xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Gemme optagelse fra TV2 Play???
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )


456

8
01. august 2016 @ 14:49
Seniormedlem
Jeg har tv2 play, og kan se Nyhederne fra 31. juli 2016. Der er et indslag som jeg meget gerne vil save ned på min harddisk.

Samme indslag kan jeg også se direkte på mit tv igennem tv2 arkiv som jeg har via mit yousee-abonnement.

Kan det lade sig gøre gemme optagelserne fra et af de to medier? Håber nogen har gode ideer... :-)
  6
0
  91

143

0
01. august 2016 @ 17:04
Novice
Jeg har ingen personlig erfaring med nedenstående, men det er par navne jeg har stødt på nogle gange, som du evt. kan prøve:

Replay Media Catcher
Audials Moviebox

456

8
01. august 2016 @ 18:46
Seniormedlem
Jeg har lige prøvet dem. Moviebox gratis demo er til Windoze og den anden optager i et format Quicktime Player og VLC ikke kan afspille.
Har istedet prøvet med Ripcorder, som virker fint, men hvor jeg ikke kan få lyd på optagelsen. ÿv.
Andre forslag? :-)

8581

198
01. august 2016 @ 20:05
Poseidon
Du kan prøve at konvertere et af de formater som du har fået ud, med Handbrake.
Der var engang en Mac...

456

8
01. august 2016 @ 20:43
Seniormedlem
Kunne jeg ikke finde ud af. Men det er i mpeg4-video format.
Jeg har også prøvet at optage direkte i Quicktime Player, men heller ikke her får jeg lyden med.

216

0
01. august 2016 @ 21:16
Juniormedlem
Grunden til at du ikke får lyden med er at langt de flest skærm-optage værktøjer er tænkt til "video-podcast" og der ved optager lyden fra enten den indbyggede mikrofon i computeren eller mikrofon-indgangen.

Hvis du skal have lyden med, så skal du bruge et program som Loopback fra Rogue Amoeba

Loopback gør at lyden fra et program ser ud som om det kommer ind i computeren via mikrofon-indgangen, og derved kan skærm-optageren (f.eks. QuickTime) fange lyden.

Giv det evt. et forsøg med deres gratis Trial, som giver mulighed for 20 minutters "optagelse" i fuld kvalitet.

456

8
02. august 2016 @ 22:33
Seniormedlem
Det vil jeg prøve i morgen onsdag. Lyder nemlig ret spændende. Tak :-)