xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hvilken musik/film løsning
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)


1263

36
18. november 2016 @ 22:16
Stormogul
Overvejer at gå digitalt: Er en ret krævende musikelsker (og udøver) som overvejer skiftet fra CD/DVD til hd-baseret løsning.

Da jeg har andet anlæg, hvor pladespilleren kobles til, er det ikke nødvendigt med denne funktion.

Det jeg gerne vil opnå er at kunne rippe alle cd'er i lossless, ha' en hd stående med disse + evt. også mine dvd'er. Kunne afspille i god kvalitet - i et rum er tilstrækkeligt. Gerne trådløst. Og at alm FM radio (+ DAB evt) også kan afspilles.

Bliver forvirret af priser/specs, da jeg er vant til gode gamle analoge oplysninger som frekvensområde etc. (Har bl.a. checket hi-fi klubben ud)

Højttalerne har jeg, og en glimrende forstærker samt et Apple TV 3 og en Airport Extreme 5th generation (forrige model, den flade)

Har nogen macnyttere input - gerne forslag som ikke koster 50.000,- men snarere omkring de 5000,-
Kan jeg f.eks. benytte det udstyr jeg har, og så bare sætte en HD til Extreme?
MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989
  6
0
  140

108

8
18. november 2016 @ 23:18
Novice
Hej

Det handler om at rippe CDs i højeste kvalitet til harddisk.
Dernæst køber du en D/A-konverter i god kvalitet. Det er din "unit" mellem harddisk og analog forstærker.

Kunne være noget a la denne klik

108

8
18. november 2016 @ 23:34
Novice
Prøver lige igen med link, ikke så nemt fra iPad tastatur, hvor Appel aldrig har fattet at det kunne være en god ide at kunne flytte markør med et par pile taster

her er link på skrift: https://www.hifiklubben.dk/stereo/da-konvertere/cambridge-audio-dacmagic-100-da-konverter/

klik

1263

36
19. november 2016 @ 07:19
Stormogul
Michael Ib skrev: Hej

Det handler om at rippe CDs i højeste kvalitet til harddisk.
Dernæst køber du en D/A-konverter i god kvalitet. Det er din "unit" mellem harddisk og analog forstærker.

Kunne være noget a la denne klik


Jep - vil netop benytte Apple Lossless
Hvordan styres disken? Jeg vil jo - grundet et kæmpebibliotek - gerne have en ekstern disk...
MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

3580

34
19. november 2016 @ 08:35
Virtual Machine
Hvilken type enhed vil du afspille musik fra? Mac, iPhone eller en sort klods der står oven på din forstærker?
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

118

6
19. november 2016 @ 10:01
Novice
Som udgangspunkt behøver du, udover en ekstern HD til din digitaliserede musik, og afhængigt af din forstærkers indgange, et lydkabel med en fornuftig mængde kobber, eller et fornuftigt optisk kabel. Derudover noget software til at gøre digitaliseringsprocessen bedre og nemmere end iTunes.

Jeg har over det seneste halvandet år digitaliseret mine CDíer, hvortil jeg bruger XLD (Donationware) til at rippe CDíerne i flac-format (som et et Ñåbentì format i modsætning til Appleís proprietære variant), Yate (US$ 20) til at tilføje metadata til arkiverne (kan også gøres med XLD, men det er langt nemmere og langt mere brugervenligt med Yate), og sidst men ikke mindst, Audirvana (Ä 74), til at katalogisere (på grundlag af de tilføjede metadata) og afspille den digitaliserede musik. Denne befinder sig på en ekstern HD med et mappehierarki med en mappe til hver kunster/band, og heri en mappe for hvert album med udgivelsesåret foranstillet.

Jeg har forbundet min iMac med et optisk kabel til min NAD CD-afspiller der har en indbygget, separat DAC, hvor 0 og 1 omsættes til et analogt signal som er det min forstærker forstår.

Du kan også bruge en separat DAC forbundet til din Mac via et fornuftigt USB-kabel og derfra videre til din forstærker. Herved slipper du uden om din Macís indbyggede DAC, som alt andet lige er lydmæssigt ringere end hvilket som helst ekstern DAC.

Du angiver at have en bærbar i din signatur, og ønsker du fortsat at nyde dens frihed, og ikke være bundet af en Ñsnorì, når du afspiller musik, kan du investere i en nyere, brugt MacMini forbundet med den eksterne HD og dit anlæg.

Og trådløst - når du først har hørt hvad en DAC kan gøre for dine CDíer, eller hørt digital musik i HD-format (24bit/96kHz) eller DSD-format vil du ikke ønske at være begrænset af iTunes/Airplayís muligheder (16bit/44.1kHz). Der findes digitale afspilningssystemer der kan streame lyd også i højere kvalitet, men priserne nærmer sig så spidsen af en jetjager.

3580

34
19. november 2016 @ 11:22
Virtual Machine
Apples AirPort express burde afspille lyden DDD trådløst fra din MacOS/iOS engeder og optisk ud til din forstærker eller via jackstik til dine aktive højtalere.

Har du en Apple TV 2/3 kan den osse gøre det, da de har optisk udgange til anlægget. Jeg kan ikke huske om de osse har minijack osse.

Det kræver dog bare at du osse ejer en AirPort Extreme som de kan kobles op imod så vidt jeg husker.
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future