xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
itunes kunne ikke oprette forbindelse til iphone..
Kategori: Apple's musik butik - Do Re Mi Fa So ... (iTunes)


15

0
03. november 2016 @ 11:26
Nyt medlem
[post_text]
  9
0
  652

4593

394
03. november 2016 @ 11:40
FPU
Fik samme besked, da jeg satte min nye brugte iPhone 5s med IOS 10 til min iTunes på OS X 10.6.

Bagefter bootede jeg i 10.9 på en ekstern disk og havde ingen problemer med iTunes.

Jeg tror desværre, at din Tunes nu er blevet for gammel til IOS 10.1.1, som du selv formoder. Jeg medgiver, at meddelelsen er forvirrende, men den dækker nok over flere "issuses", f.eks. uoriginale Lightning-kabler, eller hvad ved jeg.

Havde også samme problem med iPhoto som dig, men jeg havde også store problemer med, at iPhoto frøs ved import af billeder, så jeg er helt holdt op med at bruge den. Her bruger jeg i stedet for ImageCapture (ved ikke, hvad den hedder på dansk). Den importerer billederne som enkeltfiler, hvilket jeg meget bedre kan lide, og jeg føler det ikke som et stort tab, at jeg ikke umiddelbart kan se f.eks. GPS-koordinater uden først at skulle trykke Kommando-I i Preview (Billedfremviser). Det dÈr ansigtsgenkendelses-noget har jeg alligevel ikke brug for; jeg genkender dem, jeg kender, helt uden software, og resten nøjes jeg med at vinke til.

Nu skriver du ikke, hvilket OS X din iMac kører, men hvis der ikke er en update til din iTunes (eller snart kommer det), er der nok ikke andet for end at opgradere til et nyere OS X, hvis din iMac kan det.

Held og lykke og feed-back.
Spirituel Maskine

15

0
03. november 2016 @ 11:58
Nyt medlem
Tak for svar. Det er S≈ irriterende, når sådan noget sker. Ja, imac'en er 9 år gammel, den kører 10.7.5, så nu er det endestation for backup af iphone, musik og foto/video. Mit issue er, at jeg ikke kan fltte mit billedbibliotek over på min mac mini, der kører Fotos, uden problemer, da Fotos ikke vil æde alle mine gamle videoer, som iPhoto godt ville tage. Altså er jeg nødt til at splitte hele mit bibliotek op, med 20.000+ fotos, og ca. 1.100 videoer, hvor nok halvdelen skal konverteres, fordi der åbenbart indgår noget kodning som Microsoft sidder på. Jeg kan nu nok godt finde ud af det, når jeg finder tid - men damn, der må være mange ude omkring, som kommer til at miste oceaner af videofiler på dÈn konto. Nå - surt opstød her fra.

4593

394
03. november 2016 @ 14:01
FPU
Ouch. Det var godt nok mange billeder og videoer. Egentlig et mirakel, at iPhoto ikke er knækket for dig før; jeg fik korrumperet bibliotek allerede omkring 2000 billeder og måtte starte forfra, men lige siden dengang, hænger iPhoto efter nogle få snese overførte filer, både i 10.6 og i 10.9.

Kan ikke rigtig hjælpe omkring videoerne og Fotos. men de KAN da afspilles i andre videoprogrammer, f.eks. VLC eller MPlayer, så de er vel ikke mistede som sådan.

Og som sagt, så kan du bruge ImageCapture til at hente billeder (og videoer) over fra din telefon som enkeltfiler. Måske kan du derefter importere dem i iPhoto eller Fotos. Jeg har aldrig selv forsøgt, så det er kun et gæt.

Men det løser så ikke problemet med backup af resten af din telefon (apps, iMessage, etc.); her skal der et nyere OS X til (eller et ældre IOS). Måske kan du stadig nå at nedgradere din telefon, men det er en langhåret affære, og det kan kun lade sig gøre, så længe Apple's IOS-servere tillader det, som regel et par uger efter udgivelsen af seneste opdatering.

Pøj-pøj.
Spirituel Maskine

3

0
27. november 2016 @ 16:07
Nyt medlem
Tonny Freimanis skrev: Ouch. Det var godt nok mange billeder og videoer. Egentlig et mirakel, at iPhoto ikke er knækket for dig før; jeg fik korrumperet bibliotek allerede omkring 2000 billeder og måtte starte forfra, men lige siden dengang, hænger iPhoto efter nogle få snese overførte filer, både i 10.6 og i 10.9.

Kan ikke rigtig hjælpe omkring videoerne og Fotos. men de KAN da afspilles i andre videoprogrammer, f.eks. VLC eller MPlayer, så de er vel ikke mistede som sådan.

Og som sagt, så kan du bruge ImageCapture til at hente billeder (og videoer) over fra din telefon som enkeltfiler. Måske kan du derefter importere dem i iPhoto eller Fotos. Jeg har aldrig selv forsøgt, så det er kun et gæt.

Men det løser så ikke problemet med backup af resten af din telefon (apps, iMessage, etc.); her skal der et nyere OS X til (eller et ældre IOS). Måske kan du stadig nå at nedgradere din telefon, men det er en langhåret affære, og det kan kun lade sig gøre, så længe Apple's IOS-servere tillader det, som regel et par uger efter udgivelsen af seneste opdatering.

Pøj-pøj.


Undskyld jeg blander mig, opdagede selv i dag, at jeg ikke længere kan se min ipad air og iphone 5s i itunes 12.2.2.25 så de kan ikke længere synkroniseres. Havde været fedt Apple gjorde opmærksom på dette, opdaterede fordi jeg blev træt af påmindelserne på telefonen og ipaden. Min macbook pro er fra 2009 og fungerer helt fint,så vil ikke skifte den ud med noget andet, slet ikke med de priser vi er oppe i nu.
men kan man købe et nyere styrestystem har vist lion nu, så måske en opgradering til Mountain lion er løsningen eller er det et skud i tågen. Ved heller ikke hvad betydning det har. at opgradere systemet til et nyere. Pt er jeg igang med noget billed og video redigering, duer jo ikke at et nyt OSX ødelægger det jeg er igang med.

4593

394
27. november 2016 @ 18:32
FPU
@ Claus P:

Du behøver ikke at købe en ny Mac. Din MBP fra 2009 kan opgraderes til i hvert fald Mavericks, sandsynligvis til El Capitan, og muligvis til Yosemite, men næppe til sierra. iTunes i 10.9 (Mavericks) på min MBP 2010 virker med min iPhone 5s med IOS 10.0.2. Jeg har endu ikke opdateret 5s'eren til 10.1.1, så jeg ved ikke, om det vil virke bagefter i Mavericks.

Der er dog lige et nogle ting du skal være opmærksom på:

Din MBP er født med OS X 10.5 (Leopard), som ikke har indbygget AppStore, som du skal bruge til at hente en nyere version af OS X med.

Proceduren er her, at du skal opgradere den midlertidigt til enten 10.6 (SnowLeopard) eller 10.7 (Lion), for at kunne opgradere til 10.8 eller senere. Du kan muligvis stadig købe en DVD med 10.6 hos Apple Danmark på tlf. 80 24 08 35 (9-19). Den koster omkring 100,- Kr. plus porto. Måske kan du også købe 10.7.

Hvis du tidligere HAR opgraderet fra 10.5 til f.eks. SnowLeo eller Lion, kan du direkte hente f.eks. Mavericks i AppStore. Du skal dog være opmærksom på minimumskravene til OS X'et, f.eks. mængden af RAM.

Hvis du vil beholde 10.5 ved siden af dit nye system, f.eks. hvis du har brug for AppleTalk, som er fjernet fra og med SnowLeo, skal du enten installere det ene af systemerne på en ekstern disk, eller også skal du partitionere din interne disk og lægge et system ind på hver sin partition. Du kan så vælge at ny-installere 10.5 fra bunden af eller tilbagekopiere en TimeMachine backup.

Hvis du foretrækker dit nuværende system eller har brug for AppleTalk og/eller at køre gamle PPC-programmer, er det nok bedst at lægge det nye OS X på en ekstern og så boote op i det, når du skal backup'e din iPhone; den metode bruger jeg, da jeg ∆LSKER Finder i SnowLeo og hader Finder i Mavericks.

Held og lykke og feed-back, og husk ALTID at have taget en backup af de ting, som du ikke kan tåle at miste, inden du går i gang med dimse.

Det kan iøvrigt anbefales at skifte harddisken ud med en SSD; du får en møg-hurtig Mac ud af det (Boot-tid på under 20 sekunder mod 2 minutter og programmer og store dokumenter, som åbner næsten mpmentant). Lige nu kan man købe en 240 GB Toshiba SSD for Ä60,- på ebay.de.
Spirituel Maskine

4593

394
27. november 2016 @ 18:41
FPU
@ Claus P:

Hvis du på anden vis kan få fingre i en installer til et af de nyere OS X'er, som din MBP kan trække, kan du slippe for omvejen med 10.6 eller 10.7 ved at lave en Boot-stick, f.eks. med DiskMaker X.

Hvis en eller anden i din omgangskreds kører mindst SnowLeo, kan I hente installeren på vedkommenes AppleID på AppStore (5-6 GB), kopiere den over på en USB-stick, kopiere den over på din MBP, lave boot-stick'en i DiskMaker X, boote fra sticken og så installere systemet på intern eller ekstern disk. En Stick på 8 GB er i teorien tilstrækkelig, men 16 GB skader i hvert fald ikke. Tror dog ikke, at Class 4 sticks er hurtige nok. Anbefaler derfor Class 10 eller bedre. SD-kort virker på samme måde og med de samme krav til størrelse og hastighed.

God fornøjelse.
Spirituel Maskine

4593

394
27. november 2016 @ 18:47
FPU
P.S. Glemte at skrive, at fra og med 10.8 er OS X (igen) gratis.

System 1 til 7 og MacOS 8 og 9 var gratis. Derefter begyndte Apple at tage penge for (tilkøb af) OS X, indtil de holdt op med det igen. Hvis du har adgang til en Mac med AppStore, er det altså gratis at hente 10.8 eller nyere.

Go' jagt.
Spirituel Maskine

3

0
27. november 2016 @ 20:04
Nyt medlem
Hej Tonny

Mange tak for din tid og dine professionelle svar.

jeg kører pt. Lion så vidt jeg kan se version 10.7.5 kan ikke hente andre versioner i app store (som jeg har med denne version) Siera er for stor en mundfuld for min gamle maskine.

For 20$ kan jeg købe en mountain Lion (hvis jeg får lov, det er via USA jo) men om det gør jeg kan opdatere itunes til en nyere version aner jeg ikke.

Kan desværre ikke engang bruge min iphone 5s som ipod, kan jo på ingen måde tilslutte den eller min airpad air til itunes og hente musik.

Har læst og googlet i flere timer, men kan ikke finde en løsning kender ikke nogen med en Mac som kan hjælpe mig.
Hvis jeg fortsat vil have en ipad eller iphone bliver jeg nok nødt til, at købe en billig pc for at kunne få en ny itunes på den, og så finde en måde at kopiere alt min musik over på den. øv øv øv

kun fordi Apple "tvinger" en til at opdatere sit udstyr med deres pop op beskeder. Tror Huawei får en ny kunde når det kommer til telefoner.

alternativt og det har jeg forsøgt uden held (jeg er ikke IT ekspert ) men vil hellere downgrade IOS på ipad og iphone til 9.5.3 eller hvad den hed den version der virkede med min itunes, kan også bedre lide måden det kører på.

4593

394
27. november 2016 @ 21:42
FPU
Hej Claus P.

Du har helt ret; hvis du ikke tidligere har "købt" f.eks. Mavericks eller Yosemite, kan du ikke hente den via din MBP og dit AppleID. Den SKAL hentes den fra et AppleID, som tidligere har hentet det i AppStore, ved at gå ind og vise tidligere køb (vis skjulte køb, noget i den stil) og så downloade den igen. Installeren downloades til mappen Programmer, ikke til mappen Overførsler.

Det ER ved at blive langhåret at opgradere sit system, hvilket er noget unævneligt, men det er endnu værre med nedgradering af IOS, for det kræver både download af den korrekte .ipsw-fil (forkortelse for IPhoneSoftWare), hul igennem til iTunes (som du jo ikke har), OG at Apple's servere stadig signer IOS 9 (hvilket de IKKE gør mere). Den eneste måde du kan nedgradere en 5s fra IOS 10 til IOS 9 er ved at udskifte den på brugtmarkedet eller købe en fabriksny, som endnu ikke er opgraderet fra IOS 9, sorry. Du kan se, hvilke ipsw'er Apple signer for tiden her. Måske signer de stadigvæk din iPad. Jeg har ikke tjekket.

Du er altså nærmest tvunget til at få fat i en installer til Mavericks, El Capitan eller Yosemite fra en eller anden, som har hentet den i AppStore.

Opgradering fra så gamle systemer var oppe og vende fornylig, og her tilbød Signifikant at maile et DropBox-link til en af de nyeste installere (det fremgår ikke helt tydeligt hvilken). Hvis han stadig har den liggende, vil han måske også maile dig linket.

Læs om det i den her tråd.

Kan iøvrigt godt forstå dine overvejelser om at skifte til Android p.gr.a. dit bøvl, men hav lige i baghovedet, at der tilsyneladende installeres spionsoftware på de kinesiske telefoner. Alt andet lige bør du derfor nok skæve mere til Samsung (Sydkorea) eller Sony (Japan) end til Huawei.
Spirituel Maskine