xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Nyhedsdebat: Hvad mener du om Plenti og Hiper?
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


1600

1
14. marts 2016 @ 10:48
Suspenderet
For første gang i årevis sker der noget revolutionerende på mobilområdet med Plenti og på bredbånd med Hiper.

Hvad syntes I om det?

Er der nogen, der er skiftet til de to nye udbydere?
  34
0
  189

1663

45
14. marts 2016 @ 11:21
Stormogul
macxpert skrev: For første gang i årevis sker der noget revolutionerende på mobilområdet med Plenti og på bredbånd med Hiper.

Hvad syntes I om det?

Er der nogen, der er skiftet til de to nye udbydere?


Jeg skifter til Hiper fra 1 april så er emget spændt på om de levere den lovede hastighed.

ved ik lige hvad der er så nyt ved plenti, de lover da ik noget som andre ikke gør, deres fri data er jo kun mobildata og ikke hvis du bruger din mobil som hotspot, så har du kun 5 gb, det er jo ingenting.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1493

39
14. marts 2016 @ 11:28
Stormogul
fik hiper for 14. dage siden, på tlf stikket, hurtigere end de har lovet, og forrygende kundeservice via facebook (skulle ha sat deres router i bridge mode)
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

143

0
14. marts 2016 @ 11:43
Novice
Fik også Hiper for et par uger siden. De lovede 44/12 på min adresse. Den hastighed passer fint, af og til kan download komme højere op.

143

0
14. marts 2016 @ 11:46
Novice
Rasmus Lauritsen skrev: fik hiper for 14. dage siden, på tlf stikket, hurtigere end de har lovet, og forrygende kundeservice via facebook (skulle ha sat deres router i bridge mode)


Tager de en merpris for at sætte brigded mode op?

1600

1
14. marts 2016 @ 11:52
Suspenderet
bleed_blue skrev: Tager de en merpris for at sætte brigded mode op?

Nej

1493

39
14. marts 2016 @ 11:52
Stormogul
bleed_blue skrev:
Rasmus Lauritsen skrev: fik hiper for 14. dage siden, på tlf stikket, hurtigere end de har lovet, og forrygende kundeservice via facebook (skulle ha sat deres router i bridge mode)


Tager de en merpris for at sætte brigded mode op?


nix, det tog ikke lang tid, så var det fikset, dog var jeg også sat bag en nat, så den bad jeg om at komme ud af, og det blev også klaret hurtigt via facebook chat. (da jeg havde brug for at tilgå nogle porte på mit interne net) tror kun de tager betalt for hvis man ønsker en fast ip.

De lovede 65/19 på min adresse, jeg peaker på 76/20, så det er helt ok.

klik
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1014

0
14. marts 2016 @ 11:53
Stormogul
Plenti - jeg kan ikke se det ìrevolutionerendeî. Mindre/andet indhold end f.eks. Telmore Play, ingen musik, ingen film/serier, max 5 GB uden for mobilen, SIM må ikke bruges i tablet/router.

Og hvorfor i det hele taget bundle produkter? Ud over at det er smart for virksomhederne for at øge loyaliteten.

Og hverken Plenti eller Telmore tilbyder udlandsdata i fornuftig mængde og pris. Det kan 3 og Telia. Ja, EU lover en masse om X år, men det bliver udskudt igen og igen og igen.

Hiper - priser og hastigheder ser bestemt tiltalende ud!

8581

198
14. marts 2016 @ 12:12
Poseidon
Peter999 skrev: Og hvorfor i det hele taget bundle produkter? Ud over at det er smart for virksomhederne for at øge loyaliteten.

Hvis du bruger bare et subset af de produkter som der er inkluderet, og har et relativt gennemsnitligt forbrug af tale og data, så bliver det faktisk ganske billigt.

De differentierer sig med vilje i forhold til Telmores musik/video, og det synes jeg er klogt. Personligt har jeg ingen interesse i de to ting, og ville derfor også klart vælge Plentis produkt over Telmores.
Der var engang en Mac...

1600

1
14. marts 2016 @ 12:20
Suspenderet
Peter999 skrev: Og hverken Plenti eller Telmore tilbyder udlandsdata i fornuftig mængde og pris. Det kan 3 og Telia.

Jeg har talt med Plenti i dag. De meddeler, at 3LikeHome på samme vilkår som hos 3 lanceres inden sommerferien i år på Plentis 199,00/md. abonnement til at gælde i disse lande (max 10GB datatrafik i 3LikeHome lande pr. md.):

Amerikanske Jomfruøer
Belgien
Cypern
England
Finland
Frankrig
Grækenland
Holland
Hongkong
Irland
Italien
Liechtenstein
Luxembourg
Malta
Nordirland
Norge
Portugal
Puerto Rico
San Marino
Schweiz
Singapore
Skotland
Spanien
Sverige
Tyskland
USA
Wales
ÿstrig

Når 3LikeHome er en realitet, så skifter jeg til Plenti.

1014

0
14. marts 2016 @ 13:18
Stormogul
macxpert skrev:
Peter999 skrev: Og hverken Plenti eller Telmore tilbyder udlandsdata i fornuftig mængde og pris. Det kan 3 og Telia.

Jeg har talt med Plenti i dag. De meddeler, at 3LikeHome på samme vilkår som hos 3 lanceres inden sommerferien i år på Plentis 199,00/md.


Helt så håndfast er Plenti dog ikke selv. De skriver på Facebook at de kun "arbejder på" og "kigger på" en "tillægspakke" inden sommerferien. Det er langt fra et løfte om en lancering.

Nu du er i gang - kunne du så ikke lige få Telmore eller TDC til noget udlandsdata? Altså ikke bare de der 100 MB som de allerede tilbyder, men mindst 1 GB. Er smartere at have det med i dansk abonnement/tillæg end at rode med udenlandske sim-kort.

1600

1
14. marts 2016 @ 13:23
Suspenderet
Hende, jeg talte med, lød ellers ret skråsikker.

Hvorom alting er, så har hun navn og nummer og vil ringe til mig, når PlentiLikeHome er klar....

444

0
14. marts 2016 @ 13:27
Seniormedlem
Der et par store minus hos dem - de skriver

Frit dataforbrug gælder kun på din mobiltelefon og ikke som access-punkt til andre enheder (tethering, 2nd device, dongles eller andre datadelingsenheder og -metoder), hvor der er en begrænsning på 5GB per kalendermåned. Ligeledes må dataforbindelsen, tale, sms og mms ikke blive brugt til spam, chikane eller kommercielt/professionelt brug.

https://www.plenti.dk/#/om

8581

198
14. marts 2016 @ 13:38
Poseidon
Det står i andet indlæg.

Medmindre du mener det er dårligt du ikke må spamme andre..
Der var engang en Mac...

1600

1
14. marts 2016 @ 13:51
Suspenderet
Jeg har et et behov for 120GB mobil datatrafik på min iPhone pr. måned.

Med 3 Fri Tale 20GB (230kr) plus tilkøb af 100GB Ekstra data (250kr) giver det en samlet månedlig udgift på 480kr pr. md.

Men Plenti sparer jeg altså 281kr pr. md. eller 3372kr pr. år.

444

0
14. marts 2016 @ 13:56
Seniormedlem
120 GB - hold da op, kan man bruge så meget hvis man ikke bruger hotspot.

708

3
14. marts 2016 @ 14:08
Suspenderet
5/0,5 mbit hos Hiper er hvad jeg kan få. Yihaaa. 2001-something here I come. (year to be determined)

Jeg holder mig til YouSee uanset hvad. Jeg er ikke så vild med alle disse underground firmaer som ender med at glide ud af markedet efter 1 år eller mindre.

Det er ikke en forudsigelse men dog bare en tanke.


1600

1
14. marts 2016 @ 14:09
Suspenderet
Niils Baunbæk skrev: 120 GB - hold da op, kan man bruge så meget hvis man ikke bruger hotspot.

TV 2 NEWS via TV 2 PLAY app'en er en stor datasynder....

1600

1
14. marts 2016 @ 14:11
Suspenderet
Allan Nyholm Nielsen skrev: 5/0,5 mbit hos Hiper er hvad jeg kan få. Yihaaa. 2001-something here I come.

Ja, det skyldtes oftest dårligt, oldgammelt kobber ekstremt langt fra centralen.

Du er nok bedre tjent med coaxial, hvis ikke du kan lokke nogen til at lægge fiber direkte ind i dit hus.

1493

39
14. marts 2016 @ 14:38
Stormogul
Allan Nyholm Nielsen skrev: 5/0,5 mbit hos Hiper er hvad jeg kan få. Yihaaa. 2001-something here I come. (year to be determined)

Jeg holder mig til YouSee uanset hvad. Jeg er ikke så vild med alle disse underground firmaer som ender med at glide ud af markedet efter 1 år eller mindre.

Det er ikke en forudsigelse men dog bare en tanke.



Hiper lejer sig ind på eksisterende net, så uanset hvem du valgte som udbyder på telefon nettet, så er der nok ikke nogen der vil garantere mere fart.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1600

1
14. marts 2016 @ 18:35
Suspenderet
Til de nysgerrige: Plenti er i TV AVISEN 18.30.

650

1
14. marts 2016 @ 21:38
Veteran
du har fri data, men du må ikke bruge plenti som hotspot. hvem kan bruge 50-100GB KUN på telefonen om måneden? lol

det en ommer.
Macnyt - EUA (End User Areement) 03.03.2010 Følgende er gældende regelsæt for Macnyt's brugere og er gældende i forbindelse med etablering af en bruge

1600

1
01. november 2016 @ 10:52
Suspenderet
harem skrev: du har fri data, men du må ikke bruge plenti som hotspot. hvem kan bruge 50-100GB KUN på telefonen om måneden?

Vælger du at dele dit data med andre enheder, så er der en begrænsning på 50 GB/md. kilde

Til gengæld er det usikkert, om der nogensinde kommer udlandsroaming med i Plenti.

8581

198
01. november 2016 @ 11:07
Poseidon
Sjovt som de støt har hævet niveauet for datadeling. Jeg tror ikke de har fået så mange kunder som de havde forventet..

Og nu er Tjeep så også billigere så længe man ikke har et vildt dataforbrug, så det gør det jo heller ikke nemt.
Der var engang en Mac...

4593

394
01. november 2016 @ 11:35
FPU
For eksisterende kunder har Oister p.t. et tilbud om frit tale og fri data for 119,- pr. md., dog med maks 60 GB som hotspot.

Har ikke lige styr på, om de har noget, der ligner 3LikeHome, men det kan man jo spørge dem om, inden man køber et abb.

Man kan iøvrigt "omgradere" sit abb. een gang pr. md. kvit og frit.
Spirituel Maskine

1014

0
01. november 2016 @ 12:57
Stormogul
macxpert skrev: Til gengæld er det usikkert, om der nogensinde kommer udlandsroaming med i Plenti.


Lidt før "nogensinde" - sommeren 2017 - skulle EU ellers gerne helt automatisk sørge for udlandsdata. Det kan blive forsinket, og verden er selvfølgelig større end EU/EÿS, men det er da en start

4593

394
01. november 2016 @ 13:49
FPU
Peter999 skrev:
macxpert skrev: Til gengæld er det usikkert, om der nogensinde kommer udlandsroaming med i Plenti.


Lidt før "nogensinde" - sommeren 2017 - skulle EU ellers gerne helt automatisk sørge for udlandsdata. Det kan blive forsinket, og verden er selvfølgelig større end EU/EÿS, men det er da en start


Det er ganske vist. Men der kommer vist nok en begrænsning på den mængde af data, man kan bruge til den reducerede pris. Og hvis man ikke har noget · la 3LikeHome, bliver det vist stadigvæk forholdsvis dyrt at tale i telefon. Ikke så dyrt som nu, men en eller anden form for minuttakst.
Spirituel Maskine

4593

394
01. november 2016 @ 13:50
FPU
Tonny Freimanis skrev: For eksisterende kunder har Oister p.t. et tilbud om frit tale og fri data for 119,- pr. md., dog med maks 60 GB som hotspot.

Har ikke lige styr på, om de har noget, der ligner 3LikeHome, men det kan man jo spørge dem om, inden man køber et abb.

Man kan iøvrigt "omgradere" sit abb. een gang pr. md. kvit og frit.


Jeg tilføjer lige, at fri tale + 30 GB p.t. koster 109,- pr. md.
Spirituel Maskine

1014

0
02. november 2016 @ 08:30
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:
Peter999 skrev:
macxpert skrev: Til gengæld er det usikkert, om der nogensinde kommer udlandsroaming med i Plenti.


Lidt før "nogensinde" - sommeren 2017 - skulle EU ellers gerne helt automatisk sørge for udlandsdata. Det kan blive forsinket, og verden er selvfølgelig større end EU/EÿS, men det er da en start


Det er ganske vist. Men der kommer vist nok en begrænsning på den mængde af data, man kan bruge til den reducerede pris. Og hvis man ikke har noget · la 3LikeHome, bliver det vist stadigvæk forholdsvis dyrt at tale i telefon. Ikke så dyrt som nu, men en eller anden form for minuttakst.


Hverken på data eller tale skulle der komme tillæg fra juni 2017.
klik

Men de forhandler vist stadig om undtagelser vedr "misbrug" (der ønskes ikke fri bevægelighed for tjenesteydelser).

"Der bliver ingen volumen- eller tidsbegrænsning"

"Fremover vil man kunne bruge et SIM-kort fra det land, hvor man bor eller har ªstabile forbindelser´ til, i resten af EU-landene til samme pris som derhjemme"

"Til gengæld kan ens teleselskab gribe ind og kræve ekstragebyrer, hvis det viser sig, at man køber billige SIM-kort i andre lande"
(for at anvende hjemme)

"reglerne vil gælde for rejsende, både turister og forretningsfolk, og altså ikke for nogen, der opholder sig mere tid i udlandet end i det land, hvor SIM-kortet og mobilabonnementet er købt."

Og jokeren:

"Kommissionen lægger op til, at teleselskaber kan vælge ikke at være med i ordningen. Hvordan og under hvilke betingelser det skal kunne ske, skal nu forhandles."

klik

Minister Lars Chr. Lilleholt: "Derfor åbner vi også for, at selskaber, der kommer til at tabe mere end 5 pct. på deres roamingforretning, i yderste konsekvens kan få lov til at indføre et begrænset pristillæg"

klik

Hvis det sidste bliver tilfældet, havde det måske været bedre for de fleste hvis EU havde holdt fast i den oprindeligt foreslåede 90 dages grænse.

4593

394
02. november 2016 @ 09:20
FPU
@Peter999:

OK, fedest! Har nok fået det mikset op med reduktionen i roamingpriser, som kom til at gælde fra september i år (eller var det sidste år), pudsigt nok lige efter højsæsonen for udlandsrejser sluttede. Nå, men det ser jo ud til, at der bliver stort set fri bevægelighed for data fra 2017, og det er jo fint for "Europa-trotterne".

At visse tjenesteydelser ikke er omfattet, kan ikke varme mine nyrer op; jeg er overbevist om, at man godt kan overleve fraværet f.eks. Spotify, mens man er udenlands.

Kan forestille mig, at det er juridisk endog meget kompliceret at flytte copyrights frem og tilbage over landegrænser. jeg mener, hvad skal man betale i royalties for at høre Elefantens Vuggevise, mens man høvler ned ad Alperne? Danske takster eller Schweiziske/tyske/italienske/franske/østriske?
Spirituel Maskine

1600

1
02. november 2016 @ 09:31
Suspenderet
Tonny Freimanis skrev: jeg mener, hvad skal man betale i royalties for at høre Elefantens Vuggevise, mens man høvler ned ad Alperne? Danske takster eller Schweiziske/tyske/italienske/franske/østriske?

First World Problem

1014

0
02. november 2016 @ 09:46
Stormogul
Tonny, jeg tror du har misforstået hvad jeg mente, da jeg skrev om tjenesteydelser. Min kommentar var afledt af at mobilabonnementet i sig selv er en tjenesteydelse, og at man helt generelt har ønsker fri bevægelighed. Men med mobilabonnementet er det forståeligt nok lidt svært. Priserne i f.eks Rumænien afspejler nok også at det er er billigere at producere den slags i Rumænien end i Danmark, og så er det måske ikke rimeligt permanent at anvende et rumænsk abonnement i Danmark til rumænske priser. (Artiklerne nævner andre lande, ved ikke noget konkret om Rumænien).

Min kommentar gik slet ikke på hvad man brugte data til, royalties osv. Det er en anden kompleks problemstilling, som jeg ikke havde i tankerne.

4593

394
02. november 2016 @ 12:01
FPU
Peter999 skrev: Tonny, jeg tror du har misforstået hvad jeg mente, da jeg skrev om tjenesteydelser. Min kommentar var afledt af at mobilabonnementet i sig selv er en tjenesteydelse, og at man helt generelt har ønsker fri bevægelighed. Men med mobilabonnementet er det forståeligt nok lidt svært. Priserne i f.eks Rumænien afspejler nok også at det er er billigere at producere den slags i Rumænien end i Danmark, og så er det måske ikke rimeligt permanent at anvende et rumænsk abonnement i Danmark til rumænske priser. (Artiklerne nævner andre lande, ved ikke noget konkret om Rumænien).

Min kommentar gik slet ikke på hvad man brugte data til, royalties osv. Det er en anden kompleks problemstilling, som jeg ikke havde i tankerne.


Ah, OK. Hvem vile ikke også gerne kunne nøjes med et rumænsk eller bulgarsk mobilabonnement? Måske man skulle prøve med fire taletidskort x tre måneder, næste gang man er på de kanter?
Spirituel Maskine

4593

394
02. november 2016 @ 12:03
FPU
macxpert skrev:
Tonny Freimanis skrev: jeg mener, hvad skal man betale i royalties for at høre Elefantens Vuggevise, mens man høvler ned ad Alperne? Danske takster eller Schweiziske/tyske/italienske/franske/østriske?

First World Problem


Kun hvis der er både sne- og mobil-dækning.
Spirituel Maskine

161

0
05. november 2016 @ 12:50
Novice
macxpert skrev: For første gang i årevis sker der noget revolutionerende på mobilområdet med Plenti og på bredbånd med Hiper.

Hvad syntes I om det?

Er der nogen, der er skiftet til de to nye udbydere?


Plenti bliver først revolutionerende når man får 2 sim kort, et til iIphone og et til iPad, så man kan udnytte sin betalte pakke bedre.