xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Nogen der kan hjælpe hende??
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)


456

8
09. november 2016 @ 15:16
Seniormedlem
Jeg er pr email blevet kontaktet af en dame som har et problem som jeg ikke har tilstrækkeligt overblik til at kunne hjælpe med. Håber der er andre her som kan.

Hun skriver:
Jeg har en macbook air, og for noget tid siden kunne jeg ikke få min mail på mac eller mobil til at virke. Der installerede jeg bare et andet mailprogram for outlook på mobilen og ikke brugt mailen på min mac siden.

Efter jeg så har opdateret min mobil til iphones næstseneste opdatering, så har jeg heller ikke kunne overføre billeder fra iphone til iphoto på mac.

Hver gang jeg har koblet mobilen til min mac, har den bedt om godkendelse af computer, hvilket jeg har gjort; men har derefter sagt at mobil ikke kan tilkobles, da den er låst af en kode. Hvilket den ikke har været, mobilen har været åben.

Jeg har også forsøgt med genstart af enheder, uden held.

Jeg googler så mit problem, at jeg ikke kan overføre billeder, og via mac-siden får jeg at vide, at en opdatering af min mac kan løse problemet med mails og fotos. Jeg vælger at opdatere min mac, som man opdaterer iphones, da jeg ikke har gjort dette siden jeg købte den i 2012.

Da den har opdateret, vil den ikke åbne icloud og heller ikke iphoto. Den siger at versionen af iphoto til denne opdatering, endnu ikke er tilgængelig i den danske shop ??

Jeg gik ind på de rigtige sider; så håber vitterligt ikke jeg er blevet offer for en slags "hacking" eller lignende :/

Jeg ved så ikke om du kan hjælpe mig ?? ;) eller ved du hvor jeg kan henvende mig for at få hjælp ??

Bruger ikke min mac igen, før jeg får problemet løst ;)î

Hvad skal damen gøre?
På forhånd tak
  2
0
  860

8581

198
09. november 2016 @ 16:12
Poseidon
Før var hendes system for gammelt til at kunne snakke med nyeste iOS. Nu har hun opdateret til El Capitan eller Sierra hvor den originale iPhoto installation ikke virker. Hun skal slette iPhoto og installere det igen fra App store, såfremt hun har den associeret med sit Apple ID. Dog går jeg ikke ud fra at hun gør det, siden hun lyder til ikke at være ret garvet til Mac. Løsningen er bare at bruge Fotos istedet.

Hvad hun mener med iCloud ikke virker kan betyde mange ting.
Der var engang en Mac...

456

8
09. november 2016 @ 18:45
Seniormedlem
Ja, har også haft lidt problem med at afkode noget af brevet.

Men iPhoto findes jo ikke til de to nyeste systemer, så jeg har skrevet til hende at hun skal prøve at kigge i Fotos om hendes billeder ikke ligger dÈr.

Og når hun tidligere har brugt iCloud må hendes billeder vel også ligge i skyen stadigvæk, ikke?