xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
PP: Træt af reklame brugere!
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)


535

26
12. marts 2015 @ 17:55
Kaptajn
Kære PowerPalle og alle andre brugere på MacNyt.

Der har nu efterhånden været flere tilfælde af "skjult" reklame/markedsføring af egne produkter her på MN.

Jeg er rigtigt godt træt af det, Christian Leth fra PavoScreen.dk gør det efter han fik en kæmpe skider, ikke længere skjult ñ det kan jeg acceptere, men så burde han betale for brug af MN, han bidrager kun i tråde hvor han kan brande sine egne produkter, og altså ikke almindelig hjælp som MacNyt er her for.

I dag dukker der en ny knapt så smart fyr op i tråden "Køb hos Incover.dk". Simon Nygård Nielsen reklamere for sit eget Onkelbillig.dk, skærmbeskyttelse.

Det er uacceptabelt, jeg mener folk der kun er her for at reklamere for sit eget skrammel burde betale til MacNyt og have en anden profiltype end alle os andre.
Der er blevet mere og mere "skjult" markedsføring her på MacNyt, og for mit vedkommende har det nået et punkt, hvor det er for meget.
Der må kunne vedtages skrappere metoder til at holde dem ude, ellers burde der tilføjes en nye fane i toppen af MN, som hedder idioter ñ hvor vi kan hænge den slags folk ud, det skader hvertfald forretningen hvis man bruger Google før man beslutter sig, de fleste ville nok gå en stor bue uden om folk som er hængt ud som lidt for kreative.
  23
0
  38

4457

0
12. marts 2015 @ 17:59
Suspenderet
Andreas Lang: Hørt, hørt
Late-2013 MacBook Pro Retina 15" 2.3GHz i7 512GB SSD 16GB RAM ï iPhone 6 128GB ï iPad mini Retina 4G ï AirPort Time Capsule ac

4

0
12. marts 2015 @ 18:14
Nyt medlem
Hej Andreas

Jeg beklager jeg har gjort noget jeg ikke måtte. Men nu havde spørgsmålet en relevans, som jeg mente jeg havde en løsning på. Jeg håber i kan se det fra min vinkel. Jeg har et produkt som nogen efterspørger, selvfølgelig anbefaler jeg mit eget.

Jeg beklager selvfølgelig at jeg ikke oplyste at det var min egen butik, men jeg så det ikke som en nødvendighed.

Venlig hilsen Simon nygård

535

26
12. marts 2015 @ 18:25
Kaptajn
Simon, læste du MacNyt's vilkår inden du meldte dig ind?
Og nej, du løste ikke noget i den tråd? Brugeren skriver at han har bestilt noget, som endnu ikke er ankommet - altså kan du ikke sælge dit produkt her.

Derudover skriver du som tilsyneladende almindelig MN bruger, hvilket er totalt uacceptabelt.

Det er ALTID en nødvendighed at oplyse om man reklamerer, du kan læse op på reglerne hos Forbrugerombudsmanden, du kender tydeligvis ikke reglerne og god etik, du har jo brudt markedsføringsloven.

4

0
12. marts 2015 @ 18:28
Nyt medlem
Hej Andreas

Jeg beklager. Må man ikke skrive som almindelig bruger?

Jeg tror bare jeg træder langsomt ud af denne macnyt verden ;-)


496

5
12. marts 2015 @ 18:57
Seniormedlem
Ups. Andreas. Jeg har heller aldrig læst reglerne til ende. Og jeg har nu været medlem siden længe siden.
Giv manden en chance for at lære af sine fejl, før han bliver lynchet. Omvendt, så skal du selvfølgelig heller ikke lynches for at blive møg irriteret på bevidste snydere.
iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

598

3
12. marts 2015 @ 19:00
Kaptajn
Yes Kent, lad os lige tage det roligt - helt enig.
iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

1905

185
PowerPalle (Administrator)
12. marts 2015 @ 19:01
Stormogul
Det er ikke OK at reklamere på MN som gjordt og en advarsel er givet - intet andet.

_/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4457

0
12. marts 2015 @ 19:02
Suspenderet
PowerPalle skrev: Det er ikke OK at reklamere på MN som gjordt og en advarsel er givet - intet andet.

_/PP



Go' stil der, PP
Late-2013 MacBook Pro Retina 15" 2.3GHz i7 512GB SSD 16GB RAM ï iPhone 6 128GB ï iPad mini Retina 4G ï AirPort Time Capsule ac

598

3
12. marts 2015 @ 19:13
Kaptajn
PowerPalle skrev: Det er ikke OK at reklamere på MN som gjordt og en advarsel er givet - intet andet.

_/PP



Den der skriver "d" i gjort, han skal have sin hale smurt
Sådan var det, da jeg gik i skole.

OG nu er jeg senior - tak.
iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

535

26
12. marts 2015 @ 20:23
Kaptajn
Kent Amond Jørgensen skrev: Ups. Andreas. Jeg har heller aldrig læst reglerne til ende. Og jeg har nu været medlem siden længe siden.
Giv manden en chance for at lære af sine fejl, før han bliver lynchet. Omvendt, så skal du selvfølgelig heller ikke lynches for at blive møg irriteret på bevidste snydere.

Som erhvervsdrivende er man ansvarlig for den til enhver tid gældende lovgivning, som firma bør man vide hvad markedsføringsloven siger om skjult markedsføring ñ det er punkt 1. side 1.

Fra min side var det et surt opstød, men MacNyt har i den senere tid været udsat for mere og mere af den slags reklame, derfor håbede jeg, at der kunne blæses til fælles kamp mod den slags snyltere.

Har ikke noget i mod markedsføring i forum, det er alle steder vi ser hen. Men at lave en disclaimer, burde være en selvfølge.

507

9
12. marts 2015 @ 20:31
Kaptajn
PowerPalle skrev: Det er ikke OK at reklamere på MN som gjordt og en advarsel er givet - intet andet.

_/PP



Jeg håber da ikke, at jeg skal have en advarsel? Jeg har jo intet med Pavoscreen at gøre.
Mvh Flemming Larsen

356

12
puggaard (Skribent)
12. marts 2015 @ 20:35
Lærling

535

26
12. marts 2015 @ 20:41
Kaptajn
puggaard skrev: hmm...


Reklamerer ikke for noget produkt, spørger tværtimod om hjælp
Samtidigt kan der ikke være tvivl om min tilknytning til selskabet.

4593

394
12. marts 2015 @ 21:27
FPU
Flemming Larsen skrev:
PowerPalle skrev: Det er ikke OK at reklamere på MN som gjordt og en advarsel er givet - intet andet.

_/PP



Jeg håber da ikke, at jeg skal have en advarsel? Jeg har jo intet med Pavoscreen at gøre.


Jeg tror, at det var SimonN (registreret marts 2015) og medindehaver af det dÈr Onkel-firma, som han reklamerede for, som advarslen gælder.

Der har været TO tilfælde om mistanke om spam idag; SimonN's (berettiget) og din (uberettiget).

Det har mudret billedet en del, og i og med at du nok sidder med forskrækkelsen i kroppen endnu, er der ikke noget at sige til, at du måske lige har mistet overblikket og tror, at du nu også har fået en formel advarsel af selveste PP.

Sådan som jeg læser den her tråd, er den advarsel IKKE møntet på dig, og jeg mener, at du har bevist din uskyld i den tråd om skærmglas, og jeg TROR at PP opfatter det på samme måde.
Spirituel Maskine

1905

185
PowerPalle (Administrator)
13. marts 2015 @ 06:59
Stormogul
Jørgen St. Jensen skrev:
PowerPalle skrev: Det er ikke OK at reklamere på MN som gjordt og en advarsel er givet - intet andet.

_/PP



Den der skriver "d" i gjort, han skal have sin hale smurt
Sådan var det, da jeg gik i skole.

OG nu er jeg senior - tak.


Pokkers! Det har jeg ellers ikke gjort i mange år.

/PP - nu med hale...
Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1905

185
PowerPalle (Administrator)
13. marts 2015 @ 07:01
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:
Flemming Larsen skrev:
PowerPalle skrev: Det er ikke OK at reklamere på MN som gjordt og en advarsel er givet - intet andet.

_/PP



Jeg håber da ikke, at jeg skal have en advarsel? Jeg har jo intet med Pavoscreen at gøre.


Jeg tror, at det var SimonN (registreret marts 2015) og medindehaver af det dÈr Onkel-firma, som han reklamerede for, som advarslen gælder.

Der har været TO tilfælde om mistanke om spam idag; SimonN's (berettiget) og din (uberettiget).

Det har mudret billedet en del, og i og med at du nok sidder med forskrækkelsen i kroppen endnu, er der ikke noget at sige til, at du måske lige har mistet overblikket og tror, at du nu også har fået en formel advarsel af selveste PP.

Sådan som jeg læser den her tråd, er den advarsel IKKE møntet på dig, og jeg mener, at du har bevist din uskyld i den tråd om skærmglas, og jeg TROR at PP opfatter det på samme måde.


Ja.

/PP
Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

496

5
13. marts 2015 @ 08:14
Seniormedlem
Andreas Lang skrev:
Kent Amond Jørgensen skrev: Ups. Andreas. Jeg har heller aldrig læst reglerne til ende. Og jeg har nu været medlem siden længe siden.
Giv manden en chance for at lære af sine fejl, før han bliver lynchet. Omvendt, så skal du selvfølgelig heller ikke lynches for at blive møg irriteret på bevidste snydere.

Som erhvervsdrivende er man ansvarlig for den til enhver tid gældende lovgivning, som firma bør man vide hvad markedsføringsloven siger om skjult markedsføring ñ det er punkt 1. side 1.

Fra min side var det et surt opstød, men MacNyt har i den senere tid været udsat for mere og mere af den slags reklame, derfor håbede jeg, at der kunne blæses til fælles kamp mod den slags snyltere.

Har ikke noget i mod markedsføring i forum, det er alle steder vi ser hen. Men at lave en disclaimer, burde være en selvfølge.

Ok, igen. Lad dog være med at bide halsen over på folk første gang de laver en fejl. Det giver MN et dårligt ry. Og personligt synes jeg, at det er kedligt at læse.
Tag en puster og forklar så stille og roligt vedkommende reglerne, både de skreven og de uskrevne. Og brok dig så til PP, hvis folk gentagende gange snyder, bevidst eller ubevidst.
iPad Pro 2017, Macbook pro 2009, TimeCapsule 2TB

1641

24
13. marts 2015 @ 08:23
Stormogul
Kent Amond Jørgensen skrev:
Andreas Lang skrev:
Kent Amond Jørgensen skrev: Ups. Andreas. Jeg har heller aldrig læst reglerne til ende. Og jeg har nu været medlem siden længe siden.
Giv manden en chance for at lære af sine fejl, før han bliver lynchet. Omvendt, så skal du selvfølgelig heller ikke lynches for at blive møg irriteret på bevidste snydere.

Som erhvervsdrivende er man ansvarlig for den til enhver tid gældende lovgivning, som firma bør man vide hvad markedsføringsloven siger om skjult markedsføring ñ det er punkt 1. side 1.

Fra min side var det et surt opstød, men MacNyt har i den senere tid været udsat for mere og mere af den slags reklame, derfor håbede jeg, at der kunne blæses til fælles kamp mod den slags snyltere.

Har ikke noget i mod markedsføring i forum, det er alle steder vi ser hen. Men at lave en disclaimer, burde være en selvfølge.

Ok, igen. Lad dog være med at bide halsen over på folk første gang de laver en fejl. Det giver MN et dårligt ry. Og personligt synes jeg, at det er kedligt at læse.
Tag en puster og forklar så stille og roligt vedkommende reglerne, både de skreven og de uskrevne. Og brok dig så til PP, hvis folk gentagende gange snyder, bevidst eller ubevidst.


+1
Kunne ikke være mere enig...!
Once you go Mac - You'll never go back..!

1641

24
13. marts 2015 @ 08:28
Stormogul
Andreas Lang skrev: Kære PowerPalle og alle andre brugere på MacNyt.

Der har nu efterhånden været flere tilfælde af "skjult" reklame/markedsføring af egne produkter her på MN.

Jeg er rigtigt godt træt af det, Christian Leth fra PavoScreen.dk gør det efter han fik en kæmpe skider, ikke længere skjult ñ det kan jeg acceptere, men så burde han betale for brug af MN, han bidrager kun i tråde hvor han kan brande sine egne produkter, og altså ikke almindelig hjælp som MacNyt er her for.

I dag dukker der en ny knapt så smart fyr op i tråden "Køb hos Incover.dk". Simon Nygård Nielsen reklamere for sit eget Onkelbillig.dk, skærmbeskyttelse.

Det er uacceptabelt, jeg mener folk der kun er her for at reklamere for sit eget skrammel burde betale til MacNyt og have en anden profiltype end alle os andre.
Der er blevet mere og mere "skjult" markedsføring her på MacNyt, og for mit vedkommende har det nået et punkt, hvor det er for meget.
Der må kunne vedtages skrappere metoder til at holde dem ude, ellers burde der tilføjes en nye fane i toppen af MN, som hedder idioter ñ hvor vi kan hænge den slags folk ud, det skader hvertfald forretningen hvis man bruger Google før man beslutter sig, de fleste ville nok gå en stor bue uden om folk som er hængt ud som lidt for kreative.


Tag det roligt, og find noget andet at lave, end at sidde med lovbogen i hånden og vente på at få lov til at råbe: "OVERTR≈DT"
Det klæder dig ikke...!!
Og pas så på du ikke selv en dag, bliver hængt ud, fordi du har begået en mindre fodfejl....
Once you go Mac - You'll never go back..!

507

9
13. marts 2015 @ 09:57
Kaptajn
PowerPalle skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Flemming Larsen skrev:
PowerPalle skrev: Det er ikke OK at reklamere på MN som gjordt og en advarsel er givet - intet andet.

_/PP



Jeg håber da ikke, at jeg skal have en advarsel? Jeg har jo intet med Pavoscreen at gøre.


Jeg tror, at det var SimonN (registreret marts 2015) og medindehaver af det dÈr Onkel-firma, som han reklamerede for, som advarslen gælder.

Der har været TO tilfælde om mistanke om spam idag; SimonN's (berettiget) og din (uberettiget).

Det har mudret billedet en del, og i og med at du nok sidder med forskrækkelsen i kroppen endnu, er der ikke noget at sige til, at du måske lige har mistet overblikket og tror, at du nu også har fået en formel advarsel af selveste PP.

Sådan som jeg læser den her tråd, er den advarsel IKKE møntet på dig, og jeg mener, at du har bevist din uskyld i den tråd om skærmglas, og jeg TROR at PP opfatter det på samme måde.


Ja.

/PP

Super.
Mvh Flemming Larsen

1519

0
13. marts 2015 @ 12:14
Suspenderet
Jørgen St. Jensen skrev:
PowerPalle skrev: Det er ikke OK at reklamere på MN som gjordt og en advarsel er givet - intet andet.

_/PP



Den der skriver "d" i gjort, han skal have sin hale smurt
Sådan var det, da jeg gik i skole.

OG nu er jeg senior - tak.


Jeg mener det er rygstykkerne der bliver smurt..
Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

507

9
13. marts 2015 @ 13:18
Kaptajn
Bersærken skrev:
Jørgen St. Jensen skrev:
PowerPalle skrev: Det er ikke OK at reklamere på MN som gjordt og en advarsel er givet - intet andet.

_/PP



Den der skriver "d" i gjort, han skal have sin hale smurt
Sådan var det, da jeg gik i skole.

OG nu er jeg senior - tak.


Jeg mener det er rygstykkerne der bliver smurt..

Jeg husker den også som halen smurt. Det var lige før at mine lærere gjorde det.
Mvh Flemming Larsen

108

8
13. marts 2015 @ 21:58
Novice
Kent Amond Jørgensen skrev:
Andreas Lang skrev:
Kent Amond Jørgensen skrev: Ups. Andreas. Jeg har heller aldrig læst reglerne til ende. Og jeg har nu været medlem siden længe siden.
Giv manden en chance for at lære af sine fejl, før han bliver lynchet. Omvendt, så skal du selvfølgelig heller ikke lynches for at blive møg irriteret på bevidste snydere.

Som erhvervsdrivende er man ansvarlig for den til enhver tid gældende lovgivning, som firma bør man vide hvad markedsføringsloven siger om skjult markedsføring ñ det er punkt 1. side 1.

Fra min side var det et surt opstød, men MacNyt har i den senere tid været udsat for mere og mere af den slags reklame, derfor håbede jeg, at der kunne blæses til fælles kamp mod den slags snyltere.

Har ikke noget i mod markedsføring i forum, det er alle steder vi ser hen. Men at lave en disclaimer, burde være en selvfølge.

Ok, igen. Lad dog være med at bide halsen over på folk første gang de laver en fejl. Det giver MN et dårligt ry. Og personligt synes jeg, at det er kedligt at læse.
Tag en puster og forklar så stille og roligt vedkommende reglerne, både de skreven og de uskrevne. Og brok dig så til PP, hvis folk gentagende gange snyder, bevidst eller ubevidst.


Kan kke være mere enig - hvad er egentlig værst?

Tror jeg ikke Onkel et eller andet har haft de store bagtanker med hans indlæg. Han vil formentlig kunne bruge sin tid på PR bedre end at sidde og lede efter tråde omkring skærmbeskyttelse, så Simon var her sikker af samme grund som os andre og det håber jeg da han bliver ved med!