xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Er Sonos stadig kongen?
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)


282

1
13. januar 2016 @ 18:07
Juniormedlem
Er Sonos stadig det bedste system, hvis man ønsker et nemt og simpel system, som bare virker i hele huset? Eller er der alternative løsninger, som vi bør overveje? Vi bruge Spotify.
  22
0
  153

292

2
13. januar 2016 @ 18:48
Juniormedlem
JensJ skrev: Er Sonos stadig det bedste system, hvis man ønsker et nemt og simpel system, som bare virker i hele huset? Eller er der alternative løsninger, som vi bør overveje? Vi bruge Spotify.


Jeg vil sige ja...Deres hardware er halvgammelt og ret dyrt, men stadig det bedste på markedet...

1663

45
13. januar 2016 @ 18:57
Stormogul
Altså jeg kan personligt ikke se hvad det er de kan. En soundbar og sub til 12.000kr??? Hallo man det er dyrt og syntes ikke engang det spiller særlig godt.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

129

0
13. januar 2016 @ 19:16
Novice
Jeg er startet med 1 play1 det kostede 1750 at komme igang og det er fint for lige at se om det er noget for dig. Det kræver at man sætter sig lidt ind i det og lære APP og kende. Jeg må erkende at jeg ikke har haft stor nok interesse til at sætte mig ordentligt ind i funktiorne så tror jeg skifter..
[link=www.luksusskihytter.dk]www.luksusskihytter.dk[/link]

1833

0
13. januar 2016 @ 19:52
Stormogul
Har selv Sonos, men der er andre muligheder, sikkert også bedre på nogle punkter.

Noget der irretere mig vanvittigt med Sonos, er hvor lukket det er. Man kan ikke bare streame til det fra en app via standard protokol. Det dukker ganske vist op som en dlna enhed, men det virker ikke. Alt skal foregå gennem deres App når det gælder cloud-medier. (har dog fundet nørdede løsninger til Android og OSX, der kan få det til at spille alt lyd fra disse enheder, men det er for bøvlet). Går hele tiden og overvejer at anskaffe noget BT-modtager, men er bange for jeg har ødelagt input-stikkene i min Sonos, da alle kabler jeg tilslutter ikke virker (voldsom knas og støj). Det ser ud til at konkurenternes højtalere i ovenstående link, har BT eller kan få det med et modul.

Lige mht. spotify er der lidt forskel i hvordan spotify virker mellem Sonos og Heos.

502

0
13. januar 2016 @ 21:20
Kaptajn
Har lige købt 2 stk Play 1 til stuen.Og kan ikke genkende de spiller dårligt.Så nu skal købes sub.
Kender kun til B&o S3 som jeg også købte som sæt,De gik rettur da de gik på Pause hele tiden,S3 sættet gav jeg 4500 for.
Sonos lyd var bedre en B&0en

3

0
13. januar 2016 @ 21:23
Nyt medlem
Jeg er personligt utrolig glad for mit Sonos system. Det har efter min mening to store fordele.

1. Det er uafhængig af telefonen, det vil sige at når du har fortalt systemet hvad det skal spille, så spiller det fortsat. Også selvom at du er udenfor rækkevidde.
2. Det fungerer bare, og det gør det hver gang. Der er ingen lange opstart når man skal afspille musik eller radio. Det spiller med det samme...
Det betyder dog også at det ikke er den grønneste løsning ;-)
En anden ulempe er at systemet kun kan afspille lydkilder der er kompatibel med Sonos app'en, så som Spotify, wimp osv.
Har haft Mac siden min første PowerBook i 2003.

108

0
13. januar 2016 @ 22:08
Novice
Jeg har sonos playbar, 2 play 1 som baghøjtalere og 1 play 1 i køkkenet. Havde harman/kardon før og har ikke fortrudt 1 sek at jeg skiftede. Det spiller bare hver gang og lyden er fremragende. Det kan godt være man kan få alternativer og sonos er et "lukket" system. Men der er flere fordele end der er ulemper. Det er nemt at komme i gang med og det kræver ikke en teknikker uddannelse at bruge. Selv konen er imponeret. Det eneste vi mangler er en sub til stuen og 1 play 1 til badeværelset. Kan kun anbefale det

3

0
13. januar 2016 @ 22:12
Nyt medlem
Schmidt84 skrev: Jeg har sonos playbar, 2 play 1 som baghøjtalere og 1 play 1 i køkkenet. Havde harman/kardon før og har ikke fortrudt 1 sek at jeg skiftede. Det spiller bare hver gang og lyden er fremragende. Det kan godt være man kan få alternativer og sonos er et "lukket" system. Men der er flere fordele end der er ulemper. Det er nemt at komme i gang med og det kræver ikke en teknikker uddannelse at bruge. Selv konen er imponeret. Det eneste vi mangler er en sub til stuen og 1 play 1 til badeværelset. Kan kun anbefale det


Helt enig, og hÈr er konen også imponeret, og vigtigst af alt, kan hun finde ud af at bruge det
Har haft Mac siden min første PowerBook i 2003.

158

2
14. januar 2016 @ 07:29
Novice
Har installeret Sonos i hytten, fungerer super nemt, og er virkelig glad for det.
RIP G.E.N. 09.07.2003 /MS: Where do you want to go today? Linux: Where do you want to go tomorrow? Apple: Are you guys coming, or what?/

2581

84
14. januar 2016 @ 09:08
Bit kongen
Schmidt84 skrev: Jeg har sonos playbar, 2 play 1 som baghøjtalere og 1 play 1 i køkkenet. Havde harman/kardon før og har ikke fortrudt 1 sek at jeg skiftede. Det spiller bare hver gang og lyden er fremragende. Det kan godt være man kan få alternativer og sonos er et "lukket" system. Men der er flere fordele end der er ulemper. Det er nemt at komme i gang med og det kræver ikke en teknikker uddannelse at bruge. Selv konen er imponeret. Det eneste vi mangler er en sub til stuen og 1 play 1 til badeværelset. Kan kun anbefale det


Sonos er som Steve ville have lavet det, stilrent, driftsikkert, simpelt og prisen for det er at det er et "lukket" system.

Det er meget Apple ...

158

2
14. januar 2016 @ 09:10
Novice
Jesper Arning skrev:
Schmidt84 skrev: Jeg har sonos playbar, 2 play 1 som baghøjtalere og 1 play 1 i køkkenet. Havde harman/kardon før og har ikke fortrudt 1 sek at jeg skiftede. Det spiller bare hver gang og lyden er fremragende. Det kan godt være man kan få alternativer og sonos er et "lukket" system. Men der er flere fordele end der er ulemper. Det er nemt at komme i gang med og det kræver ikke en teknikker uddannelse at bruge. Selv konen er imponeret. Det eneste vi mangler er en sub til stuen og 1 play 1 til badeværelset. Kan kun anbefale det


Sonos er som Steve ville have lavet det, stilrent, driftsikkert, simpelt og prisen for det er at det er et "lukket" system.

Det er meget Apple ...


Som du så korrekt skriver - det fungerer bare.
RIP G.E.N. 09.07.2003 /MS: Where do you want to go today? Linux: Where do you want to go tomorrow? Apple: Are you guys coming, or what?/

825

10
14. januar 2016 @ 10:07
Veteran
Helt enig - Sonos er Kongen.

Har selv 2 skt. Play 1, den nye Play 5 (helt fantastisk lyd) , og netop købt Soundbar.

Sammen med det, har jeg 2 stk. Connect Amp, som jeg kører mine almindelige Bose højtalere over (2 på hver).

Sammen kører det 100% perfekt, skulle have skiftet til Sonos for længe siden.

303

1
14. januar 2016 @ 12:47
Lærling
Jeg er glad for jeg skiftede fra AirPlay (Libratone m.fl) til SONOS, havde mange udfald på AirPlay. SONOS er super stabilt.
Mine 2 døtre på 6 og 8 bruger det rigtigt meget på deres PLAY:1. Og konen er glad for det er nemt og bare virker (WAF - Wife Acceptance Factor)
Kone v.1, barn mid 2007, barn late 2009, barn early 2013, hund v.2, kanin v.1 + lidt Appleudstyr

350

4
14. januar 2016 @ 15:16
Lærling
neros skrev: Jeg er glad for jeg skiftede fra AirPlay (Libratone m.fl) til SONOS, havde mange udfald på AirPlay. SONOS er super stabilt.
Mine 2 døtre på 6 og 8 bruger det rigtigt meget på deres PLAY:1. Og konen er glad for det er nemt og bare virker (WAF - Wife Acceptance Factor)


Hvordan fungere Sonos sammen med lyden fra et Apple TV og Apple Music?
Det sker af og til jeg slår en hjerneprut:-)

1833

0
14. januar 2016 @ 15:55
Stormogul
Hans J skrev:

Hvordan fungere Sonos sammen med lyden fra et Apple TV og Apple Music?

Der er ingen integration p.t. Det er en lukket fest. Du må ud i en hardware løsning der kan lede lyden fra Apple Tv til indgangen i Sonos. Atv4 kan spille lyd via BT, så det behøver ikke at være kablet hele vejen.

Edit: Apple Music dukker ikke op som Sonos tjeneste hos mig, men skulle være på vej www.sonos.com/da-dk/apple-music-on-sonos?r=1

2581

84
14. januar 2016 @ 16:42
Bit kongen
Signifikant skrev: Edit: Apple Music dukker ikke op som Sonos tjeneste hos mig ..


www.sonos.com/beta/screen?r=1

1833

0
14. januar 2016 @ 17:45
Stormogul
Jesper Arning skrev: www.sonos.com/beta/screen?r=1

Ok, jeg kiggede blot beta ved tilføjelsen. Der var 2 services og ingen opfordring til tilmelding af beta.

71

0
14. januar 2016 @ 18:29
Novice
Hans J skrev:
neros skrev: Jeg er glad for jeg skiftede fra AirPlay (Libratone m.fl) til SONOS, havde mange udfald på AirPlay. SONOS er super stabilt.
Mine 2 døtre på 6 og 8 bruger det rigtigt meget på deres PLAY:1. Og konen er glad for det er nemt og bare virker (WAF - Wife Acceptance Factor)


Hvordan fungere Sonos sammen med lyden fra et Apple TV og Apple Music?


hvis du har sonos soundbar koblet til dit tv så fungerer det perfekt så kan du samle alle dine andre sonos produkter i samme gruppe og det virker :)
MacBook Pro 15" Retina :: Apple TV4:: Synology NAS DS1512+:: iPhone X :: iPad Pro

33

1
14. januar 2016 @ 18:33
Let øvet
Apple Music kører lige så stabilt som de andre tjenester.
Jeg skiftede fra Spotify til Apple Music, da betaen kom frem og det virker fantastisk.

125

0
15. januar 2016 @ 20:09
Novice
Har play 1 i badeværelset og play 3 i stuen, og en enhed til at formidle TV-lyd også. Oplever af og til korte udfald fra TV-lyden, og har haft behov for enkelte resets, men fandt aldrig rigtigt fejlen. Generelt spiller det rigtigt fint.

110

0
15. januar 2016 @ 20:32
Novice
Kort svar JA
Michael Hedegård

1600

1
01. november 2016 @ 15:53
Suspenderet
JensJ skrev: Er Sonos stadig det bedste system, hvis man ønsker et nemt og simpel system, som bare virker i hele huset? Eller er der alternative løsninger, som vi bør overveje? Vi bruge Spotify.


Nyhed: Sonos højttalere kan nu styres direkte i Spotify