xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
340
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Skift fra fotostream til iCloud fotobibliotek
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


33

0
10. maj 2017 @ 20:30
Let øvet

Jeg har på min iPhone 6s ikke slået Icloud fotobibliotek til, men bruger fotostream. På min mac air har jeg slået det til så alle billeder ligger i skyen.

Hvis jeg slår det til på min iPhone 6s, hvad vil da ske? 

Jeg har jo mange mange mange GB billeder på min mac, som jeg jo ikke ønsker skal fylde på min tlf. 

(1) Vil de mange GB billeder fylde op på min tlf? Kan jeg vælge hvilke billeder der skal være tilgængelig på min tlf?

(2) Vil der blive slettet nogle af de billeder jeg har på min IPhone?

(3) Jeg har en masse mapper hvor billeder via smart albums er delt ind i måneder. Vil de følge med over på min tlf?

(4) vil fysisk synkronisering mellem tlf og mac mht billeder derefter være overflødligt?

Mvh Martin


  5
0
  51

33

0
11. maj 2017 @ 13:05
Let øvet

Ingen der har et bud på dette?


227

5
12. maj 2017 @ 10:48
Juniormedlem

Hej. Jeg vil godt prøve :-)

Lad mig starte med at sige at jeg absolut ikke er ekspert på Apples Fotos/iCloud-område, og mener det kan være en smule rodet og forvirrende.

Husk at TAGE BACKUP af billederne INDEN du eksperimenterer!

1) Nej, billederne vil ikke fylde på iPhonen, kun som thumbnails, men vil blive downloadet efterhånden som du ser dem. Jeg vil tro at de bliver "slettet" igen, hvis hukommelsen bliver fyldt op. Hvis du fx har 100 GB billeder på din Mac (og i iCloud), men kun 16 GB på iPhonen, vil det jo være et spørgsmål om tid, får iPhonen bliver fyldt op, og så vil tro at de "ældste" bliver slettet igen (ligger jo stadig i iCloud).

2) Burde ikke være tilfældet, de burde blive flettet ind i dine resterende billeder. Men igen: husk nu backup inden du starter, for at være sikker.

3) Hvis du mener Albums i Fotos, så ja. Det er det jeg synes der er genialt ved Fotos, når det kommer op at køre, er det ens på alle iDevices.

4) Ja

Håber du kan bruge det til noget


33

0
15. maj 2017 @ 13:45
Let øvet

Tak for svar. Jeg prøver mig frem. Ofte at folk udtaler sig lidt vagt om foto emner, måske systemet er svært at være sikker på( i hver fald for mig). 


Jeg husker back-up!


8581

198
15. maj 2017 @ 14:27
Poseidon
zemo1 skrev:

3) Hvis du mener Albums i Fotos, så ja. Det er det jeg synes der er genialt ved Fotos, når det kommer op at køre, er det ens på alle iDevices.

Det skal nok understreges her at Smart Albums ikke synkroniseres, kun 'normale' albums. Hvorfor, er et kæmpe og irriterende spørgsmål.

Der var engang en Mac...

33

0
15. maj 2017 @ 20:45
Let øvet

Det er jo helt åndsvagt. Synes at foto er fint på overfladen, men har mange mangler ved brug.