xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Apple Pay til Danmark til september?
Kategori: Money, money, money ... (Apple Pay)


8581

198
01. juli 2016 @ 08:43
Poseidon
Business.dk - Ingen konkrete informationer, men kun spekulationer.

Man har dog lov til at håbe.
Der var engang en Mac...
  29
0
  863

1325

0
01. juli 2016 @ 09:20
Stormogul
Tvivler. Der er en del misforståelser i artiklen.

Apple pay har absolut intet med ens iTunes konto at gøre, men direkte ens betalingskort, så for at det skal virke, skal der laves aftaler med bankerne, og de har jo travlt med andre løsninger.

Ligeledes er Dankort igang med deres egen løsning med egen app.

Der er dog den mulighed, at Visa er ved at blive "skilt" fra Dankort, så måske kan der laves en aftale med Visa direkte.

Tro dog mere på, at kommende Apple pay-understøttelse i de nævnte webshops mere skyldes:

1. At de kan
2. At udlændinge også handler der

3580

34
01. juli 2016 @ 09:24
Virtual Machine
3. Butikken vil tiltrække flere Apple fanboys (den tror jeg seriøs selv på)
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1325

0
01. juli 2016 @ 09:27
Stormogul
Lars Sejerup skrev: 3. Butikken vil tiltrække flere Apple fanboys (den tror jeg seriøs selv på)


...som ikke kan bruge Apple pay, da det ikke virker i DK?

3580

34
01. juli 2016 @ 09:44
Virtual Machine
JLL skrev:
Lars Sejerup skrev: 3. Butikken vil tiltrække flere Apple fanboys (den tror jeg seriøs selv på)


...som ikke kan bruge Apple pay, da det ikke virker i DK?


... hvis det altså kommer til DK... Jeg ved ikke hvor du har det fra at noget der ikke eksistere vil tiltrække folk
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
01. juli 2016 @ 09:44
Virtual Machine
JLL skrev:
Lars Sejerup skrev: 3. Butikken vil tiltrække flere Apple fanboys (den tror jeg seriøs selv på)


...som ikke kan bruge Apple pay, da det ikke virker i DK?


... hvis det altså kommer til DK... Jeg ved ikke hvor du har det fra at noget der ikke eksistere vil tiltrække folk

(dobbeltpost fordi jeg mener det!)
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1325

0
01. juli 2016 @ 09:51
Stormogul
Lars Sejerup skrev:
JLL skrev:
Lars Sejerup skrev: 3. Butikken vil tiltrække flere Apple fanboys (den tror jeg seriøs selv på)


...som ikke kan bruge Apple pay, da det ikke virker i DK?


... hvis det altså kommer til DK... Jeg ved ikke hvor du har det fra at noget der ikke eksistere vil tiltrække folk

(dobbeltpost fordi jeg mener det!)


Dit punk 3 hænger så bare ikke sammen med mine punkt 1 og 2, da jeg jo netop mener, at det ikke kommer til at virke i DK.

1325

0
01. juli 2016 @ 09:51
Stormogul
...

3580

34
01. juli 2016 @ 10:04
Virtual Machine
JLL skrev:
Lars Sejerup skrev:
JLL skrev:
Lars Sejerup skrev: 3. Butikken vil tiltrække flere Apple fanboys (den tror jeg seriøs selv på)


...som ikke kan bruge Apple pay, da det ikke virker i DK?


... hvis det altså kommer til DK... Jeg ved ikke hvor du har det fra at noget der ikke eksistere vil tiltrække folk

(dobbeltpost fordi jeg mener det!)


Dit punk 3 hænger så bare ikke sammen med mine punkt 1 og 2, da jeg jo netop mener, at det ikke kommer til at virke i DK.


Okay, den vej rundt. Jammen så .. øøøh... ok da
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2322

0
01. juli 2016 @ 11:29
ASCII jonglør
Det er fuldstændig ligemeget. En gigantisk solstorm vil i den allernærmeste fremtid udslette al digital gemt data worldwide, sætte de fleste elektricitetsværker ud af spillet og være så kraftig, at betrækket på din sofa bliver 40% afbleget. Sidstnævnte vil få husmødre verden over til at gå amok i vrede, og give deres mænd svære drag over nakken med de nu ubrugelige, men allestedsnærværende tastaturer og iPads.

So who cares about Apple Pay?
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

4593

394
01. juli 2016 @ 11:50
FPU
Stig Storm skrev: Det er fuldstændig ligemeget. En gigantisk solstorm vil i den allernærmeste fremtid udslette al digital gemt data worldwide, sætte de fleste elektricitetsværker ud af spillet og være så kraftig, at betrækket på din sofa bliver 40% afbleget. Sidstnævnte vil få husmødre verden over til at gå amok i vrede, og give deres mænd svære drag over nakken med de nu ubrugelige, men allestedsnærværende tastaturer og iPads.

So who cares about Apple Pay?


Så går bunden ud af markedet for skærebrædter!
Spirituel Maskine

3580

34
01. juli 2016 @ 12:04
Virtual Machine
Stig Storm skrev: Det er fuldstændig ligemeget. En gigantisk solstorm vil i den allernærmeste fremtid udslette al digital gemt data worldwide, sætte de fleste elektricitetsværker ud af spillet og være så kraftig, at betrækket på din sofa bliver 40% afbleget. Sidstnævnte vil få husmødre verden over til at gå amok i vrede, og give deres mænd svære drag over nakken med de nu ubrugelige, men allestedsnærværende tastaturer og iPads.

So who cares about Apple Pay?


Wrøwl. Jeg er drøn sikker på at Apple har en løsning på det problem til deres kunder

Apple sofa og Apple UV filter og Apple strøm. Apple kan ALT!
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
01. juli 2016 @ 12:39
Poseidon
Der var engang en Mac...

8581

198
01. juli 2016 @ 14:35
Poseidon
Der var engang en Mac...

2322

0
01. juli 2016 @ 14:42
ASCII jonglør
Kun til brug i mærkevarebutikker?

Jeg skal altså til at gå med guldøreringe fra Pandora for at benytte mig af Apple Pay?

Man må da håbe, at dette kun er fase 1
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

456

0
01. juli 2016 @ 19:11
Seniormedlem
Tak for informationen.
Er jeg den eneste der har svært ved at se behovet for Apple Pay i DK ?
En Mac Mini er en for lidt

8581

198
01. juli 2016 @ 19:48
Poseidon
cassio299 skrev: Tak for informationen.
Er jeg den eneste der har svært ved at se behovet for Apple Pay i DK ?

Er det ikke som at sige at du svært ved at se behovet for Mercedes biler i Danmark?
Der var engang en Mac...

82

0
01. juli 2016 @ 20:52
Novice
Det behov har jeg faktisk meget svært ved at se!!

2322

0
01. juli 2016 @ 21:16
ASCII jonglør
David Munch har jo fuldstændig ret i, at det bliver spændende at se Apple Pay's vej ind på det danske marked. Om der er et behov? Jamen, behovet bliver jo skabt! Klassisk Apple-strategi, klassisk marketing.
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1600

1
01. juli 2016 @ 21:39
Suspenderet
Helt og aldeles basalt set: Nice to have, not need to have...

I virkeligheden som med alt andet fra Apples side.

3580

34
02. juli 2016 @ 08:04
Virtual Machine
macxpert skrev: Helt og aldeles basalt set: Nice to have, not need to have...

I virkeligheden som med alt andet fra Apples side.


Såan er det vist med alt på nær lige med sokker og underhylere
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1325

0
02. juli 2016 @ 11:01
Stormogul
cassio299 skrev: Tak for informationen.
Er jeg den eneste der har svært ved at se behovet for Apple Pay i DK ?


Behovet er vel det samme som behovet for betalingskort.

Jeg er glad for de kontaktløse kort, og det her gør det så lidt nemmere, da der så ikke er tre kort i pungen der slås om at tale med terminalen.

1325

0
02. juli 2016 @ 11:06
Stormogul
David Munch skrev:
cassio299 skrev: Tak for informationen.
Er jeg den eneste der har svært ved at se behovet for Apple Pay i DK ?

Er det ikke som at sige at du svært ved at se behovet for Mercedes biler i Danmark?


Spøjs sammenligning. Det ene er en meget dyr, fysisk ting, og det andet er en feature, der ikke koster ekstra.

8581

198
02. juli 2016 @ 11:33
Poseidon
JLL skrev:
David Munch skrev:
cassio299 skrev: Tak for informationen.
Er jeg den eneste der har svært ved at se behovet for Apple Pay i DK ?

Er det ikke som at sige at du svært ved at se behovet for Mercedes biler i Danmark?


Spøjs sammenligning. Det ene er en meget dyr, fysisk ting, og det andet er en feature, der ikke koster ekstra.

Det er vel som fantasien rækker. Alle kan vel køre fint i halvdøde volvoer, hvor Mercedes bare er et luksuskøretøj. Vi har allerede betalingsmuligheder, og derfor vil Apple Pay bare være endnu et betalingsmedie, og et dyrt et, da telefonerne koster ekstremt meget.
Der var engang en Mac...

456

0
02. juli 2016 @ 15:26
Seniormedlem
David Munch skrev:
cassio299 skrev: Tak for informationen.
Er jeg den eneste der har svært ved at se behovet for Apple Pay i DK ?

Er det ikke som at sige at du svært ved at se behovet for Mercedes biler i Danmark?


Nej snarrer at jeg har svært ved at se behovet for endnu en gratis avis på markedet
En Mac Mini er en for lidt

456

0
02. juli 2016 @ 15:37
Seniormedlem
JLL skrev:
cassio299 skrev: Tak for informationen.
Er jeg den eneste der har svært ved at se behovet for Apple Pay i DK ?


Behovet er vel det samme som behovet for betalingskort.

Jeg er glad for de kontaktløse kort, og det her gør det så lidt nemmere, da der så ikke er tre kort i pungen der slås om at tale med terminalen.


Med behovet mener jeg ligeså meget om der plads på dk markedet til endnu en udbyder. Er forskellen mellem Apple Pay stor nok til at kunne leve sammen med f.eks Mobile Pay .... Jeg har svært ved at se at Apples Pay funktion vil blive en succes frem for f.eks Mobile Pay
En Mac Mini er en for lidt

456

0
02. juli 2016 @ 15:37
Seniormedlem
JLL skrev:
cassio299 skrev: Tak for informationen.
Er jeg den eneste der har svært ved at se behovet for Apple Pay i DK ?


Behovet er vel det samme som behovet for betalingskort.

Jeg er glad for de kontaktløse kort, og det her gør det så lidt nemmere, da der så ikke er tre kort i pungen der slås om at tale med terminalen.


Med behovet mener jeg ligeså meget om der plads på dk markedet til endnu en udbyder. Er forskellen mellem Apple Pay stor nok til at kunne leve sammen med f.eks Mobile Pay .... Jeg har svært ved at se at Apples Pay funktion vil blive en succes frem for f.eks Mobile Pay
En Mac Mini er en for lidt

1014

0
02. juli 2016 @ 16:22
Stormogul
Kontaktløse kort og Apple Pay ser ud til at være en hel del hurtigere at betale med i butikkrer end Danske Banks Mobile Pay.

Og er Apple Pay ikke teknisk set sværere at misbruge end kontaktløse kort?

(Jeg ved godt at banken dækker evt. misbrug, hvis kunden opdager det, men det er ikke hvad spørgsmålet gik på)

1325

0
02. juli 2016 @ 16:57
Stormogul
cassio299 skrev:
JLL skrev:
cassio299 skrev: Tak for informationen.
Er jeg den eneste der har svært ved at se behovet for Apple Pay i DK ?


Behovet er vel det samme som behovet for betalingskort.

Jeg er glad for de kontaktløse kort, og det her gør det så lidt nemmere, da der så ikke er tre kort i pungen der slås om at tale med terminalen.


Med behovet mener jeg ligeså meget om der plads på dk markedet til endnu en udbyder. Er forskellen mellem Apple Pay stor nok til at kunne leve sammen med f.eks Mobile Pay .... Jeg har svært ved at se at Apples Pay funktion vil blive en succes frem for f.eks Mobile Pay


Det er jo ikke endnu en udbyder. Med Apple Pay fungerer telefon eller ur som et almindeligt kontaktløst betalingskort, og det er jo også ens normale betalingskort, der lægges ind på iPhonen.

Alle butikker, der understøtter kontaktløse betalingskort, understøtter allerede i dag Apple Pay.

Det er i modsætning til Mobile Pay og Swipp nemlig ikke en separat teknologi.

42

0
03. juli 2016 @ 10:55
Let øvet
Personligt har jeg prøvet Apple pay gennem dette trick fra Boon.
klik
Funktionen er super hurtig og specielt med Apple watch er det genialt.
Alle de terminaler der understøtter trådløst dankort fungerer også med Apple pay. Så lige så snart der kommer aftaler med visa eller dankort til Apple pay er jeg sikker på at alle iPhone / Apple watch ejere vil bruge det.
Desværre er Boon ikke længere tilgængelig i DK men kommer måske igen på et senere tidspunkt.