xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Apple ID
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


598

3
23. april 2017 @ 12:25
Kaptajn

Medio marts skrev Apple til ut. at min Apple ID var brugt til at logge ind fra en anden browser.

IP adressen var opgiver (i Moskva) samt at browseren var FireFox og styresystem Windows 8.1.

Nu er Apple ID jo en mailadresse og den er nok alle vegne og der er ikke tegn på, at nogen har brugt min kode for at købe noget i AppStore.

Nogen der har oplevet det samme?

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod
  11
0
  69

1641

24
23. april 2017 @ 12:38
Stormogul

+ 1

Efter aftale med Apple blev både mailadresse og adgangskode ændret....

Once you go Mac - You'll never go back..!

8581

198
23. april 2017 @ 14:02
Poseidon

Ændre dit kodeord, og sørg nu for at bruge 2-faktor autorisering... AppleID er utroligt populære at hacke, af en eller anden grund.

Der var engang en Mac...

598

3
23. april 2017 @ 15:07
Kaptajn

Tak for indspark. 

Til første svar: selvom jeg ændrer mailadresse kan den vel også bruges af andre/hackes?

Til andet svar: jeg vil nødig ændre adgangskoden, men jo heller ikke lænses for penge.

Der er ikke sket noget endnu, men måske er det en muldvarpe (har læst for meget John Le Carre - mangler ')

Hvis mine maskiner var overtaget/infiltreret havde jeg nok bemærket det.

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

1641

24
23. april 2017 @ 17:40
Stormogul

Så lad være.... Hvis du tør......

Jeg turde ikke.... 😪

Once you go Mac - You'll never go back..!

1708

43
23. april 2017 @ 17:47
Stormogul

Du kan jo vel beholde dit PW men bare slå 2-faktor autorisering til.

Jeg har 2-faktor autorisering på alt hvor det tilbydes.


8581

198
23. april 2017 @ 18:11
Poseidon

Du ved der er logget ind på din konto fra Rusland af, og alligevel vil du ikke ændre dit kodeord? O_o Du nyder vidst at leve livet farligt.. 

Der var engang en Mac...

2581

84
23. april 2017 @ 18:37
Bit kongen
David Munch skrev:

Du ved der er logget ind på din konto fra Rusland af, og alligevel vil du ikke ændre dit kodeord? O_o Du nyder vidst at leve livet farligt.. 

Jeg håber ikke banken dækker tabet hvis det tilknyttede kreditkort misbruges, vi betaler som bankkunder i forvejen rigeligt til at dække de almindelige misbrug at vores kreditkort.


2581

84
23. april 2017 @ 18:40
Bit kongen
Jørgen St. Jensen skrev:

Nu er Apple ID jo en mailadresse ...


Apple ID er din konto hos Apple og til denne konto har du formentligt knyttet dit betalingskort.

Spørg din bank hvad de syntes om, at du vælger at ignorere, at din konto hos Apple er blevet kompromitteret?




598

3
23. april 2017 @ 19:07
Kaptajn

Ok, nu skriver Apple i samme mail, at hvis jeg er i tvivl om der er nogen der har mit PW/kode synes de, at jeg skal verificere min konto og det har jeg gjort.

Og måske lever jeg livet farligt, derfor spørger jeg også her hos de kloge på MN.

At Apple ID er min konto, yes det ved jeg godt, men røverne skal jo lige skrive adg. koden for at komme ind.


PS. Apple skriver også, at de har spærret kontoen og jeg har ikke brugt den siden deres mail, så evt. bekymrede behøver ikke nødvendigvis være bange for deres sparepenge - jeg betaler også når andre laver l...

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

285

6
23. april 2017 @ 23:04
Juniormedlem

Nu brugte du vel ikke en link i den mail til at verificere din konto?

Den mail behøver ikke være fra Apple.


598

3
24. april 2017 @ 15:53
Kaptajn

@Niels Jørgen Kruse - næe jeg tænkte det samme mht. mailen. Brugte linket ved selv at skrive det og fik at vide at der opstod en fejl og et vindue kom frem til at udfylde ID samt adgangskode inde på Apples side om emnet ID m.v. hvorefter jeg kom ind på min konto med mine oplysninger.

@David Munch - jeg har haft 2faktorgodkendelse på mine enheder siden en el. a. opdatering før mit spørgsmål her i tråden.

Apple skriver selv, at med 2faktorgodkendelsen kan en eventuel svindler der måtte have adgangskoden ikke komme ind og misbruge min konto.

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod