xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Apple har mistet føling med fans, alm. forbrugere
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


1600

1
14. november 2016 @ 10:36
Suspenderet
Apple established itself as the premium brand, the one everyone envied, with an enthusiastic customer base. Under Steve Jobs, it made a concerted effort to reach out to new customers with lower priced products such as the iPod shuffle or the Mac Mini. Those worked the same way that an entry-level Mercedes does ó they get people in the door and attached to the brand.

Now it seems to have lost touch, and others are passing it by.

Windows laptop makers like Razer recently have been releasing the kind of high-powered but elegantly designed machines that we used to expect from Apple. Microsoft just showed off an innovative touchscreen all-in-one desktop computer that's clearly targeted at the kind of creative professionals who have been loyal to Apple for years.

And Google, Roku and Amazon are offering digital streaming devices that not only cost less than Apple TV, they support new standards like 4K and high-dynamic range video that it doesn't. kilde
  27
0
  48

1708

43
14. november 2016 @ 10:49
Stormogul
Ja Apple priser sig ud af markedet, ligesom B&O har gjort.

350

4
14. november 2016 @ 11:29
Lærling
Gorm Jørgensen skrev: Ja Apple priser sig ud af markedet, ligesom B&O har gjort.


Jeg er ikke helt enig i din påstand her.

Det er for mig ok, at et produkt koster penge. Også mange penge. Der hvor jeg mener Apple har mistet fokus er deres vilje til at drive udviklingen fremad. Det betyder i virkeligheden, at de alene gør som alle andre på markedet. Følger trenden. Før var de trendsætterene.

Min nye Apple TV4 blev alene købt fordi jeg ville have den mulighed for at have Apps på den, fordi jeg var træt af at streame fra min iPad eller iPhone.

Min nye Iphone 7+ Blev købt fordi jeg syntes Jetblack er lækker og se og røre ved. Ikke fordi den er unik eller driver udviklingen fremad.

Købte den nye Macbook til konen, fordi den var lille og handy og havde et fuldt tastatur i forhold til iPad Pro.

Min egen Macbook Pro er nu næsten 2 år gammel, og jeg kan INGEN værdi se i, at skifte den til den seneste udgave. Jeg mangler ikke speed og en touchbar.

Min pointe er, at alle disse produkter kunne jeg og vi nemt leve uden. De gamle produkter fungerer lige så godt. Kan lige så meget osv. Der mangler i min verden innovation og det "drive" der engang var. Jeg ved ikke om sandheden er, at der ikke er flere innovative hjerner tilbage uden Steve. Eller om de ikke bliver hørt. Hvis jeg i dag skulle hoppe vognen af smart teknik, er der intet der ville kunne få mig til at sige Apple er et bedre valg end så meget andet. Men jeg sidder i saksen i det lukkede kredsløb kaldet en Apple boble. Fordelen er, jeg ved det virker:-) Og indtil nogen kommer med en virkelig innovativ tanke, tænker jeg ikke Apple bliver skiftet ud i familien.
Det sker af og til jeg slår en hjerneprut:-)

1519

0
14. november 2016 @ 12:31
Suspenderet
Jeg vil sige det på denne måde,
for nogen er det måske en gåde.
At ligegyldigt hvad de skriver,
så er det at de ej begriber.
Jeg bruger stadig OSX med glæde,
bruger jeg Windows kan jeg kun græde.
Apple er og bliver mit bedste firma,
Windowsbrugerne kan jeg kun grine af....... klik
Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1045

26
14. november 2016 @ 12:38
Stormogul
Læst, og er enig i iagtagelsen

De sidste års tiltag, er i hvert fald ikke mit behov som brugere.

Emojl, Siri, touch bar - ved enlig ikke hvad jeg skal bruge det til.

Læs f.eks. MacWorld.se om "nødvendige" tilbehør til Mac Book Pro (pro?)
8 nødvændige tilbehør
Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

153

0
14. november 2016 @ 13:23
Novice
Gorm. du er "modig" med ytringsfriheden i dette forum er alle høgene på vej allerede - men fakta er det faktum vi må erkende, spørgsmålet er blot, hvornår forskellen på Windows og Mac har nærmet sig hinanden så meget, at forskellen blot er logoet - ? Vi hænger på limpinden nogle år endnu - inden det kommer til at stå 1-1

dbh
sc

3580

34
14. november 2016 @ 15:44
Virtual Machine
Enig. Apple er ikke det samme eller så spændende for mig længere. Men der skal sgu meget til at skubbe mig over til MS/Android for det er da helt åndet system for mig.

Jeg syntes ikke længere at det er prisen værd. De vil jo gerne have at vi betaler dem for et premium produkt. På iPhone er det iOS der bare ikke kører så fejlfrit længere. På Mac er det innovationen på computerne der halter, hvor jeg syntes at macOS er ok.

Der vil altid være småfejl i et OS. Men iOS er godt blevet spækket med updates med fejlrettelser.
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1708

43
14. november 2016 @ 17:54
Stormogul
Ja jeg er og bliver en Apple fanatiker og alle jeg kender og deres naboer har jeg fået omvendt til Apple (og det har de ikke fortrudt).
Men hvis man idag ville have en MBP 15" så vil jeg nu nok sige at prisen er høj i forhold til hvad den 'gamle' kostede. Bevars der er da kommet en bedre skærm m.m. men man skal nok lige vænne sig til kun at have usb-c og lommen fuld af dongler.

1600

1
14. november 2016 @ 18:12
Suspenderet
Gorm Jørgensen skrev: man skal nok lige vænne sig til kun at have usb-c og lommen fuld af dongler.

Arc Hub er dog ret lækker til opgaven.

53

0
14. november 2016 @ 18:22
Novice
Her er et inspirerende foredrag af Simon Sinek. Hele foredraget er et lyt værd, men specielt vedr. denne tråd fra omkring 19:32
https://m.youtube.com/watch?v=sjxNTcsquG8&feature=youtu.be

598

3
14. november 2016 @ 18:47
Kaptajn
Jeg mener, ligesom andre her i tråden giver udtryk for, at der skal meget til, før jeg/vi skifter fra Apple til andre maskiner og styresystem.
Måske er det dyrt, men "de andre" er da kommet med rent prismæssig IMO, og Apple kører jo bare - her i hytten.
iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

1519

0
14. november 2016 @ 19:24
Suspenderet
Jørgen St. Jensen skrev: Jeg mener, ligesom andre her i tråden giver udtryk for, at der skal meget til, før jeg/vi skifter fra Apple til andre maskiner og styresystem.
Måske er det dyrt, men "de andre" er da kommet med rent prismæssig IMO, og Apple kører jo bare - her i hytten.


Jeg gav 5500 kroner for min Mini, og når man betænker at al den software der følger med maskinen,jeg skal bare downloade et par gratis programmer, så er alt klart. En Windowsmaskine leveres med Windows, alt andet skal man købe i dyre domme, det faktum skal man tage med når vi snakker om prisen på en Mac... Og så synes jeg det er betryggende at softwaren laves af de som laver maskinen, ikke noget driverhelvede her...
Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1600

1
14. november 2016 @ 19:52
Suspenderet
Jørgen St. Jensen skrev: Jeg mener, ligesom andre her i tråden giver udtryk for, at der skal meget til, før jeg/vi skifter fra Apple til andre maskiner og styresystem.
Måske er det dyrt, men "de andre" er da kommet med rent prismæssig IMO, og Apple kører jo bare - her i hytten.

Vores hjem er et rent Apple hjem, og det bliver der ikke lavet om på.

Appleópå alle niveaueróvirker bare fejlfrit i hjemmet.

Bare tænk på, hvordan humøret daler hver (de ualmindeligt få) gang(e), du som Mac mand sætter dig til en Windåze!?!! Det er en større downer end Rohypnol.

1263

36
14. november 2016 @ 21:03
Stormogul
Her i huset har vi også udelukkende ∆bleting (siden 1989!)
På arbejdet er vi begge blevet skræmt af uvirksomme og ikke intuitive brugerflader. Så de hhv snart 5 og 6 år gamle MBP'ere har fået max RAM samt SSD'er og klarer alt det, vi belaster dem med. Og USB 2 er godt nok lidt sløvt, men iLok donglen kræver ikke så meget ligesom de andre USB dimser vi har. Uden hubs.

Måske skulle Tim Cook huske, hvad Steve Jobs sagde engang:

ìIt doesnít make sense to hire smart people and tell them what to do; we hire smart people so they can tell us what to do.î

Altså enten begynde at hyre nogle smart people, eller lytte til de, der allerede måtte være i huset
MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

216

0
14. november 2016 @ 21:36
Suspenderet
Jeg startede med DOS tilbage i de gode gamle dage med Norton Commander, så kom Windows 3.0 og sikke en forbedring, vi kunne bruge musen til at klikke os rundt i styresystemet. Jeg opgraderede derefter til Windows 95, 98 og 2000 - sidst og ikke mindst Windows XP...

Da trådte jeg over i Linux verdenen, Windows XP blev lige pludselig krævende jeg skulle have nyt udstyr og min gamle Pentium III Tualatin CPU kunne ikke følge med mere.

Kørte Windows XP i et par år og skiftede over til Mac OS X Panther da jeg læste at en Mac var super godt til det grafiske og jeg var begyndt at lave mange hjemmesider og lege med fotos osv... jeg købte min første Mac - en PowerBook G4 og WAUW hvor var den hurtig og fed i hele dens opsætning... Linux blev skråttet på Desktoppen, men kørte videre med min Linux server.

Mac OS var hurtigt nemt og var beskyttet mod al det skidt der var på nettet... den kørte bare!

Kørte nu Mac til op omkring 2012 - så sprang kæden af for mig, pludselig kunne mine computere ikke opgraderes mere - man skulle købe helt nyt for at få nye programmer - nu skulle den også kunne alt det skidt med integration med iPad og iPhone, det væltede ind med Apps og den blev LANGSOMT!

Nu når vi får Mac's ind på værkstedet lider de af nøjagtige samme fejl som en Windows computer, Malware der ikke er til at komme af med, langsomhed osv osv osv...

Jo tak den ser da flottere ud end en Windows PC, men arbejdesmæssigt kan den ikke udkonkurrer en Windows PC mere... nu køber folk dem bare fordi det er trenden hos de unge. Folk der køber en Mac tror de køber en iPhone eller en iPad...

Giv mig tilbage det gode gamle hurtige og skirer skrivebord TAK!

Ps.: Nu er jeg gået tilbage til min gode gamle Linux - og den spiller MAX selv på en Pentium CPU...
Frihed.org - din kilde til frihed

4593

394
14. november 2016 @ 21:40
FPU
Har selv udelukkende haft Mac siden min første LC i 1992. iPhone siden 2012 (jeg så ingen grund til at det dÈr moderne snask, før jeg lånte en 3GS'er). Indtil da kunne jeg nøjes med min MotoFone (Motorola F3).

Jeg vil give Ammentorp ret i, at man tilsyneladende er begyndt at glemme at huske Jobs' one-liners. Det undrer mig også, at han ansatte Tim Cook i sin tid; på mig virker han som John Scully version 2.0. Masser af styrke i virksomhedsøkonomi, men absolut blank i karisma (og pizzazz).

Det kan iøvrigt anbefales at læse John Scully's selvbiografi. Han startede i et firma, som lavede franske kartofler og var jo hos Pepsi, da Jobs headhuntede ham. Blev iøvrigt forsøgt kidnappet under en løbetur, men han var maraton-løber, så de skumle drenge tabte pusten længe før ham. Talk about target practice. Dooh!
Spirituel Maskine

2322

0
14. november 2016 @ 21:47
ASCII jonglør
Bruger Apples produkter pga. brugervenligheden, den dejlige grafiske brugerflade, den indbyrdes kompatibilitet - men også fordi Microgroft-software flere gange har pisset højlydt på mig på fuldstændig u-undskyldelige måder - fx med en fire år gammel bug i Powerpoint, der pludselig ved et crash slettede flere dages arbejde - sådan!

Den slags pis er der bare ingen genopstandelse på.

Så jeg gumler videre på æbler...
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

598

3
15. november 2016 @ 11:29
Kaptajn
An Apple a day keeps the doctor away
iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

2322

0
15. november 2016 @ 11:35
ASCII jonglør
Yes - if you can hit him
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

30

0
16. november 2016 @ 09:41
Let øvet
Ja, - Vi er jo nogle stykker, - som har holdt Apple_Brandet oppe - Selv i den Tid, Hvor Steve Jobs blev smidt ud af John Scully - og det var en Hård tid med Skiftende ideer og maskiner, som var alt for dyre. - Så udlisiterede Apple sit styre-System til andre Producenter, - som stjal Kunderne.

Men, Steve Jobs Vendte heldigvis tilbage og intruducerede NEXT-Step, som var UNIX-Baseret.

Det blev til Nye MACs med Intel-Prossorer - og ikke mindst MAC OS X, - hvor X' et står for UNIX.

Alt blev strømlinet - nye flotte Design-Computere - og så var Steve Jobs på besøg hos SONY i Japan, som lige havde havet Verdens mindste HD. - Jobs spurgte SONY, hvad de skulle bruge den til, - men det kunne SONY ikke svare på.

Steve Jobs bestilte ca. 100.000 stk små SONY-HD's - hviket blev starten på iPOD og iTUNES - dermed blev SONY's WalkMann overflødig.

Senere kom iPhone og iPAD - og det hele røg op i Skyen - for til Himmels - lige før Steve Jobs fulgte efter.

Nu har vi hverken Bob HOPE - eller nogen JOB's

Må GUD bevare Apple Computer Inc. - på den inovative og forbruger-Venlige måde.

MVH Per

1600

1
16. november 2016 @ 09:46
Suspenderet
Per S. Gottlieb skrev: Det blev til Nye MACs med Intel-Prossorer - og ikke mindst MAC OS X, - hvor X' et står for UNIX.


Lige bortset fra at X i Mac OS X står for 10 som i Mac OS 10 bare med romertallet X.

30

0
16. november 2016 @ 12:52
Let øvet
Nej X' et i MAC OS X, - står for UNIX, verdens første udbredte OS, - Skabt af AT & T - og hvor man har lov til at bruge Styre-Systemet.

Mac OS X - Har i "Bunden" kørende et UNIX-OS, - hvor så Apple har lagt sin Bruger-Grænse-Flade - MAC OS - ovenpå.

Har iøvrigt haft en MAC siden 1989, - som jeg købte på ≈rhus UNI - Stak-Laden.

Iøvrigt Købte jeg en APPLE II gennem den Blå Avis for nogle år siden, - det var en 1987 - Model - den sidste før LISA-Modellen/MAC'en - Senere kom MAC Pluds - derefter de små
Machintosh SE og den stærke SE 30, - som kunne bestykkes med hele 128 MB RAM - og en Co-Prossessor/ Farvekort kunne monteres i den/til ekstra skærm - Maskinen var så avanceret, at den ikke måtte Sælges til SOVJET-Unionen.

Jeg har 6 stk stående, som alle Virker og tilsvarende Key-Bords - de gode gamle med rigtig kobber-Print-Plade - De er så hurtige at de kan klare en STENO-Graf - Har også flere med udvidet Tastatur - Det gamle Apple Kvali-prodikt.

Min APPLE II havde to Diskette-Drev 5,25 " Drev - Det ene kom man APPLE DOS ind i - og det andet kom man Programmer i.

Skærmen kunne vippes.

Maskinen havde virket i nogle år i et mindre Firma i Horsens - som brugte det til Regnskaber og Tekst-Behandling. - Og maskinen var Fuld Funktions-Dygtig.
Samtid hermed havde jeg en bog om APPLE DOS - Flere ekstra NYE 5,25 - Floppe Disk/Skiver.

ALT Foræret for en del år siden til ≈rhus UNI's nye MAC LAB - Håber virkelig MAC LAB eksisterer endnu - Hoffmann - hed fyren som startede det.

MVH Per

MVH Per

8581

198
16. november 2016 @ 13:25
Poseidon
Per S. Gottlieb skrev: Nej X' et i MAC OS X, - står for UNIX, verdens første udbredte OS

Det står for "ten".
Der var engang en Mac...

1600

1
16. november 2016 @ 13:49
Suspenderet
Per S. Gottlieb skrev: Nej X' et i MAC OS X, - står for UNIX

Per, så længe du ikke kan underbygge din UNIX påstand med troværdige kilderóud og dine egne fantasier og forestillingeróså holder jeg fast i mit udsagn:

Lige bortset fra at X i Mac OS X står for 10 som i Mac OS 10 bare med romertallet X.

4593

394
16. november 2016 @ 15:17
FPU
macxpert skrev:
Per S. Gottlieb skrev: Nej X' et i MAC OS X, - står for UNIX

Per, så længe du ikke kan underbygge din UNIX påstand med troværdige kilderóud og dine egne fantasier og forestillingeróså holder jeg fast i mit udsagn:

Lige bortset fra at X i Mac OS X står for 10 som i Mac OS 10 bare med romertallet X.


Det er rigtigt nok, at X'et står for romertal 10; med Jobs' (og dermed NeXT's) tilbagevenden til Apple, opgav man at videreudvikle MacOS 9, som ganske vist var et hurtigt og stabilt OS, men hvor (login-) sikkerheden haltede noget bagefter, og hvor multibruger-opsætning var en temmelig rodet affære.

Så i stedet for at udvikle et helt nyt OS fra bunden af, købte man Jobs og NeXT, ændrede brugerfladen til noget Mac-lignende og kaldte det så "MacOS Ten".

MEN: så vidt jeg husker, valgte man altså også at bruge romertal X i stedet for arabertal 10 som en double entendre til Unix-kernen; ellers kunne man jo blot have fortsat talrækken og kaldt det MacOS 10.

Og så vidt jeg husker, blev OS X "solgt" til skeptiske Mac-brugere og "Switchers" på argumentet om, at det netop var baseret på den sikre og stabile Unix-platform.
Spirituel Maskine

2322

0
16. november 2016 @ 18:13
ASCII jonglør
Nu venter vi så blot på, at Vassing får slået udtrykket double entendre op i fremmedordbogen, så han kan lave endnu et selvpromoverende indlæg...
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

216

0
16. november 2016 @ 20:32
Suspenderet
An Apple a day keeps the doctor away


- If you can hit him!
Frihed.org - din kilde til frihed

4593

394
16. november 2016 @ 20:42
FPU
Stig Storm skrev: Nu venter vi så blot på, at Vassing får slået udtrykket double entendre op i fremmedordbogen, så han kan lave endnu et selvpromoverende indlæg...


For sent!
Spirituel Maskine