xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
YouSee hæver priserne på tv-pakker
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)


1600

1
02. november 2016 @ 14:15
Suspenderet
  23
0
  610

1045

26
02. november 2016 @ 15:06
Stormogul
OK, godt for dig, at du bliver fri for 5-10 kr. ekstra pr. måned og at du er glad for IPTV.

Det er ellers uspecificeret hvem "man" er?

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

1600

1
02. november 2016 @ 15:31
Suspenderet
Beman skrev: OK, godt for dig, at du bliver fri for 5-10 kr. ekstra pr. måned og at du er glad for IPTV.

Takker.

Beman skrev: Det er ellers uspecificeret hvem "man" er?

Der er beviseligt voldsomt mange YouSee tv-kunder blandt Macnyts brugere.

1045

26
02. november 2016 @ 16:01
Stormogul
macxpert skrev:
Beman skrev: OK, godt for dig, at du bliver fri for 5-10 kr. ekstra pr. måned og at du er glad for IPTV.

Takker.

Beman skrev: Det er ellers uspecificeret hvem "man" er?

Der er beviseligt voldsomt mange YouSee tv-kunder blandt Macnyts brugere.


Værsgo, du må aldrig være i tvivl om, omverdens generøsitet, hvad gælder dit behov

Beviseligt voldsomt mange - er det lige med "man"?

Hvor er "beviset" til voldsamt mange?

Reagerer på din skadefryd.

(Har selv ikke YouSee TV)
Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

1600

1
02. november 2016 @ 16:02
Suspenderet
Beman skrev: Værsgo, du må aldrig være i tvivl om, omverdens generøsitet, hvad gælder dit behov

Beviseligt voldsomt mange - er det lige med "man"?

Hvor er "beviset" til voldsamt mange?

Reagerer på din skadefryd.

(Har selv ikke YouSee TV)

+1

1045

26
02. november 2016 @ 16:08
Stormogul
macxpert skrev:
Beman skrev: Værsgo, du må aldrig være i tvivl om, omverdens generøsitet, hvad gælder dit behov

Beviseligt voldsomt mange - er det lige med "man"?

Hvor er "beviset" til voldsamt mange?

Reagerer på din skadefryd.

(Har selv ikke YouSee TV)

+1


Betyder "+1", at du enlig ikke ved, hvad du skal svare, søde?

Du fik nogle relevante spørgsmål til dit selvpromoverende indlæg, og jeg ville forvente, at du faktiskt svarede med ord.

Kan du det?
Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

535

26
02. november 2016 @ 19:20
Kaptajn
Beman skrev:
macxpert skrev:
Beman skrev: Værsgo, du må aldrig være i tvivl om, omverdens generøsitet, hvad gælder dit behov

Beviseligt voldsomt mange - er det lige med "man"?

Hvor er "beviset" til voldsamt mange?

Reagerer på din skadefryd.

(Har selv ikke YouSee TV)

+1


Betyder "+1", at du enlig ikke ved, hvad du skal svare, søde?

Du fik nogle relevante spørgsmål til dit selvpromoverende indlæg, og jeg ville forvente, at du faktiskt svarede med ord.

Kan du det?

Børn forbliver åbenbart børn, selv i jeres alder.

1600

1
10. november 2016 @ 09:21
Suspenderet
Stofa hæver prisen på tv-pakker med op til 54 kr/md. efter nytår

Stofa vil fra nytår hæve priserne på tv-pakker med helt op til 54 kroner per måned. Mellempakken stiger mest fordi TV3+ tilføjes. Den lille og store pakke stiger også. Fra nytår kommer første Ultra HD-kanal.

598

3
10. november 2016 @ 18:49
Kaptajn
Alting stiger, som "man" siger, dog ikke kunsten her
iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

1600

1
16. november 2016 @ 12:43
Suspenderet
Jørgen St. Jensen skrev: Alting stiger, som "man" siger

Hvor har du ret, Jørgen:

Så meget stiger TV-pakkerne

Fra 1. januar hæver stort set alle TV-leverandører i Danmark priserne.

YouSee
- grundpakken: 10 kr./md.
- mellempakken: 10 kr./md.
- fuldpakken: 15 kr./md.
- tillægspakken: 5 kr./md.

Stofa
- grundpakken: 30 kr./md.
- mellempakken: 54 kr./md.
- fuldpakken: 20 kr./md.

Boxer
- Boxer Flex: 20 kr./md.
- Boxer Flex8: 20 kr./md.
- Boxer Max: 20 kr./md.

Waoo
- de fleste pakker: 10-20 kr./md.

Canal Digital
- familiepakken: 20 kr./md.
- lokalpakken: 20 kr./md.

Viasat
- basispakken: 10 kr./md.
- mellempakken: 10 kr./md.
- totalpakken: 26 kr./md.

502

0
16. november 2016 @ 16:30
Kaptajn
Hol da kæft småpenge.gider sku ikke bruge tid på 10/20kr.hvis det er et problem så sælg jeres Mac LOL

163

3
16. november 2016 @ 18:33
Novice
lotus skrev: Hol da kæft småpenge.gider sku ikke bruge tid på 10/20kr.hvis det er et problem så sælg jeres Mac LOL


Måske små penge for den enkelte men med 1,5 mill. bruger bliver det alligevel en slat. ca. kr. 180.000.000,- om året tænker det er mange penge og gad vide om rettighedder er steget så meget oven i det vi i forvejen betaler?

Jeg ser det som en slags monopol så længe men ikke kan gå direkte ind og vælge lige præcis den elle de kanaler man vil have, og det gælder ikke kun Yousee.

59

3
16. november 2016 @ 22:51
Novice
denstoredansker skrev:
lotus skrev: Hol da kæft småpenge.gider sku ikke bruge tid på 10/20kr.hvis det er et problem så sælg jeres Mac LOL


Måske små penge for den enkelte men med 1,5 mill. bruger bliver det alligevel en slat. ca. kr. 180.000.000,- om året tænker det er mange penge og gad vide om rettighedder er steget så meget oven i det vi i forvejen betaler?

Jeg ser det som en slags monopol så længe men ikke kan gå direkte ind og vælge lige præcis den elle de kanaler man vil have, og det gælder ikke kun Yousee.


Jeg ved ikke hvordan YouSee håndterer fritvalg, men Stofa har faktisk et rimeligt frit valg. Både hvor du kan købe kanaler oven på Pakke 1 (blandt selv mellem alle kanalerne fra pakke 2 og 3), men også, hvor du dropper Pakke 1 helt, så kun har og betaler for de kanaler du selv vælger (det hedder "Stofa MitTV"), og så betaler du en måned ad gangen, og du kan få et 3 minutters preview af kanalen inden du køber den.

Og du kan også få internet via dit kabelTV uden at skulle have en TV pakke med (både hos YouSee og Stofa).

Jeg bemærker for resten at Stofas pakkepriser er steget mere end de andre. Det skyldes at man så også får flere kanaler med i pakken, så det er ikke udelukkende stigende priser på rettigheder.

For resten så er det med monopol ikke altid sandt, hvis du får dit signal igennem en antenneforening. Hvis KabelTV i dit område bliver drevet af en antenneforening, så er det typisk sådan antenneforeningen har valgt YouSee eller Stofa (eller andre) som leverandør af en service (TV og internet). Denne service er til forhandling med jævne mellemrum, så det er ikke mere monopol end at en serviceleverandør kan smides på porten og en ny bydes ind i varmen. Det er selvfølgelig en relativt bøvlet afære, da det betyder at der er en del hardware, der skal skiftes, men det kan lade sig gøre og det sker faktisk overraskende ofte.

Så er der tilfældene, hvor kabelnettet ejes af YouSee eller Stofa, og her er ikke umiddelbart muligt at skifte leverandør.


*Disclaimer. Jeg bliver nok nød til at nævne i en henkastet bemærkning af jeg selv er ansat ved Stofa
[link=www.krok.dk]krok.dk[/link] -Apart from that Mrs Lincoln, how did you enjoy the play?

163

3
17. november 2016 @ 16:42
Novice
Jeg kunne allerede se ved de første fem linier at, du var fra Stofa. Nå men nok om det.

Jeg mener stadig at "monopol" er udbredt hos udbydere, da man som regel skal have en grundpakke med forudbestemte kanaler, derefter kan man så vælge om man vil have mellem ell. stor pakke med. Jeg så hellere hvis man kun havde interesse i eks. DR1 så var det det... og så kunne men selv vælge efterfølgende betale præcis for hvad man har brug for.
Eks betaler jeg nu for en række børnekanaler som jeg aldrig nogen sinde kommer til at se, samt Tyske, Svenske og Norske programmer.

598

3
17. november 2016 @ 18:47
Kaptajn
denstoredansker skrev: Jeg kunne allerede se ved de første fem linier at, du var fra Stofa. Nå men nok om det.

Jeg mener stadig at "monopol" er udbredt hos udbydere, da man som regel skal have en grundpakke med forudbestemte kanaler, derefter kan man så vælge om man vil have mellem ell. stor pakke med. Jeg så hellere hvis man kun havde interesse i eks. DR1 så var det det... og så kunne men selv vælge efterfølgende betale præcis for hvad man har brug for.
Eks betaler jeg nu for en række børnekanaler som jeg aldrig nogen sinde kommer til at se, samt Tyske, Svenske og Norske programmer.


Så enig i, at "man" er bundet til en el.a. TV pakke f.ex. der hvor vi bor (lejeboliger), dog kan vi vælge mellem 3 pakker plus tilkøb.
Det er der dog ikke så megen frihed over, så det er noget monopolagtigt IMO.
iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

59

3
17. november 2016 @ 21:29
Novice
denstoredansker skrev: Jeg kunne allerede se ved de første fem linier at, du var fra Stofa. Nå men nok om det.

Jeg mener stadig at "monopol" er udbredt hos udbydere, da man som regel skal have en grundpakke med forudbestemte kanaler, derefter kan man så vælge om man vil have mellem ell. stor pakke med. Jeg så hellere hvis man kun havde interesse i eks. DR1 så var det det... og så kunne men selv vælge efterfølgende betale præcis for hvad man har brug for.
Eks betaler jeg nu for en række børnekanaler som jeg aldrig nogen sinde kommer til at se, samt Tyske, Svenske og Norske programmer.

Og det er her jeg nævner "Stofa MitTV", som er præcis det du efterspørger. Men jeg kan selvfølgelig godt sætte mig ind i at det ikke er en mulighed, hvis du er YouSee kunde, eller bor i en boligforening, hvor du er tvunget til at have en eller anden pakke.

Så på den måde; jo så er der tale om en form for de facto monopol, hvilket jeg heller ikke er fan af. Men jeg kan så sige at i boligforeninger er det typisk "relativt let" at skifte udbyder (eller i hvertfald tvinge leverandørn til at droppe kravet om at skulle have TV for at få internet), da det her typisk er boligforeningen selv, der ejer de kabler som bruges til at levere TV på.

Jeg siger "relativt let", da du jo selvfølgelig skal organisere et flertal i mod den beslutning som et tidligere flertal har taget.
Og min (for resten private erfaring og ikke Stofa relateret) er at det er stort set umuligt at få folk til at engagere sig i foreningsarbejde (i hvertfald i mindre foreninger, og i de større foreninger, er der nok så meget kamp om pladsen, at man VIRKELIG skal være træt af sin TV pakke for at tage den kamp).

Så ja: De facto monopol
[link=www.krok.dk]krok.dk[/link] -Apart from that Mrs Lincoln, how did you enjoy the play?

1014

0
18. november 2016 @ 13:49
Stormogul
denstoredansker skrev:
Eks betaler jeg nu for en række børnekanaler som jeg aldrig nogen sinde kommer til at se, samt Tyske, Svenske og Norske programmer.


Tyske, svenske og norske tv-kanaler er praktisk talt gratis, så det er lidt morsomt når de bruges som eksempel.

Til gengæld koster det rask væk 30-40 kr pr måned at modtage usle kanaler som TV3, Kanal 4/5 m.fl. som samtidigt er smaskfyldte med reklamer/afbrydelser. De har været eksperter i at omgå danske reklame-regler ved at sende fra udlandet, og samtidigt udnytte pakke-strukturen og de kollektive valg. Helt igennem usselt

163

3
18. november 2016 @ 16:41
Novice
Tysk, Svenske,Norske kanaler er ikke gratis da de er med i standart pakke far Yousee som jo koster penge. Det kan godt være de er gratis, men hvor står det og det virker som fyld så de kan skrive at der x antal kanaler i deres pakker. Så for mig koster de penge. Og som du skriver er der mange reklame kanaler, de kan vel ikke være ret dyre, og DR betaler man licens til... Så er det lige jeg spørger hvilke kanaler kan være så dyre at man betaler så meget for en TV pakke hos en udbyder?

1014

0
18. november 2016 @ 17:33
Stormogul
denstoredansker skrev: Tysk, Svenske,Norske kanaler er ikke gratis da de er med i standart pakke far Yousee som jo koster penge. Det kan godt være de er gratis, men hvor står det og det virker som fyld så de kan skrive at der x antal kanaler i deres pakker. Så for mig koster de penge. Og som du skriver er der mange reklame kanaler, de kan vel ikke være ret dyre,


Faldt over disse pris-eksempler fra 2008 ved en antenneforenings sammensætning af kollektive tv-pakker. Priserne på de kommercielle kanaler er nok steget siden:

TV2 Zulu med reklamer 10 kr.
TV3 med reklameafbrydelser 40 kr.
Kanal 4 med reklameafbrydelser 8 kr.
Kanal 5 med reklameafbrydelser 13 kr.

Sverige SVT1 reklamefri 0 kr.
Sverige SVT2 reklamefri 0 kr.
Norge NRK1 reklamefri 0 kr.
Norge NRK2 reklamefri 0 kr.

(Der er vist lidt Copydan-betaling men det er små-ører)

Klik

Du er velkommen til selv at fremlægge nyere priser.

Den gennemsnitlige forbruger er lullet i søvn af TV3/Viasat og Kanal 4/5/6's usle tv-programmer - og betaler gladeligt for det samtidigt med at de drukner i reklamer.

Og så hyler de op over at betale 0 kr. for svenske og norske kanaler, mange uden reklamer.

Det viser hvor lidt indsigt forbrugerne har i tv-udbydernes metoder.

PS: Særdeles fint at der findes kommercielle tv-kanaler med reklamer, men så skal de ikke samtidigt opkræve betaling via kollektivt sammensatte tv-pakker.

PPS: Dejlig fornemmelse helt at have droppet tv-pakker og flow-tv for længst.

163

3
19. november 2016 @ 17:11
Novice
Hej Peter

Der er vidst noget du har misforstået, der er ikke noget der er gratis.
Du betaler for en pakker med div. indhold om det så er DR eller Norsk, så koster det.
Fra yousee er det bare fyld så pakken kommer til at se mere delikat ud, men den koster stadig...
Jeg hyler da den samlede pakke bla. består af svenske og norske kanaler hvilket jeg absolut ingen interesse har i, men jeg betaler stadig for en samlet pakke. Om det så er lav eller finkultur er en helt anden diskusion.

909

0
19. november 2016 @ 18:33
Veteran
Sig mig engang : Ser I nogensinde bare en lille smule af alle de programmer, der er i de der pakker ?

1014

0
19. november 2016 @ 18:33
Stormogul
Jeg fornemmer at en simpel økonomisk marginal-betragtning ikke er noget for dig. Du er velkommen til at tro at en tv-pakke skulle blive væsentligt billigere hvis man fjernede nogle reklamefri norske og svenske kanaler, som koster tæt på 0 i indkøb. Jeg tvivler. Priserne hos kommercielle udbydere påvirkes selvfølgelig først og fremmest af udbud og efterspørgsel. Men ovenfor linkede jeg til en ikke-kommerciel tv-udbyder, hvor fjernelse af reklamefri svensk/norske kanaler ville betyde ca. 0 kr i besparelse, dokumenterbart. Og så er det egentlig ligegyldigt om det er finkultur eller taber-tv.

163

3
19. november 2016 @ 22:43
Novice
Min påstand er at jeg betaler for en pakke med eks. kanaler om der er Norske og gratis er for mig ligegyldigt... Jeg betaler for en pakke som ikke er valgfri mht. indhold, og derfor betaler jeg også for norske kanaler.
De er med vilje i pakken for at Yousee og andre udbyder kan siger: se hvor mange kanaler i får for pengene. Dette er et alm. salgs trick.

456

0
20. november 2016 @ 15:34
Seniormedlem
Peter999 skrev:
denstoredansker skrev: Tysk, Svenske,Norske kanaler er ikke gratis da de er med i standart pakke far Yousee som jo koster penge. Det kan godt være de er gratis, men hvor står det og det virker som fyld så de kan skrive at der x antal kanaler i deres pakker. Så for mig koster de penge. Og som du skriver er der mange reklame kanaler, de kan vel ikke være ret dyre,


Faldt over disse pris-eksempler fra 2008 ved en antenneforenings sammensætning af kollektive tv-pakker. Priserne på de kommercielle kanaler er nok steget siden:

TV2 Zulu med reklamer 10 kr.
TV3 med reklameafbrydelser 40 kr.
Kanal 4 med reklameafbrydelser 8 kr.
Kanal 5 med reklameafbrydelser 13 kr.

Sverige SVT1 reklamefri 0 kr.
Sverige SVT2 reklamefri 0 kr.
Norge NRK1 reklamefri 0 kr.
Norge NRK2 reklamefri 0 kr.

(Der er vist lidt Copydan-betaling men det er små-ører)

Klik

Du er velkommen til selv at fremlægge nyere priser.

Den gennemsnitlige forbruger er lullet i søvn af TV3/Viasat og Kanal 4/5/6's usle tv-programmer - og betaler gladeligt for det samtidigt med at de drukner i reklamer.

Og så hyler de op over at betale 0 kr. for svenske og norske kanaler, mange uden reklamer.

Det viser hvor lidt indsigt forbrugerne har i tv-udbydernes metoder.

PS: Særdeles fint at der findes kommercielle tv-kanaler med reklamer, men så skal de ikke samtidigt opkræve betaling via kollektivt sammensatte tv-pakker.

PPS: Dejlig fornemmelse helt at have droppet tv-pakker og flow-tv for længst.



Wow Kanal 4 og Kanal 5 var og antagelig er godt nok dyr i forhold til indholdet af deres programmer, der oftes virker billig.....
En Mac Mini er en for lidt