xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et sted i sønderjylland (Foulum Apple Datacenter)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Apple i Foulum: mere kul på....
Kategori: Et sted i sønderjylland (Foulum Apple Datacenter)


2322

0
07. maj 2017 @ 22:29
ASCII jonglør

Apple (og Facebooks) kommende, elslugende "grønne" datacentre i Danmark vil i modsætning til det forventede øge den kulfyrede elproduktion. Det skyldes, at de to datacentre alene vil øge elforbruget i erhvervlivet med hele 25 pct.

Børsen: Apple og Facebooks datacentre øger kulforbrug

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”
  15
0
  927

4593

394
08. maj 2017 @ 00:38
FPU

Ser ud til, at de små pipper ovre på heden og tæt på Heden fremover ikke får problemer med at holde poterne varme. ;0)

Spirituel Maskine

321

4
08. maj 2017 @ 04:35
Lærling
Tonny Freimanis skrev:

Ser ud til, at de små pipper ovre på heden og tæt på Heden fremover ikke får problemer med at holde poterne varme. ;0)


Intet problem.

-for fuglenes trick er at de holder en lavere temperatur i benene end i resten af kroppen. I modsætning til menneske-ben består fuglenes ben overvejende af sener. Alle benenes muskler er gemt inde i den varme krop bag fjerdækket. Muskler fungerer dårligt ved lave temperaturer, men sener har det fint med kolde temperaturer.
Fuglenes blodkar-net er indrettet således, at det varme blod, der strømmer fra kroppen ned mod fødderne opvarmer det kolde blod der kommer op fra fødderne inden det løber tilbage til kroppen. Dette kaldes for modstrømsprincippet. Derved undgår fuglen at få koldt blod tilbage i kroppen. Funktionen medvirker til at fuglens kroptemperatur ikke falder.

Tænker det er overflødigt at bemærke, at de ikke er udstyret med poter heller?

"Sheldon"


4593

394
08. maj 2017 @ 09:15
FPU

@Popsi:

Så du ikke min smiley, eller ved du ikke, hvordan en smiley virker? Jeg er uddannet biolog, så du kan ikke lære mig noget om dyrs anatomi eller fysiologi.

Iøvrigt: flot sakset fra naturguide.dk. Husk kildeangivelse fremover, hvis du ikke vil begå plagiarisme. Hvalp.

Spirituel Maskine

285

6
08. maj 2017 @ 09:35
Juniormedlem

Men der bliver jo også løbende opført flere vindmøller. Man kunne ligesågodt sige at et HVDC kabel til England vil øge kulforbruget fordi det trækker elspotpriserne op.


1641

24
08. maj 2017 @ 09:54
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

@Popsi:

Så du ikke min smiley, eller ved du ikke, hvordan en smiley virker? Jeg er uddannet biolog, så du kan ikke lære mig noget om dyrs anatomi eller fysiologi.

Iøvrigt: flot sakset fra naturguide.dk. Husk kildeangivelse fremover, hvis du ikke vil begå plagiarisme. Hvalp.


Hov Hov Hov....   Rolig nu...!


Once you go Mac - You'll never go back..!

321

4
08. maj 2017 @ 10:02
Lærling

Hvalp ligefrem...? :-)


Altid på jagt efter en konflikt og folk man kan nedgøre og svine til, i sin egen selvophøjet selvforståelse.

Glem det Tonny-betjent, du er ikke det værd.


2322

0
08. maj 2017 @ 10:10
ASCII jonglør

Apples kul-forbrug fører til udfald omkring fuglemuskulatur og tilhørende karriere-hype? Jesus Maria von And!

De fløjter forøvrigt fint. Fuglene. På trods af at de ikke har så meget kul på. Lad os håbe at de bliver ved med det   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

383

4
08. maj 2017 @ 12:16
Lærling
Tonny Freimanis skrev:

@Popsi:

Så du ikke min smiley, eller ved du ikke, hvordan en smiley virker? Jeg er uddannet biolog, så du kan ikke lære mig noget om dyrs anatomi eller fysiologi.

Iøvrigt: flot sakset fra naturguide.dk. Husk kildeangivelse fremover, hvis du ikke vil begå plagiarisme. Hvalp.

Hold da helt op. Morgenkaffen virkede ikke for os alle, her til morges ser det ud til. Bare fordi vi gemmer hos bag tastatur og skærm, kan vi godt opføre os nogetlunde pænt alligevel. 

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

3580

34
08. maj 2017 @ 12:28
Virtual Machine

Er det 100% sikkert at FB osse bygger i DK?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2322

0
08. maj 2017 @ 12:30
ASCII jonglør
MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

4593

394
08. maj 2017 @ 12:33
FPU

@Giffi:

Jeg var skam rolig før (og er det stadig), men Popsi benytter enhver given lejlighed til personangreb på undertegnede. Det ligger jeg naturligvis ikke under for, så jeg skriver stadig finurligt, når ånden er over mig, og afværger eventuelle efterfølgende angreb. 

Kritik er helt berettiget, hvis der er hold i den, men det har jeg endnu tilgode at opleve fra Popsis hånd, og at citere opslagsværker uden kildehenvisning er altså en kardinalbrøler af rang; det GØR man bare ikke, hvis man ellers bare nogenlunde kan sit kram.

Læs eventuelt Popsis 2-3 år gamle grovheder; så vil du kunne se, at det ikke er første gang, at jeg har måttet farsere hans falbelader. Siden knægten fremturer, må han jo kunne lide at blive (ahøm) knægtet. Den slags mennersker skal der da være plads til, også herinde, men så kan han da i det mindste spørge pænt først, når trangen opstår; så skal jeg gerne rive ham rundt på den retoriske ridebane, selvom det aldrig kan blive et fair match.

Eller måske ER Popsi bare en langsom læser, som fatter hat, i givet fald selv jeg må give fortabt før eller siden.

Spirituel Maskine

4593

394
08. maj 2017 @ 12:34
FPU
Popsi skrev:

Hvalp ligefrem...? :-)


Altid på jagt efter en konflikt og folk man kan nedgøre og svine til, i sin egen selvophøjet selvforståelse.

Glem det Tonny-betjent, du er ikke det værd.

Det var du for et par år siden, og din adfærd lige nu tyder på, at intet har forandret sig siden da. I rest my case.

Spirituel Maskine

4593

394
08. maj 2017 @ 12:53
FPU

@Thomas med før- og efterprikker:

Gammel historie: Popsi forsøgte forgæves at tilsvine mig godt og grundigt for to-tre år siden, selvom han gjorde sig store anstrengelser. Det forsmædelige nederlag svider tilsyneladende stadigvæk, for han benytter enhver given lejlighed til at trolle mig, selvom han godt ved, at han kun udstiller sig selv.

Monstro PP lige nu har sat ham og mig på observationslisten? :O)

P.S. Jeg er herinde under eget navn, mens Popsi benytter sig af et pseudonym, så det er ikke mig, som gemmer mig.

Spirituel Maskine

383

4
08. maj 2017 @ 15:08
Lærling
Tonny Freimanis skrev:

@Thomas med før- og efterprikker:

Gammel historie: Popsi forsøgte forgæves at tilsvine mig godt og grundigt for to-tre år siden, selvom han gjorde sig store anstrengelser. Det forsmædelige nederlag svider tilsyneladende stadigvæk, for han benytter enhver given lejlighed til at trolle mig, selvom han godt ved, at han kun udstiller sig selv.

Monstro PP lige nu har sat ham og mig på observationslisten? :O)

P.S. Jeg er herinde under eget navn, mens Popsi benytter sig af et pseudonym, så det er ikke mig, som gemmer mig.

Der kan man bare se, men mon ikke det var tid til at komme videre så, i stedet for at holde konflikten i gang? Det bringer ikke så meget konstruktivt til os andre herinde ;) 


Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

4593

394
08. maj 2017 @ 18:50
FPU

@ Thomas med for- og efterprikker.

Well, jeg lagde hans infantile indslag bag mig allerede dengang, men den gode Popsi kunne jo ikke nære sig med sine "smarte" bemærkninger længere oppe i den her tråd. Han tog min ironiske bemærkning bogstaveligt, forsætligt og mod bedre vidende, og han forsøgte derpå at belære mig på min egen faglige hjemmebane (biologien) med en klippe-klistre-tekst uden kildeangivelse (øverste hit i en Google-søgning).

Jeg er næsten lige så langmodig som PP, men også kun næsten. Derfor syntes jeg, at det var på sin plads at give ham endnu en lektion i anstændig adfærd.

Jeg har siden dengang med vilje helt fravalgt at kommentere tråde, som Popsi har deltaget i, også selvom jeg nok kunne have givet trådstarter råd eller vejledning, som ingen af de andre deltagere var kommet på, netop for ikke at ny-starte en konflikt. Det samme kan ikke ligefrem hævdes om Popsi.

Spirituel Maskine