xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Kan ikke få adgang til iCloud
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


282

1
10. december 2016 @ 14:23
Juniormedlem
Min onkel har fået nyt telefonnummer og ny iPhone.

Den gamle iPhones backup ligger på min onkels iCloud. Men når jeg prøver at logge ind på min onkels iCloud på den nye telefon kræver den en to faktor adgangskode, som kan sendes til min onkels gamle mobilnr, som min onkels ikke har mere.

Min onkel har ikke andre Apple produkter, og Apple support er lukket i weekenden.

Har I en løsning?
  16
0
  40

4593

394
10. december 2016 @ 15:07
FPU
JensJ skrev: Min onkel har fået nyt telefonnummer og ny iPhone.

Den gamle iPhones backup ligger på min onkels iCloud. Men når jeg prøver at logge ind på min onkels iCloud på den nye telefon kræver den en to faktor adgangskode, som kan sendes til min onkels gamle mobilnr, som min onkels ikke har mere.

Min onkel har ikke andre Apple produkter, og Apple support er lukket i weekenden.

Har I en løsning?


Din onkel bliver nødt til at logge ind på sin iCloud og ændre indstillingerne for to-fakter godkendelse fra det gamle telefonnummer til det nye.

Ellers kommer du nok til at vente til på mandag, hvor du kan tale med Apple support, men eftersom der er et meget højt sikkerhedsniveau omkring personlige data i iCloud, tvivler jeg på, at Apple kan eller vil "låse op" for din onkels iCloud, blot fordi du ringer til dem.
Spirituel Maskine

282

1
10. december 2016 @ 15:40
Juniormedlem
Han har desværre ikke mulighed for at få sit gamle mobilnr igen :( Så må må Apple kan hjælpe ham på mandag

227

5
10. december 2016 @ 16:15
Juniormedlem
Han skal logge ind på appleid.apple.com klik, og redigere telefonnummer. Jeg har selv prøvet, og du kan tilføje det nye telefonnummer, og derefter fjerne det gamle.

282

1
10. december 2016 @ 17:37
Juniormedlem
Her er stadig tofaktorgodkendelse :(

1600

1
10. december 2016 @ 17:39
Suspenderet
JensJ skrev: Her er stadig tofaktorgodkendelse :(

Ja, men tilslut et aktivt telefonnummer som skrevet ovenfor, så er tofaktorgodkendelse ingen hindring for at komme ind på iCloud.

349

3
10. december 2016 @ 18:04
Lærling
macxpert skrev:
JensJ skrev: Her er stadig tofaktorgodkendelse :(

Ja, men tilslut et aktivt telefonnummer som skrevet ovenfor, så er tofaktorgodkendelse ingen hindring for at komme ind på iCloud.

Det kan du ikke bare sådan lige gøre. For at logge ind, skal du have 2 af 3 ting.
1) Din iCloud kode.
2) En godkendt enhed.
3) Din gendannelseskode.

support.apple.com/da-dk/HT202649

Nr 2 er ikke muligt. Har din onkel sin gendannelseskode? Hvis ikke, er eneste udvej et nyt Apple id, såfremt i ikke har adgang til den gamle godkendte telefon / anden godkendt enhed. klik klik

1045

26
10. december 2016 @ 18:41
Stormogul
Torben Aagaard skrev:
macxpert skrev:
JensJ skrev: Her er stadig tofaktorgodkendelse :(

Ja, men tilslut et aktivt telefonnummer som skrevet ovenfor, så er tofaktorgodkendelse ingen hindring for at komme ind på iCloud.

Det kan du ikke bare sådan lige gøre. For at logge ind, skal du have 2 af 3 ting.
1) Din iCloud kode.
2) En godkendt enhed.
3) Din gendannelseskode.

support.apple.com/da-dk/HT202649

Nr 2 er ikke muligt. Har din onkel sin gendannelseskode? Hvis ikke, er eneste udvej et nyt Apple id, såfremt i ikke har adgang til den gamle godkendte telefon / anden godkendt enhed. klik klik



Lige precis - for at kunde logge in på mit Apple id og redigere telefonnummer, skal man først angive den kode, der bliver sendt til "godkendt enhed", ellers er der ingen adgang.

Håber din onkel har gendannelesnøglen?

Så jeg forstår ikke helt hvordan du, zemo1, bar dig ad? Måske fra en computer, der allerede var angivet som "godkendt enhed"?
Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

282

1
10. december 2016 @ 20:01
Juniormedlem
Hvornår har han fået en gendannelesnøglen. Er den måske i en gammel mail fra Apple?

349

3
10. december 2016 @ 20:10
Lærling
JensJ skrev: Hvornår har han fået en gendannelesnøglen. Er den måske i en gammel mail fra Apple?
Da han aktiverede to faktor godkendelsen. Den er ikke i en mail. Den skal han have skrevet ned, da han aktiverede det. Hvis ikke han har gjort det, er der vist ikke så meget at gøre, hvis han ikke har adgang til sit gamle nummer eller en godkendt enhed, der kan give adgang.

227

5
10. december 2016 @ 23:09
Juniormedlem
Beman skrev:

Så jeg forstår ikke helt hvordan du, zemo1, bar dig ad? Måske fra en computer, der allerede var angivet som "godkendt enhed"?

Ja, jeg loggede ind på min Mac. Jeg får i øvrigt den sekscifrede kode op på Mac'en. Det er der da ikke meget to-faktorsikkerhed over, medmindre den bliver "beamet" over fra min iPhone, som ligger ved siden af. Nogen der ved det? (Undskylder for OT)

349

3
10. december 2016 @ 23:32
Lærling
zemo1 skrev:
Beman skrev:

Så jeg forstår ikke helt hvordan du, zemo1, bar dig ad? Måske fra en computer, der allerede var angivet som "godkendt enhed"?

Ja, jeg loggede ind på min Mac. Jeg får i øvrigt den sekscifrede kode op på Mac'en. Det er der da ikke meget to-faktorsikkerhed over, medmindre den bliver "beamet" over fra min iPhone, som ligger ved siden af. Nogen der ved det? (Undskylder for OT)
Snakker vi om det samme? To faktor login koden er på 4 cifre, og bliver tilsendt til enten dit tlf nr som SMS, eller en af dine godkendte enheder som en "alarmmeddelelse" på skærmen.

1045

26
11. december 2016 @ 00:09
Stormogul
Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

227

5
11. december 2016 @ 12:11
Juniormedlem
Torben Aagaard skrev:
zemo1 skrev:
Beman skrev:

Så jeg forstår ikke helt hvordan du, zemo1, bar dig ad? Måske fra en computer, der allerede var angivet som "godkendt enhed"?

Ja, jeg loggede ind på min Mac. Jeg får i øvrigt den sekscifrede kode op på Mac'en. Det er der da ikke meget to-faktorsikkerhed over, medmindre den bliver "beamet" over fra min iPhone, som ligger ved siden af. Nogen der ved det? (Undskylder for OT)
Snakker vi om det samme? To faktor login koden er på 4 cifre, og bliver tilsendt til enten dit tlf nr som SMS, eller en af dine godkendte enheder som en "alarmmeddelelse" på skærmen.

Nej. Tofaktorgodkendelse er på seks cifre, og den bliver sendt som pop-up på iPhone/iPad. Ikke sms.

349

3
11. december 2016 @ 15:42
Lærling
zemo1 skrev:
Torben Aagaard skrev:
zemo1 skrev:
Beman skrev:

Så jeg forstår ikke helt hvordan du, zemo1, bar dig ad? Måske fra en computer, der allerede var angivet som "godkendt enhed"?

Ja, jeg loggede ind på min Mac. Jeg får i øvrigt den sekscifrede kode op på Mac'en. Det er der da ikke meget to-faktorsikkerhed over, medmindre den bliver "beamet" over fra min iPhone, som ligger ved siden af. Nogen der ved det? (Undskylder for OT)
Snakker vi om det samme? To faktor login koden er på 4 cifre, og bliver tilsendt til enten dit tlf nr som SMS, eller en af dine godkendte enheder som en "alarmmeddelelse" på skærmen.

Nej. Tofaktorgodkendelse er på seks cifre, og den bliver sendt som pop-up på iPhone/iPad. Ikke sms.
Jeg har aldrig set den på andet end 4 cifre. Og den bliver sendt som SMS, hvis du vælger godkendelse via tlf nr.

227

5
11. december 2016 @ 18:53
Juniormedlem
https://support.apple.com/da-dk/HT204915klik
Så har du vel kun totrinsgodkendelse?
Se Bemans sidste indlæg længere oppe.

349

3
11. december 2016 @ 20:21
Lærling
zemo1 skrev: https://support.apple.com/da-dk/HT204915klik
Så har du vel kun totrinsgodkendelse?
Se Bemans sidste indlæg længere oppe.
Sørme ja. Det var pokkers. Har ikke været opmærksom på, at totrinsbekræftelsen er blevet opdateret til tofaktor.

Nå, men i så fald, burde trådstarters onkel vel kunne få hjælp her?