xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
V: iMac ultimo 2009
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


137

0
29. september 2016 @ 16:39
Novice
Hvad ville jeg kunne få for sådan en karl:
IMac ultimo 2009 core i7 - 4850 512MB GFX.

IMacen har muligvis et ødelagt GFX / display. Når jeg tænder den kommer der hvide streger hen over skærmen selvom jeg kan høre at iMac'en starter op...

Nogen der vil købe den til reservedele eller som måske selv kan fixe GFX / display?

Der er pt. isat 512GB Samsung EVO-840 SSD, men den vil blive taget ud og istedet isættes DVD-DREVET igen...

Jeg ser frem til at høre en vurdering.
  13
0
  41

57

2
30. september 2016 @ 12:54
Novice
1000,- ville jeg give for den i den stand.
I doubt, therefore I might be.

137

0
30. september 2016 @ 19:25
Novice
Thomas Kowal skrev: 1000,- ville jeg give for den i den stand.


Hvis det er et bud ,å du gerne købe den. Såfremt det er tilfældet vil jeg høre om har kompetence til at tage SSD ud og isætte dvd-drevet igen?

57

2
30. september 2016 @ 20:05
Novice
Jo, det kan jeg. Jeg bor i Odense. Hvor i landet er du?
I doubt, therefore I might be.

137

0
30. september 2016 @ 21:55
Novice
Thomas Kowal skrev: Jo, det kan jeg. Jeg bor i Odense. Hvor i landet er du?


Randers. Kommer du i omegnen af ≈rhus i nær fremtid?

57

2
01. oktober 2016 @ 13:13
Novice
Ok. Det har jeg ikke sådan lige nogen planer om...
I doubt, therefore I might be.

57

2
13. oktober 2016 @ 09:46
Novice
Må jeg kontakte dig for at høre om du har den endnu, hvis jeg kommer forbi ≈rhus? Og på mail / mobil? Du kan evt. maile mig på tk@digisolve.dk
I doubt, therefore I might be.

253

35
13. oktober 2016 @ 13:03
Juniormedlem
Striber på skærmen er et kendt problem med iMacs med AMD grafikkort. Desværre har Apple ikke anerkendt problemet for de første 27" iMacs.
Du kan muligvis løse problemet ved at bage grafikkortet (lave en "reflow"), det gjorde jeg og det løste problemet, se her Reflow af grafikkort i iMac.
Hos mig har det indtil videre holdt i 5-6 måneder.
Grafikkortet kan også skiftes, men de er voldsomt dyre.

vh
Carsten

137

0
14. oktober 2016 @ 18:17
Novice
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev: Striber på skærmen er et kendt problem med iMacs med AMD grafikkort. Desværre har Apple ikke anerkendt problemet for de første 27" iMacs.
Du kan muligvis løse problemet ved at bage grafikkortet (lave en "reflow"), det gjorde jeg og det løste problemet, se her Reflow af grafikkort i iMac.
Hos mig har det indtil videre holdt i 5-6 måneder.
Grafikkortet kan også skiftes, men de er voldsomt dyre.

vh
Carsten


Link virker ikke :-(

4593

394
14. oktober 2016 @ 19:22
FPU
hellum skrev:
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev: Striber på skærmen er et kendt problem med iMacs med AMD grafikkort. Desværre har Apple ikke anerkendt problemet for de første 27" iMacs.
Du kan muligvis løse problemet ved at bage grafikkortet (lave en "reflow"), det gjorde jeg og det løste problemet, se her Reflow af grafikkort i iMac.
Hos mig har det indtil videre holdt i 5-6 måneder.
Grafikkortet kan også skiftes, men de er voldsomt dyre.

vh
Carsten


Link virker ikke :-(


Det gør det nu.
Spirituel Maskine

137

0
16. oktober 2016 @ 18:50
Novice
Tonny Freimanis skrev:
hellum skrev:
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev: Striber på skærmen er et kendt problem med iMacs med AMD grafikkort. Desværre har Apple ikke anerkendt problemet for de første 27" iMacs.
Du kan muligvis løse problemet ved at bage grafikkortet (lave en "reflow"), det gjorde jeg og det løste problemet, se her Reflow af grafikkort i iMac.
Hos mig har det indtil videre holdt i 5-6 måneder.
Grafikkortet kan også skiftes, men de er voldsomt dyre.

vh
Carsten


Link virker ikke :-(


Det gør det nu.


Jeg skylder vist en kasse øl ved lejlighed.
Har netop forsøgt mig med et "reflow" at GPU'en, og fandme om jeg ikke sidder og skriver fra iMacen lige nu...

Efter 8 minutter i ovnen på 200grader, så virker GPU'en nu igen... Vanvittigt at det kan lade sig gøre - og MANGE TAK FOR TIPPET!!!

4593

394
16. oktober 2016 @ 19:37
FPU
@hellum:

Det er så ikke mig, du skal takke, men Mortensen, for det var ham, som foreslog en brugbar kur. Jeg fiksede blot linket.

Imidlertid kunne du nok selv have "repareret" linket, hvis du havde kigget en ekstra gang på URL'en, fordi Mortensen uheldigvis var kommet til at lave dobbeltkonfekt. URL'en i hans link starter med "h t t p://h t t p s//w w w" (uden mellemrummene; ellers vil Macnyt ikke vise http-kolon-slash-slash), og så er der ikke noget at sige til, at Safari blev forskrækket.

Der ER en klasiker herinde (har også lavet den selv), så defekte links dukker altså op af og til. Fidusen er at fange dem, inden man poster sit indlæg, ved at klikke "Se kladde", højre-klikke på det nye link og vælge "≈bn i nyt vindue" (eller i nyt faneblad) og så se, om siden loader. Virker det, lukker man vindue/faneblad og klikker så på "Send kommentar". Piece of pancake.
Spirituel Maskine

137

0
16. oktober 2016 @ 20:14
Novice
Tonny Freimanis skrev: @hellum:

Det er så ikke mig, du skal takke, men Mortensen, for det var ham, som foreslog en brugbar kur. Jeg fiksede blot linket.

Imidlertid kunne du nok selv have "repareret" linket, hvis du havde kigget en ekstra gang på URL'en, fordi Mortensen uheldigvis var kommet til at lave dobbeltkonfekt. URL'en i hans link starter med "h t t p://h t t p s//w w w" (uden mellemrummene; ellers vil Macnyt ikke vise http-kolon-slash-slash), og så er der ikke noget at sige til, at Safari blev forskrækket.

Der ER en klasiker herinde (har også lavet den selv), så defekte links dukker altså op af og til. Fidusen er at fange dem, inden man poster sit indlæg, ved at klikke "Se kladde", højre-klikke på det nye link og vælge "≈bn i nyt vindue" (eller i nyt faneblad) og så se, om siden loader. Virker det, lukker man vindue/faneblad og klikker så på "Send kommentar". Piece of pancake.


Jeg giver en kasse til Mortensen i stedet så ;-)

253

35
16. oktober 2016 @ 20:31
Juniormedlem
hellum skrev: Jeg giver en kasse til Mortensen i stedet så ;-)


Takker, glad for jeg kunne hjælpe