xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
windows sucks
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )


1663

45
07. januar 2016 @ 20:03
Stormogul
Nu sidder jeg her med min billige Toshiba click mini efter at jeg solgte min macbook air i efteråret da jeg ikke mente jeg brugte den nok til at have en bærbar så købte en 2i1 windows tablet for troede det var nemmere og ville få den brugt mere men nej nej for er ved at dø over windows og ja den 2i1 generelt så nu står den på en mac igen.

Mit spørgsmål er så om jeg ikke skal have is i maven og vente da jeg kan se rundt omkring at der forventes en opdatering af macbook pro serien, jeg vil gerne have en macbook pro retina selvom jeg ikke har det store behov så vil jeg gerne have en bedre skærm end der var på min 2013 air. men så er det at jeg kommer mere i tvivl om jeg skal tage den lille 12" eller den rigtige pro 13" med forhåbentlig skylake chipsæt. nogen der har 12" udgaven og kan fortælle om deres erfaring med den?
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  4
0
  15

4593

394
07. januar 2016 @ 23:06
FPU
Kommer lidt an på dit behov.

MBP og MBPr har power til tung grafik og store spil, men de er forholdsvis tunge.

Air og MacBook er lettere, men har ikke så mange hestekræfter.

Skal din fremtidige Mac meget med rundt i landskabet, er det en fordel med Air eller MacBook p.gr.a. den lavere vægt og den større batteri-kapacitet.

Skal den mest stå hjemme på skrivebordet og rendere eller spille spil, er MBP eller MBPr det oplagte valg.

Jeg vil mene, at Air-modellerne er ved at være uddaterede. MacBook ER lækker, men CPU'en er noget neddroslet, og den har kun den ene USB C port, så hvis du har meget perifert udstyr, skal du have adaptere, og du kan så ikke oplade batteriet, mens udstyret er tilsluttet. Og så ER den jo første model. Jeg har ganske vist ikke hørt om nogen børnesygdomme (er der i det hele taget nogen herinde, som har en og vil anmelde den?), men der kan jo dukke noget op efter lang tids brug. Det er så risikoen ved at være pioner.

Jeg har selv en 13'' MBP, som jeg er rigtig glad for (og jeg bruger jævnligt DVD-drevet), men ALLE som har (haft) en MBPr siger, at en skærm på en non-retina virker temmelig sløret, når de vender tilbage til den.

Nu kan man jo købe et originalt Apple DVD-drev til MBPr (eller f.eks. et eksternt BlueRay drev), hvis man stadig har brug for et optisk drev, men man skal til gengæld være opmærksom på, at man ikke kan opgradere RAM på Air, MacBook og MBPr, og at SSD'en på nyere Air, på MacBook og på MBPr er den model-specifikke og svine-dyre PCIe-version.

MBP kan derimod let og billigt opgraderes med mere RAM, og harddisken kan udskiftes med en standard SATA 3.5'' SSD.
Spirituel Maskine

1600

1
07. januar 2016 @ 23:46
Suspenderet
Pjock skrev: windows sucks.

Pyha, fortæl mig noget, jeg ikke ved...

MacBook 12" med Retina er en lækker, lille sag... Køb den.

Eller vent på en ny MacBook 12" med Retina med lidt flere kræfter, når den nuværende fylder et år i april....

4593

394
08. januar 2016 @ 00:04
FPU
macxpert skrev:
Pjock skrev: windows sucks.

Pyha, fortæl mig noget, jeg ikke ved...

MacBook 12" med Retina er en lækker, lille sag... Køb den.

Eller vent på en ny MacBook 12" med Retina med lidt flere kræfter, når den nuværende fylder et år i april....


Tre måneder mere med Windows. Mindst. Det bliver en lang, lang vinter.
Spirituel Maskine

1663

45
08. januar 2016 @ 09:59
Stormogul
Ja livet virker langt med en windows computer. Troede virkelig jeg kunne leve med en win tablet også teamviewer til at lege med imacen nede i kælderen men nej nej ender med at bruge min iphone istedet for til det. Må have is i maven og se hva der kommer i foråret. Den skal med rundt og gerne med på ferie bla på turen til rusland så let er godt men skærmen er klart det jeg vægter mest. Så håber de kommer med en air med retina haha men ja macbook 12" er lidt svag omkring porte da jeg bruger usb stick og harddisk ret meget.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.