xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et sted i sønderjylland (Foulum Apple Datacenter)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Apple kan få offentlig dansk støtte
Kategori: Et sted i sønderjylland (Foulum Apple Datacenter)


2322

0
27. februar 2015 @ 00:30
ASCII jonglør
Ikke alene betaler vi dyrt for Apples produkter - nu skal vi sørme også give Apple masser af statsstøtte til etablering i Foulum...

Apple kan få offentlig støtte til dansk indtog
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”
  12
0
  826

2322

0
27. februar 2015 @ 02:00
ASCII jonglør
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

535

26
27. februar 2015 @ 03:10
Kaptajn
Jeg kan ikke engang blive støt, lad os sige at der skabes 300+ jobs i en landsdel der har brug for det så er statsstøtten det værd, samtidigt med at fjernvarmekunderne i Viborg står med en win-win.

2322

0
27. februar 2015 @ 08:50
ASCII jonglør
Jeg er heller ikke stødt, indigneret etc. - endnu - men vil bestemt gerne vide, hvad der foregår. Jeg vil dog heller ikke være til grin for egne skattepenge.

Og er i øvrigt ikke et sekund i tvivl om, at de bag facaden griner deres røv i laser hos Apple i California i en sådan sag.
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1014

0
27. februar 2015 @ 09:49
Stormogul
Hvem har vedtaget støttereglerne, Apple eller Folketinget?

Hvis I er utilfredse med reglerne, så kritiser dem, der har vedtaget dem.

Forvent ikke at virksomheder driver velgørenhed (selv om nogle af dem er gode til PR).

2322

0
27. februar 2015 @ 09:54
ASCII jonglør
Præcis. My words, yes.
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

955

9
27. februar 2015 @ 10:23
Veteran
Det eneste problem her er, at virksomheder kræver MINE PENGE hver gang de skal til at opføre sig miljøvenligt eller bæredygtigt.

Det må være en syg tanke, selv for en højremand, for de vil jo hellere derhen, hvor hver mand er sin egen lykkes smed og hvor virksomheder ikke betaler skat. Vi bør støtte virkelig nytænkning i stedet for blot at støtte en eller anden tilfældig kapitalists lommer.
Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

535

26
27. februar 2015 @ 16:01
Kaptajn
Kenny Poulsen skrev: Det eneste problem her er, at virksomheder kræver MINE PENGE hver gang de skal til at opføre sig miljøvenligt eller bæredygtigt.

Det må være en syg tanke, selv for en højremand, for de vil jo hellere derhen, hvor hver mand er sin egen lykkes smed og hvor virksomheder ikke betaler skat. Vi bør støtte virkelig nytænkning i stedet for blot at støtte en eller anden tilfældig kapitalists lommer.

Der sidder nogle kloge hoveder som har besluttet på Danmarks vegne at støtte grønne initativer.
Jeg må sige at jeg er imponeret over at Danmark er udvalgt som land for dette projekt, om Apple så laver en skuffe aftale med staten om mindre skattebetaling kan jeg ikke være støt over, der skabes arbejdspladser i en del af udkants Danmark som har brug for det, og de arbejdere kommer (måske) fra offentlig forsørgelse over til at blive skattebidragere.

396

2
27. februar 2015 @ 21:24
Lærling
Stig Storm skrev: Apples danske indtog kan få hjælp fra statskassen

- hvis de nu skulle stå og mangle lidt investeringspenge udover de 1 trillion 68 milliarder kroner i kontanter, som Apple har lige pt.

En trillion er 10 i 18.
1.000.000.000.000.000.000!

En AMERIKANSK trillion er (kun) 10 i 12., men hvad er en faktor million mellem venner :)

Men jeg synes det er for dårligt hvis vi betaler tilskud til en billion-virksomhed, som ikke engang sætter produktion i gang, og derfor (næsten) ikke giver nogen skattekroner.
  MB Air M1, iPad 8. Generation, iPhone 12 mini, Apple TV 3, iPod Classic

2322

0
27. februar 2015 @ 21:53
ASCII jonglør
Du har naturligvis ret - 1 billion 68 milliarder kroner er det korrekte beløb.

Det blev skrevet kl. 2 om natten - måske derfor fejlen
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

931

67
27. februar 2015 @ 22:30
Veteran
Gad vide hvornår de runder en googol
MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

955

9
28. februar 2015 @ 09:23
Veteran
Andreas Lang skrev: Der sidder nogle kloge hoveder som har besluttet på Danmarks vegne at støtte grønne initiativer


Håber virkelig ikke, at det er folketinget du omtaler som kloge hoveder ?

Problemet er at de ikke støtter grønne INITIATIVER, men blot støtter virkomhedsdrift, selv hvor der ikke er behov for støtte af virksomhedsdrift.
Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

535

26
28. februar 2015 @ 19:21
Kaptajn
Kloge hoveder, burde have været i citationstegn.
Hvis alle 179 medlemmer af folketinget, som jeg læser dit indlæg ikke er kloge hoveder, så er det en syg kultur vi har i Danmark.

Danmark har brug for virksomhedsdrift, der er jo en grund til at vi har arbejdsløse, udover de indlysende grunde, som jeg slet ikke vil nævne her.

Regler gælder alle, så hvis vi i Danmark har en regel om at støtte grønne initativer, så gælder dette ALLE virksomheder, herunder Apple. Alle er lige for den gældende lovgivning, selvom der er undtagelser.