xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Automatisering (HomeKit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Elinstallationer og HomeKit
Kategori: Automatisering (HomeKit)


2581

84
09. oktober 2016 @ 21:11
Bit kongen
Findes der på det danske marked elinstallationer (kontakter m.m.) der understørrer HomeKit?

Understøtter i forstand af at :
Dæmpe / slukke lys
Tilslutte alarmer, kameraer m.m.
Regulere temperatur
Integrere netværk kablet og Access points i elkontakter.
Registrere forbrug (El).

  47
0
  360

1425

21
09. oktober 2016 @ 22:20
Stormogul
Jeg har selv ledt efter termostater, men uden held i DK. Jeg håber at ecobee snart er at finde i DK.

1708

43
10. oktober 2016 @ 06:34
Stormogul
Jeg bruger Philips Hue og Elgato produkter.
Ser her under Smart Home.
Det hele styres så automatisk via mit ATV4 og manuelt via min iPhone og diverse dimmer switches m.m.
Det er ret nemt at sætte op.

1493

39
10. oktober 2016 @ 07:05
Stormogul
Netatmo er på vej med homekit kompatible termostater, om de passer på en dansk radiator ved jeg ikke.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

137

0
10. oktober 2016 @ 09:59
Novice
Elgato Eve Thermo ser ud til at passe på danske termostater. De fås hos Apple.

Jeg bruger Homekit til Philips Hue, men det er mange ting, man skal holde med ved indkøb, synes jeg. Det er svært at finde ud af, præcist hvad produkterne kan, før man køber dem.

Pt. har jeg købt to bevægelsessensorer fra Philips, men de er i sig selv ikke homekit-kompatible, og kan slet ikke programmeres som jeg gerne vil. Så det kan godt være noget hit or miss.
Peter Boye Larsen, iBook 12, MacBook

1425

21
10. oktober 2016 @ 11:00
Stormogul
Perfekt

Der ligger mellem stykker med i æsken kan jeg se, så de burde passe til de fleste. Jamen så blev man lige 1650.- kr. fattigere

458

3
10. oktober 2016 @ 11:16
Seniormedlem
Jeg har ikke noget bedre bud end Elgato Eve for dør/vindues-følere og strømstyring (men de er ren tænd/sluk).

Der findes så vidt jeg ved PT ingen HomeKit-kompatible kameraer, men hvis du ikke gider vente på at nogen tager sig sammen og laver den rigtige løsning, kan du bruge "HomeBridge" der via en mellemstation, kan styre enheder via HomeKit, selvom enhederne selv ikke er HomeKit-kompatible. Der er fx plug-ins til Foscam (og måske også andre webcam-producenter).

Smappee overvåger strømforbrug og kan også styre on/off switch-switchere, men virker ikke som nogen specielt elegant løsning til andet end strømforbrug.

PT virker det som om alt det HomeKit udstyr der har med strøm at gøre er noget after market der skal sættes i en stikkontakt.

Jeg tror i hvert fald vi kommer til at vente længe før du får løsninger a l· de "smarte" hjem vi så i 90'erne med fjernbetjening af enkelte udtag direkte fra en central boks.

PS: Siden jeg begyndte at skrive dette indlæg kom der et indlæg om bevægelses-sensorer til Philips Hue. Jeg ved ikke om de er dækket ind da de er ganske nye, men ovennævnte HomeBridge har en Hue-plugin (og bliver aktivt udviklet, så man må formode det på et tidspunkt også kan styres eller bruges som input)...

4593

394
10. oktober 2016 @ 12:09
FPU
Pyha. Automatisering kræver godt nok en hel del manuelt arbejde i vore dage, hva'?
Spirituel Maskine

458

3
10. oktober 2016 @ 13:23
Seniormedlem
Tonny Freimanis skrev: Pyha. Automatisering kræver godt nok en hel del manuelt arbejde i vore dage, hva'?

Hehe, true.

Jeg er igang med det helt store setup med indkøb af Raspberry pi's i flertal, 433MHz sendere og modtagere til et par Arduino'er der skal binde det sammen med det HELT gammeldags udstyr der skal styres via relæer som agerer "klik" på fjernbetjeninger og så videre. Det er ikke let at gøre det let!

4593

394
10. oktober 2016 @ 13:43
FPU
Simon Tørnqvist skrev:
Tonny Freimanis skrev: Pyha. Automatisering kræver godt nok en hel del manuelt arbejde i vore dage, hva'?

Hehe, true.

Jeg er igang med det helt store setup med indkøb af Raspberry pi's i flertal, 433MHz sendere og modtagere til et par Arduino'er der skal binde det sammen med det HELT gammeldags udstyr der skal styres via relæer som agerer "klik" på fjernbetjeninger og så videre. Det er ikke let at gøre det let!


Raspberry pies?
Spirituel Maskine

317

0
10. oktober 2016 @ 19:48
Lærling
Simon Tørnqvist skrev: Jeg ved ikke om de er dækket ind da de er ganske nye, men ovennævnte HomeBridge har en Hue-plugin (og bliver aktivt udviklet, så man må formode det på et tidspunkt også kan styres eller bruges som input)...

Som blev aktivt udviklet åbenbart: "*This plugin is deprecated ... *" er lige tilføjet for fem min siden

458

3
11. oktober 2016 @ 08:01
Seniormedlem
Andreas Møller skrev:
Simon Tørnqvist skrev: Jeg ved ikke om de er dækket ind da de er ganske nye, men ovennævnte HomeBridge har en Hue-plugin (og bliver aktivt udviklet, så man må formode det på et tidspunkt også kan styres eller bruges som input)...

Som blev aktivt udviklet åbenbart: "*This plugin is deprecated ... *" er lige tilføjet for fem min siden

Tal lige om at blive snigløbet af en udvikler!

137

0
11. oktober 2016 @ 09:44
Novice
Peter Boye Larsen, iBook 12, MacBook

0

0
11. oktober 2016 @ 14:19
Nyt medlem
Andreas Møller skrev:
Simon Tørnqvist skrev: Jeg ved ikke om de er dækket ind da de er ganske nye, men ovennævnte HomeBridge har en Hue-plugin (og bliver aktivt udviklet, så man må formode det på et tidspunkt også kan styres eller bruges som input)...

Som blev aktivt udviklet åbenbart: "*This plugin is deprecated ... *" er lige tilføjet for fem min siden

- og fjernet igen. Så måske det stadig er under udvikling.
/Kasper Sørensen

317

0
11. oktober 2016 @ 15:39
Lærling
Mckorkprop skrev:
Andreas Møller skrev:
Simon Tørnqvist skrev: Jeg ved ikke om de er dækket ind da de er ganske nye, men ovennævnte HomeBridge har en Hue-plugin (og bliver aktivt udviklet, så man må formode det på et tidspunkt også kan styres eller bruges som input)...

Som blev aktivt udviklet åbenbart: "*This plugin is deprecated ... *" er lige tilføjet for fem min siden

- og fjernet igen. Så måske det stadig er under udvikling.

Men det er så stadig 9 måneder siden det sidst er opdateret(hvis man altså ser bort fra readme'en), det ville jeg ikke umiddelbart kalde "aktivt udviklet".

1663

46
11. oktober 2016 @ 16:38
Stormogul
Nogen der ved om en august dørlås man køber på ebay eller amazon er kompatible med låse her i DK?
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

458

3
12. oktober 2016 @ 12:02
Seniormedlem
Pjock skrev: Nogen der ved om en august dørlås man køber på ebay eller amazon er kompatible med låse her i DK?
Den er kompatibel med de almindelige vridere med "bolt" (altså ikke smæklåse). Medmindre man synes det er sjovt at døren skal holdes mod karmen indtil den er låst - eller at døren går op af sig selv når August vrider på vrideren.

En af mine bekendte har en August, den virker fint (den blev købt i USA for nogle år siden). De nye versioner her HomeKit support, men der er også en lås der hedder "Friday" på vej, hvis man har mod på at vente en måneds tid eller to endnu...

1663

46
12. oktober 2016 @ 12:37
Stormogul
Simon Tørnqvist skrev:
Pjock skrev: Nogen der ved om en august dørlås man køber på ebay eller amazon er kompatible med låse her i DK?
Den er kompatibel med de almindelige vridere med "bolt" (altså ikke smæklåse). Medmindre man synes det er sjovt at døren skal holdes mod karmen indtil den er låst - eller at døren går op af sig selv når August vrider på vrideren.

En af mine bekendte har en August, den virker fint (den blev købt i USA for nogle år siden). De nye versioner her HomeKit support, men der er også en lås der hedder "Friday" på vej, hvis man har mod på at vente en måneds tid eller to endnu...


Ok fedt. Var bare i tvivl om den kunne bruges på en alm ruko lås. Men så vil jeg da prøve at bestille sådan en næste mdr. Nu blev det elgato eve termostater denne mdr.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

0

0
12. oktober 2016 @ 13:38
Nyt medlem
Pjock skrev: Ok fedt. Var bare i tvivl om den kunne bruges på en alm ruko lås. Men så vil jeg da prøve at bestille sådan en næste mdr. Nu blev det elgato eve termostater denne mdr.


Hvordan spiller det? Jeg har overvejet at købe dem nemlig. Kan du sige noget om rækkevidden på dem?
/Kasper Sørensen

458

3
12. oktober 2016 @ 13:59
Seniormedlem
Pjock skrev:
Simon Tørnqvist skrev:
Pjock skrev: Nogen der ved om en august dørlås man køber på ebay eller amazon er kompatible med låse her i DK?
Den er kompatibel med de almindelige vridere med "bolt" (altså ikke smæklåse). Medmindre man synes det er sjovt at døren skal holdes mod karmen indtil den er låst - eller at døren går op af sig selv når August vrider på vrideren.

En af mine bekendte har en August, den virker fint (den blev købt i USA for nogle år siden). De nye versioner her HomeKit support, men der er også en lås der hedder "Friday" på vej, hvis man har mod på at vente en måneds tid eller to endnu...

Ok fedt. Var bare i tvivl om den kunne bruges på en alm ruko lås. Men så vil jeg da prøve at bestille sådan en næste mdr. Nu blev det elgato eve termostater denne mdr.

Din "almindelige" Ruko-lås er fin hvis den ikke er smæk-lås. Cylinderens type har intet med vrideren at gøre. Bare der stikker en "pal" ud fra din lås. Se evt. guiden til hvilken adapter du skal bruge på guiden på Vimeo.

...og jeg er også interesseret i dine erfaringer med Elgato termostaten (og også gerne rækkevidden, min Apple TV4 er jo i den fjerne ende af huset, så jeg er i tvivl om det er godt nok)...

1663

46
12. oktober 2016 @ 15:57
Stormogul
Mckorkprop skrev:
Pjock skrev: Ok fedt. Var bare i tvivl om den kunne bruges på en alm ruko lås. Men så vil jeg da prøve at bestille sådan en næste mdr. Nu blev det elgato eve termostater denne mdr.


Hvordan spiller det? Jeg har overvejet at købe dem nemlig. Kan du sige noget om rækkevidden på dem?


Jeg har først lige modtaget dem i dag. Så skal lige have startet fjernvarmen op og monteret dem men skal nok vende tjlbage med en melding. Er selv spændt på det da mit apple tv er i stuen på første sal og har også radiatorer nedenunder men starter med 1 sal så må vi se.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1663

46
12. oktober 2016 @ 19:30
Stormogul
Lille problem.

Jeg har åbenbart ikke danfoss på mine radiatorer så selvom der følger 3 adaptore med så virkede ingen af dem da jeg åbenbart har m30 gevind. Så nu skal jeg på jagt efter en adaptor til det ellers skal hele t stykket skiftes ved alle radiatorer. Hmmm øv bøv.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

4593

394
12. oktober 2016 @ 19:49
FPU
Tonny Freimanis skrev: Pyha. Automatisering kræver godt nok en hel del manuelt arbejde i vore dage, hva'?


@Pjock: I rest my case.
Spirituel Maskine

1663

46
12. oktober 2016 @ 19:57
Stormogul
Haha ja rimelig træls. Er ik engang sikker på jeg kan få en adaptor til det også skal jeg have skiftet t-stykkerne til danfoss standart. Det ernii billigt med eb vvs mand ud
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1663

46
13. oktober 2016 @ 20:15
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:
Tonny Freimanis skrev: Pyha. Automatisering kræver godt nok en hel del manuelt arbejde i vore dage, hva'?


@Pjock: I rest my case.


Så er de monteret. Krævede en lille adaptor fra vvs eksperten også kørte det. Syntes dog de er lidt langsomme om at slukke men må lige se tiden an, de sagde der var 20 grader i min stue og satte derpå dem til at der skulle være 17 grader i stuen men de åbenede alle sammen og måtte be siri om at slukke dem, det var lige det jeg nåede at teste i dag.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

4593

394
13. oktober 2016 @ 20:35
FPU
Pjock skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Tonny Freimanis skrev: Pyha. Automatisering kræver godt nok en hel del manuelt arbejde i vore dage, hva'?


@Pjock: I rest my case.


Så er de monteret. Krævede en lille adaptor fra vvs eksperten også kørte det. Syntes dog de er lidt langsomme om at slukke men må lige se tiden an, de sagde der var 20 grader i min stue og satte derpå dem til at der skulle være 17 grader i stuen men de åbenede alle sammen og måtte be siri om at slukke dem, det var lige det jeg nåede at teste i dag.


Hey Siri! Chill out!
Spirituel Maskine

164

0
23. oktober 2016 @ 10:43
Novice
Pjock skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Tonny Freimanis skrev: Pyha. Automatisering kræver godt nok en hel del manuelt arbejde i vore dage, hva'?


@Pjock: I rest my case.


Så er de monteret. Krævede en lille adaptor fra vvs eksperten også kørte det. Syntes dog de er lidt langsomme om at slukke men må lige se tiden an, de sagde der var 20 grader i min stue og satte derpå dem til at der skulle være 17 grader i stuen men de åbenede alle sammen og måtte be siri om at slukke dem, det var lige det jeg nåede at teste i dag.


Er du stadig tilfreds og kan du anbefale den?

1663

46
23. oktober 2016 @ 11:15
Stormogul
Som det er pt har jeg har haft dem igang i 24 timer. Har haft 20 grader i stuen indtil nu så har ik haft viljen til at tænde for varme.

Men lavede en varmeplan igår eftermiddags og indtil videre holder de temperaturen i stuen som forventet.

Selve app'en er lettere dårlig. Det er ik altid den opdatere til nyeste aflæsning så skal man prøve et par gange eller lukke den helt ned og prøve igen.

Selve det med at tage temperaturen når man er ude virker ik rigtig godt. Man kan ikke få svar af siri men har læst at det kræver man åbner app'en engang i mellem selv og aflæser når man er ude før siri kan komme i kontakt med dem derhjemme, så går pointen jo lidt af det.

Men ja indtil videre er jeg ok tilfreds.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1663

46
23. oktober 2016 @ 11:45
Stormogul
Har lige igår bestilt philips hue white startsæt, det glæder jeg mig til at prøve at lege med. Har bestilt en pakke med ekstra pære også og den der tænd og sluk kontakt.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1708

43
23. oktober 2016 @ 14:34
Stormogul
Husk at HomeKit ikke kan styre din Dimmer Switch, der skal du bruge Philips eget Hue program.

1663

46
23. oktober 2016 @ 14:51
Stormogul
Gorm Jørgensen skrev: Husk at HomeKit ikke kan styre din Dimmer Switch, der skal du bruge Philips eget Hue program.


Ok købte den også bare fordi den var i pakken med en ekstra pære også kan folk vel tænde for lyset og dæmpe det der på når man har gæster.

Skal bare bruge siri til at tænde og slukke for lyset i huset.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

317

0
23. oktober 2016 @ 15:37
Lærling
Pjock skrev:
Gorm Jørgensen skrev: Husk at HomeKit ikke kan styre din Dimmer Switch, der skal du bruge Philips eget Hue program.


Ok købte den også bare fordi den var i pakken med en ekstra pære også kan folk vel tænde for lyset og dæmpe det der på når man har gæster.

Skal bare bruge siri til at tænde og slukke for lyset i huset.

Tror ikke du vil komme til at opleve at mangle noget i den sammenhæng, du skal have et noget mere omfattende setup før der opstår et behov for at kontakten kan snakke HomeKit, og i det tilfælde at du får brug for det, så er der flere måder at omgå begrænsningen

1663

46
23. oktober 2016 @ 16:32
Stormogul
Jeg var bare i tvivl om hvis jeg satte en hue pære i en lampe om så man kan tænde for den på kontakten som med en alm pære eller kun ved hjælp af mobilen.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

317

0
23. oktober 2016 @ 17:05
Lærling
Pjock skrev: Jeg var bare i tvivl om hvis jeg satte en hue pære i en lampe om så man kan tænde for den på kontakten som med en alm pære eller kun ved hjælp af mobilen.


Du kan altid slukke og tænde for strømmen på kontakten, en Hue skal også bruge strøm for at lyse (og tænder selv på fuld styrke når den får strøm efter det er afbrudt). Men hvis du slukker for den på kontakten, så kan du jo så ikke tænde den med mobilen.

1663

46
23. oktober 2016 @ 17:08
Stormogul
Er mere om når min rengøringshjælp kommer og gør rent om hun så ville kunne tænde en hue pære på den alm kontakt eller om hun skal bruge det philips hue kontakt jeg har købt. Jeg har jo tænkt mig at bruge siri eller fibaro til det så der altid er tændt på LK kontakten.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

317

0
23. oktober 2016 @ 17:11
Lærling
Pjock skrev: Er mere om når min rengøringshjælp kommer og gør rent om hun så ville kunne tænde en hue pære på den alm kontakt eller om hun skal bruge det philips hue kontakt jeg har købt. Jeg har jo tænkt mig at bruge siri eller fibaro til det så der altid er tændt på LK kontakten.

Ja, det værste der kan ske er at hun skal slukke LK'en og tænde den igen (hvis pæren står med strøm på, men slukket igennem app'en), så vil de tænde på fuld styrke

1663

46
23. oktober 2016 @ 17:15
Stormogul
Ok fedt nok. Så må jeg bare tænde for den igen når jeg kommer hjem og slukke via siri. Så går det kun galt hver 14s dag når hun kommer ha ha
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

176

2
23. oktober 2016 @ 19:40
Novice
Pjock skrev: Ok fedt nok. Så må jeg bare tænde for den igen når jeg kommer hjem og slukke via siri. Så går det kun galt hver 14s dag når hun kommer ha ha


Jeg har lavet en routine der gør at lyset tændes selv og slukkes i den periode rengøringsdamen er her :-)

687

6
23. oktober 2016 @ 19:45
Veteran
har i prøvet IFTTT ?
jeg bygger alt i toffifee og løg

1493

39
23. oktober 2016 @ 19:46
Stormogul
hoejfed skrev: har i prøvet IFTTT ?


jeg bruger det flere gange om dagen...
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1663

46
23. oktober 2016 @ 19:52
Stormogul
IrmaN skrev:
Pjock skrev: Ok fedt nok. Så må jeg bare tænde for den igen når jeg kommer hjem og slukke via siri. Så går det kun galt hver 14s dag når hun kommer ha ha


Jeg har lavet en routine der gør at lyset tændes selv og slukkes i den periode rengøringsdamen er her :-)


Hehe kunne også være rart hvis jeg kunne men der er ik lige en fast uge dag eller tidspunkt pt, blir gjort når hun lige har tid.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

687

6
23. oktober 2016 @ 19:53
Veteran
Rasmus Lauritsen skrev:
hoejfed skrev: har i prøvet IFTTT ?


jeg bruger det flere gange om dagen...


jeg gør også... men kan ikke finde legato eve på IFTTT...hrmpf
jeg bygger alt i toffifee og løg

1663

46
23. oktober 2016 @ 21:03
Stormogul
hoejfed skrev:
Rasmus Lauritsen skrev:
hoejfed skrev: har i prøvet IFTTT ?


jeg bruger det flere gange om dagen...


jeg gør også... men kan ikke finde legato eve på IFTTT...hrmpf


Umiddelbart kan jeg heller ikke. Så må man jo undvære.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1663

46
24. oktober 2016 @ 18:01
Stormogul
Status Elgato Eve.

Appen til iphone er tik at lukke op og skide i. Den kan ik opdatere med termostaterne ret godt og statistik kan jeg ikke se. Hvor i mod på min ipad fungere det stort set hver gang og kan se alt statistik omkring hvor meget de er åbne og lukkede.

Træls iphone app'en er så dårlig.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

104

0
25. oktober 2016 @ 00:44
Novice
jeg synes app'en er fin nok, det er jo en 'home' som i homekit app så fokus er udover kun eve thermo..

synes der er fin statistik hvis jeg klikker på temperaturen, eller klikker på 'heating' så er der da flotte grafer..

1663

46
25. oktober 2016 @ 04:24
Stormogul
Min app på mobilen hat slet ikke kunne hente grafer eller
Noget men efter 10.1 kom har det hjulpet og nu virker appen bedre så har nok været den dårlige bluetooth der var skyld i det
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

164

0
10. november 2016 @ 20:49
Novice
Pjock skrev: Som det er pt har jeg har haft dem igang i 24 timer. Har haft 20 grader i stuen indtil nu så har ik haft viljen til at tænde for varme.

Men lavede en varmeplan igår eftermiddags og indtil videre holder de temperaturen i stuen som forventet.

Selve app'en er lettere dårlig. Det er ik altid den opdatere til nyeste aflæsning så skal man prøve et par gange eller lukke den helt ned og prøve igen.

Selve det med at tage temperaturen når man er ude virker ik rigtig godt. Man kan ikke få svar af siri men har læst at det kræver man åbner app'en engang i mellem selv og aflæser når man er ude før siri kan komme i kontakt med dem derhjemme, så går pointen jo lidt af det.

Men ja indtil videre er jeg ok tilfreds.


Hvilken omformer skulle du bruge?

Jeg har en RAVL termostat, men den omformer til RAVL der er i pakken passer ikke på.

1663

46
10. november 2016 @ 21:40
Stormogul
Jaidee skrev:
Pjock skrev: Som det er pt har jeg har haft dem igang i 24 timer. Har haft 20 grader i stuen indtil nu så har ik haft viljen til at tænde for varme.

Men lavede en varmeplan igår eftermiddags og indtil videre holder de temperaturen i stuen som forventet.

Selve app'en er lettere dårlig. Det er ik altid den opdatere til nyeste aflæsning så skal man prøve et par gange eller lukke den helt ned og prøve igen.

Selve det med at tage temperaturen når man er ude virker ik rigtig godt. Man kan ikke få svar af siri men har læst at det kræver man åbner app'en engang i mellem selv og aflæser når man er ude før siri kan komme i kontakt med dem derhjemme, så går pointen jo lidt af det.

Men ja indtil videre er jeg ok tilfreds.


Hvilken omformer skulle du bruge?

Jeg har en RAVL termostat, men den omformer til RAVL der er i pakken passer ikke på.


Jeg har ikke danfoss termostater men TA termostater vist nok. Så fandt en adaptor ved vvs eksperten der passede på.
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.