og mobil. I starten sagde han det var lige meget men da han så så hvor mange penge han sparede + han fik nogle ekstra sports kanaler med så blev han alligevel glad for det 'arbejde' jeg gjorde.

Det jeg vil sige er bare, at det nogle gange godt kan betale sig både økonomisk men også funktionalitet/bruger oplevelse. Bare 1 gang om året :) ligesom forårsregngøring ;)

11/07/2013 - 12:05:49
mjanneh
Novice
Hold k..., hvor er det irriterende. Har prøvet uden cover. Ingen forskel.

Er det et software og/eller et hardware problem?

Det jeg vil sige er bare, at det nogle gange godt kan betale sig både økonomisk men også funktionalitet/bruger oplevelse. Bare 1 gang om året :) ligesom forårsregngøring ;)

Jeg kan sagtens se din pointe. Er bare så træt af, at vi alle skal bruge mere og mere tid på administration af vores eget liv. Skat, transport, bank - og altså også telefon, osv osv. Var det 'bare' mig selv, tror jeg nok, jeg ville undersøge markedet. Men med familie, flere adresser, flere typer netbehov, udland og hjemme, så er puslespillet ret stort. Og tæller jeg de timer sammen, jeg skulle bruge på at 1) undersøge markedet; 2) få familiens specialbehov sat op, 3) hænge i telefonen til udbyder XX's hotline, ja - så tror jeg besparelsen er til at overse. For slet ikke at tale om hvordan mit blodtryk ville ha' det!

11/07/2013 - 12:16:37
Jesper Høy Hansen
Let øvet
Siden: december 2009
mjanneh skrev: Hold k..., hvor er det irriterende. Har prøvet uden cover. Ingen forskel.

Er det et software og/eller et hardware problem?

Jeg kan sagtens se din pointe. Er bare så træt af, at vi alle skal bruge mere og mere tid på administration af vores eget liv. Skat, transport, bank - og altså også telefon, osv osv. Var det 'bare' mig selv, tror jeg nok, jeg ville undersøge markedet. Men med familie, flere adresser, flere typer netbehov, udland og hjemme, så er puslespillet ret stort. Og tæller jeg de timer sammen, jeg skulle bruge på at 1) undersøge markedet; 2) få familiens specialbehov sat op, 3) hænge i telefonen til udbyder XX's hotline, ja - så tror jeg besparelsen er til at overse. For slet ikke at tale om hvordan mit blodtryk ville ha' det!

Problemet er bare, at lige netop TDC lever af det, du skriver. Alt for mange betragter TDC som en 'neutral' løsning – især blandt ældre mennesker. Det kan indbringe dem en stor overpris. (Og så kan de samtidig drive nogle underselskaber, så de også kan fange nogle af dem, der tjekker priserne.)
Den neutrale løsning er – alt andet end TDC!

11/07/2013 - 16:05:32
mjanneh
Novice
Uhh - jeg er vist et 'ældre menneske' (>50 år). Men ja,. jeg foretrækker samme udbyder. Ved nok, at jeg betaler mere hos TDC. Ligger merbetalingen under 3 timers arbejdstid, er det OK.

Men siger du, at jeg kan finde det samme hos en anden udbyder, som jeg i dag finder - samlet - hos TDC. Og billigere?

Altså

2 'voksenabonnementer' (små-tale, små-sms)
1 voksenabonnement primært anvendt i udlandet
2 børneabonnementer med fokus på 'fri sms'
2 børneabonnementer. hvor børnenes forbrug i udlandet (inden for EU og fra Kina) kan begrænses
Fast internet og mobilt internet
Max-saldo til børne-abopnnementerne
Musik streaming a la TDC Play

Er billigere end hos TDC?

Det, jeg har undersøgt, har 75% af varerne, men ikke de sidste 25% - så regnskabet bliver det samme i sidste ende.

Macnyt - version 3.8 (CVN) | EULA