xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Webdesign og grafisk produktion (Grafisk)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Eksporter iMovie film
Kategori: Webdesign og grafisk produktion (Grafisk)


22

0
09. maj 2015 @ 16:54
Let øvet
Hej.
Jeg har siddet og klippet alle mine gamle hjemmevideoer sammen i iMovie.
Jeg vil nu gemme den færdige film på min eksterne harddisk.
Når jeg i iMovie klikker: "Del" --> "Arkiv" --> og vælger min eksterne harddisk, begynder den at overføre, men i løbet af en times tid, afbrydes overførslen. Der står blot "Eksport af "hjemmevideo" mislykkedes. Handlingen kunne ikke udføres"
Det skal desuden nævnes at der er masser af plads på harddisken. Jeg har valgt videoen i så lav kvalitet, at den "kun" fylder 16GB. Jeg har også prøvet med flere forskellige harddiske, samt den interne harddisk.

Har gjort det gentagne gange uden held.
Nogen der kan hjælpe?

Venlig hilsen
Nikolaj Pedersen
  8
0
  1

252

0
09. maj 2015 @ 20:52
Juniormedlem
prøv at eksportere til den interne harddisk og se om det lykkes
ìHere's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers.

2581

84
09. maj 2015 @ 20:57
Bit kongen
simon krogh skrev: prøv at eksportere til den interne harddisk og se om det lykkes


Nikolajlp skrev: ... samt den interne harddisk.



Det er forsøgt ..



2581

84
09. maj 2015 @ 20:58
Bit kongen
Jeg har aldrig brugt iMovie men jeg går ud fra at du kan gemme det nuværende projekt og starte et nyt?


Lav en test i mindre format og se om fejlen stadigt kommer op ved export.


22

0
10. maj 2015 @ 01:14
Let øvet
Jeg har desværre allerede valgt den mindst mulige.
Ellers tak for svar.

931

67
10. maj 2015 @ 08:48
Veteran
Du skriver at du har masser af ledig plads på din harddisk. Kan du være mere præcis med hensyn til dette (hvor stor er din disk og hvor mange GB er der ledig) ? Både ekstern og intern ? Og har de før været fyldt helt op og derefter slettet lidt igen ?

Grunden til at dette er væsentligt er fordi at iMovie ikke kun behøver ledig plads til export af filmen men derimod kontinuerlig ledig plads. Det vil sige at hvis din harddisk før i tiden har været helt fyldt op til randen og derefter slettet for at frigive plads så kan data godt ligge og "rode" rundt omkring på harddisken rent fysisk. Man siger at den er fragmenteret. Hvis dine harddiske er fragmenteret i for høj grad er det ikke sikkert at der er plads (kontinuerligt) på dem selv om der er ledig plads.

Det er dog ikke sikkert at fejlen skyldes dette men kunne være plausibelt.
MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

22

0
10. maj 2015 @ 10:32
Let øvet
Tak for svar.
Den eksterne harddisk er på 320 GB, der er 230 GB tilgængelig, og der har ikke tidligere været mere på den end der er i øjeblikket.
Den interne har 45 GB tilgængeligt
Så jeg tror ikke det er skyld i mit problem desværre.

Vh Nikolaj.

4586

390
10. maj 2015 @ 10:39
FPU
Først ville jeg have gættet på, at det var den eksterne disks format (FAT), som var årsagen, men jeg går stærkt ud fra, at den interne er formatteret i Extended (Journaled), og så burde det ikke være et problem at skrive een stor fil på 16 GB, hvis der ellers er plads nok, som mactekniker påpeger.

Jeg gætter nu på enten en bug i iMovie ved eksport af (ret) store filer eller fejlskrivning til den interne SSD i forbindelse med arkivering af den originale fil.

Hvis du har en fornemmelse af, hvor langt inde i filmen, problemet opstår, kan du så ikke lige spole igennem det sted og se, om den stopper eller hakker; så kan det jo være, at det er fordi netop det sted er fejlkodet eller skrevet på defekte celler?

Og hvad hvis du bare for at teste koder den om til f.eks. to separate "kapitler" · 8 GB eller fire "kapitler" · 4 GB, kan du så få den over?

Ellers må du prøve at lægge alle originalerne over på den eksterne og samle dem direkte i iMovie dÈr.

Held og lykke og feed-back.

P.S. Hvordan forbinder du Mac og disk? USB er jo ikke ligefrem kendt for at være glad for kæmpe-filer; her er FireWire eller Thunderbolt altså noget bedre.
Spirituel Maskine

1045

26
10. maj 2015 @ 13:52
Stormogul
Har du samlet alle originale klip på et og samme sted?

Det kan have betydelse. Ved ikke om det stadig er sådan, men husker at selv jeg havde problemer med at eksportere. Løsningen for mig var at samle alle foto og filmer i samme mappe, så at iMovie kun havde Èn reference-mappe.
Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.