xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Streaming
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)


136

2
19. april 2017 @ 19:02
Novice

Lidt uden for skiven, men alligevel: Jeg er på vej ind i streaming-junglen, da YuoSee har droppet FM og DAB  ikke dækker alle mine øsnker. Jeg overvejer Sonos eller Heos, der umiddelbart kan sluttes til min super Forstærker (Hegel H160) med digtalt kabel. Jeg skal kun høre radio og vil ikke trække kabel fra router til forstærker. Altså lille behov. Har nogen derude en nyttig kommentar? På forhånd tak. Hans

  5
0
  608

95

7
19. april 2017 @ 19:15
Novice

Jeg har to stk Sonos play5 sat i stereo, de spiller rigtig godt og indstillet sig efter rummet. Der er adgang til mange radio kanaler gennem appen, samt yousee musik, Spotify mm.

Kan anbefale det.


336

0
20. april 2017 @ 10:42
Lærling

Jeg elsker min lille Sonos 1 til køkkenet. Du skal være opmærksom på, at Sonos og Heos begge har indbygget forstærker, med andre ord, så bliver din superforstærker overflødiggjort. Sonos lyd er rigtig god, men formodentlig ikke helt på niveau med din Hegel og et par matchende højttalere. Du skal også være opmærksom på, at du er bundet til Sonos app, du kan ikke streame fra youtube eller andre apps, der ikke er understøttet, da Sonos-appen ikke understøtter almindelig Airplay. I praksis er med dit behov ok, da alle danske radiokanaler kan tilgås via integration med tunein-appen, og radion normalt ikke bliver udsendt i superkvalitet.

Du kunne alternativt købe en Airport Express og tilslutte til superforstærkeren, med nogle lækre højttalere. Så kan du streame til anlægget via Airport Expressen med Airplay. Eller du kan bruge en chromecast. På din iPhone/iPad kan du så køre radio via DR's app, Tunein eller en af de andre radio apps, du kan finde i app store. Det giver max flexibilitet, men det er lidt mere bøvlet (og nok noget mere strømslugende).


1275

36
20. april 2017 @ 12:40
Stormogul

Jeg har Bluesound (fra hi-fi klubben). Streamer "alt" (= alle DR kanaler, Spotify, TuneIn etc etc.)

I stuen ægte hifi: Kablet forbindelse til router fra NAD forstærker med BlueOS modul - alle mine CD'er rippet i lossless.


I køkkenet det, der måske har interesse for dig: En Pulse Flex (Bluesounds mindste med indbygget forstærker. Trådløs. Imponerende god lyd størrelsen taget i betragtning). Bluesound har også lidt større modeller, se evt. her hos hifi-klubben

Valgte Bluesound, da jeg stiller høje krav til lydkvaliteten: Lyttede til mange løsninger - Sonos halter i mine ører noget efter

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1425

21
20. april 2017 @ 15:10
Stormogul

Jeg har Bose soundtouch til at dække radio behov.
Det gode ved dem, synes jeg, er at der er knapper 1-6, så man ikke skal ind i en app hver gang man vil høre radio.

Man kan ligge dem som presets, lige som på en alm. radio.


1275

36
20. april 2017 @ 15:46
Stormogul

Pulse Flex har fem knapper, som kan forudindstilles. Derudover lydstyrke, fast forward, rewind samt sluk ☺️

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989