xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Mac mini Beoplay v1
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)


101

0
25. maj 2015 @ 11:29
Novice
Hej
Er det muligt at købe en Mac mini og en Apple mus og tastatur og så bruge ens tv skærm til at surfe på ?
Eller kan man kun bruge Mac mini som en slags netværks HD til sit Beoplay v1.

Har;

AirPort ekspres ny
Apple TV2
Beoplav V1
Packbell ekstern HD

Vil bare gerne kunne se film på mit tv - og tænker så feks hvis man nu har en ekstern HD og har nogen venner der har film man kan låne over på sin ekstern HD så det jo dejligt bare at kunne overfører dem til sin mac mini.
Men selve os x kan man også bruge det via sin tv skærm? Blir skærm billedet ikk dårligt og kan det overhovedet lade sig gøre.
  13
0
  121

1833

0
25. maj 2015 @ 14:50
Stormogul
Det burde ikke være noget problem.

Men kan se fjernsynet også har selv usb-stik med understøttelse for afspilning af film, i en række formater, direkte fra harddisk.

8581

198
25. maj 2015 @ 19:14
Poseidon
Sagtens.
Der var engang en Mac...

535

26
25. maj 2015 @ 19:33
Kaptajn
Hvis du købere en af de nyere modeller, er der HDMI indbygget i Mac Mini'en.

101

0
26. maj 2015 @ 09:06
Novice
Andreas Lang skrev: Hvis du købere en af de nyere modeller, er der HDMI indbygget i Mac Mini'en.


Cool!

Og hvis Mac mini er tilsluttet Beoplay V1 tv så kan man vel også tænde for Apple tv og så se de film der ligger på Mac minien ud på tv'et?
Ved nogen Af jer så hvor man går hen på Apple tv'et for at samarbejde med Mac minien?

1833

0
26. maj 2015 @ 09:26
Stormogul
Kun hvis du tilføjer dem itunes. Har ikke længere Apple Tv, men der er et menu-punkt der hedder noget med computer, hvor du så kan browse iTunes indholdet.

På Apple Tv 2 er jailbreak også en mulighed og tilkøb af aTV flash, så kan man afspille film direkte fra en netværks harddisk uden tændt computer.

Der findes også løsninger som Airparrot, hvor man fra Mac kan stream film til aTV.

Edit: Fjernsynet har ethernetstik og support for NAS (Network Attached Storage=Netværks harddisk). Så aTV flash er lidt unødvendig, hvis man kan gøre det direkte fra fjernsynet. Sansynligvis i bedre kvalitet end aTV2 er i stand til.

101

0
26. maj 2015 @ 09:47
Novice
Signifikant skrev: Kun hvis du tilføjer dem itunes. Har ikke længere Apple Tv, men der er et menu-punkt der hedder noget med computer, hvor du så kan browse iTunes indholdet.

På Apple Tv 2 er jailbreak også en mulighed og tilkøb af aTV flash, så kan man afspille film direkte fra en netværks harddisk uden tændt computer.

Der findes også løsninger som Airparrot, hvor man fra Mac kan stream film til aTV.

Edit: Fjernsynet har ethernetstik og support for NAS (Network Attached Storage=Netværks harddisk). Så aTV flash er lidt unødvendig, hvis man kan gøre det direkte fra fjernsynet. Sansynligvis i bedre kvalitet end aTV2 er i stand til.


Fedt!!!
Hvis man så skal afspille direkte fra Mac mini skal man så tænde tv'et og Mac mini og hvad gør man så ?
Skal man ikk have en betjenings kilde, jeg ved der er noget der hedder multimedia center på Beoplay V1 - måske det er der filmografi musik i så fald blir lagret.

1045

26
26. maj 2015 @ 10:02
Stormogul
Hvorfor i al verden vil man afspille film fra Mac Mini til Apple TV, når begge enheder er tilsluttet det samme fjernsyn?

Hvorfor gå den omvej?

@Dashup - har du prøvet at tilslutte din eksterne HD direkte til dit BeoPlay V1 via USB, som både Signifikant og jeg (i en tidligere tråd) har foreslået?

Du bliver ved med at stille de samme spørgsmål i forskellige tråde. Hvis du stadig mener at du har brug for en Mac Mini, vil jeg foreslå, at du sætter dig ind i hvad en Mac Mini er.

Mac Mini features

Her forklares det også Test af Apple Mac Mini
(artikel fra 2013, men er stadig informativ og aktuel)
Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

1833

0
26. maj 2015 @ 10:19
Stormogul
Dashup skrev:

Fedt!!!
Hvis man så skal afspille direkte fra Mac mini skal man så tænde tv'et og Mac mini og hvad gør man så ?

Mac Mini er en computer på godt og ondt. Den kræver mus+tastatur til betjening. Brugerfladen er ikke specielt sofavenlig out of the box. Mediecenterdelen der engang var standard, er fjernet fra OSX. Der findes andre Mediecenter programmer + fjernbetjening-apps, der gøre den lidt mere sofavenlig, men det kræver tid og lyst at få til at fungere.

Dashup skrev:


Skal man ikk have en betjenings kilde, jeg ved der er noget der hedder multimedia center på Beoplay V1 - måske det er der filmografi musik i så fald blir lagret.

Hvis det blot er film-afspilning, så ville jeg teste den indbyggede afspilning fra USB eller netværksharddisk. Først når du har et behov eller støt på en showstopper, som hverken det indbyggede software eller din Apple tv ikke kan klare, ville jeg overveje en Mac Mini (hvis den kan).


101

0
26. maj 2015 @ 10:31
Novice
Beman skrev: Hvorfor i al verden vil man afspille film fra Mac Mini til Apple TV, når begge enheder er tilsluttet det samme fjernsyn?

Hvorfor gå den omvej?

@Dashup - har du prøvet at tilslutte din eksterne HD direkte til dit BeoPlay V1 via USB, som både Signifikant og jeg (i en tidligere tråd) har foreslået?

Du bliver ved med at stille de samme spørgsmål i forskellige tråde. Hvis du stadig mener at du har brug for en Mac Mini, vil jeg foreslå, at du sætter dig ind i hvad en Mac Mini er.

Mac Mini features

Her forklares det også Test af Apple Mac Mini
(artikel fra 2013, men er stadig informativ og aktuel)


Har prøvet at tilslutte ekstern HD til tv og den finder ingen film - min b&o forhandler siger det fordi filmene ligger i et forkert format men den køber jeg ikk helt for da jeg havde en computer kunne jeg fint streame filmene ud på tv'et.
Efter salg af computer har jeg jo så det problem jeg gerne vil streame igen men det kan jeg ikk ved at tilslutte ekstern HD til tv

1833

0
26. maj 2015 @ 11:06
Stormogul
Dashup skrev:

Har prøvet at tilslutte ekstern HD til tv og den finder ingen film - min b&o forhandler siger det fordi filmene ligger i et forkert format men den køber jeg ikk helt for da jeg havde en computer kunne jeg fint streame filmene ud på tv'et.
Efter salg af computer har jeg jo så det problem jeg gerne vil streame igen men det kan jeg ikk ved at tilslutte ekstern HD til tv

Den var nok ikke formateret med det rigtige fil-system. exFat vil et gæt på understøttet filsystem der også kan klare film over 4GB i størrelse.

edit: afhængig af hvordan du streamede, så kan filmene også være omkodet undervejs.
edit2: Det lader til at FAT(32) undstøttes, men hverken exfat eller ntfs. Det betyder at dine film skal være under 4GB i størrelse

1045

26
26. maj 2015 @ 11:15
Stormogul
Signifikant skrev: Mediecenterdelen der engang var standard, er fjernet fra OSX. Der findes andre Mediecenter programmer + fjernbetjening-apps, der gøre den lidt mere sofavenlig, men det kræver tid og lyst at få til at fungere.



Lidt OT, men hvad for en "medicenterdel" er fjernet fra OS X?

Hvis man gerne vil samle alle mediefiler (billeder, musik, film og evt. TV-kanaler) i Èn App, er Plex et suverænt alternativ. Meget nem opsætning.
Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

1833

0
26. maj 2015 @ 11:32
Stormogul
Beman skrev:
Signifikant skrev: Mediecenterdelen der engang var standard, er fjernet fra OSX. Der findes andre Mediecenter programmer + fjernbetjening-apps, der gøre den lidt mere sofavenlig, men det kræver tid og lyst at få til at fungere.



Lidt OT, men hvad for en "medicenterdel" er fjernet fra OS X?


Frontrow var indbygget i OSX indtil 10.7 (Lion)

1045

26
26. maj 2015 @ 12:09
Stormogul
Signifikant skrev:
Beman skrev:
Signifikant skrev: Mediecenterdelen der engang var standard, er fjernet fra OSX. Der findes andre Mediecenter programmer + fjernbetjening-apps, der gøre den lidt mere sofavenlig, men det kræver tid og lyst at få til at fungere.



Lidt OT, men hvad for en "medicenterdel" er fjernet fra OS X?


Frontrow var indbygget i OSX indtil 10.7 (Lion)


Nå ja - Front Row - havde jeg glemt alt om :-)

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.