xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Tastatur på Macbook air - taster fungerer dårligt
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


386

8
28. maj 2017 @ 09:35
Lærling

Min Macbook air (fra mid-2011) er begyndt at strejke - en gang imellem. Når jeg starter maskinen fra dvaletilstand, er den især gal med bogstavet 'e'. Undertiden 'spreder' det sig til flere taster, mest - så vidt jeg kan lure - i tastaturets øverste række bogstaver. E'et skal jeg taste på gentagende gange, når det er i dét humør. De andre taster kommer hurtigere til fornuft.

Jeg kan ikke lure, om det er et sw- eller et hw-problem. Især i netbaserede programmer (fx Facebook) er det nemlig langt hyppigere, end når jeg bare skiver i et program, som ligger på min maskine.

Min maskine blev fysisk renset indvendigt for et par måneder siden - problemet har været der både før og efter rensningen. Men jeg fornemmer, det bliver større: jeg har et par mac mini'er, jeg bruger på dagligt basis, så der er noget at sammenligne med. Der ligger alt muligt dims og dut på air'en (læs: jeg har afprøvet mange forskellige apps og har slettet langt størsteparten igen). 

Hvad kan jeg forsøge mig med? Umiddelbart tænker jeg måske en regnfuld sommerdag, hvor tiden er lang, at lave en helt ny installation. Eller er det et kendt hw-problem? Eller? At skifte maskinen er desværre ikke en mulighed. 


  4
0
  89

383

4
31. maj 2017 @ 22:16
Lærling

Når du siger fysisk renset indvendig, hvad mener du så med det? Det du siger kommer ofte ved vandskader, hvor der kommer en væske ned i tastaturet.

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

42

0
01. juni 2017 @ 21:16
Let øvet

Jeg har haft samme problem med 2011 macbook air. Hele rækken fra e-o strejkede men kunne "vækkes" ved at holde tasterne nede i 30-40 sekunder i træk.

Efter sidste software opdatering er det væk, så jeg tror det er SW fejl og en reset og opdatering hjælper måske dig også!?


386

8
05. juni 2017 @ 23:03
Lærling
..:: Thomas ::.. skrev:

Når du siger fysisk renset indvendig, hvad mener du så med det? Det du siger kommer ofte ved vandskader, hvor der kommer en væske ned i tastaturet.


Åh - det ved jeg ikke helt. Jeg indleverede computeren til et værksted, som anbefalede, at man fik sin macbook renset med mellemrum. Og da jeg hentede den igen, sagde de, at det havde været tiltrængt.

Jeg tror ikke, der har været væske i nærheden. Jeg har ikke spildt noget, og ingen andre bruger computeren.


386

8
05. juni 2017 @ 23:04
Lærling
Thomas Kongstad skrev:

Jeg har haft samme problem med 2011 macbook air. Hele rækken fra e-o strejkede men kunne "vækkes" ved at holde tasterne nede i 30-40 sekunder i træk.

Efter sidste software opdatering er det væk, så jeg tror det er SW fejl og en reset og opdatering hjælper måske dig også!?


En reset? Mener du, at jeg bare skal slukke apparatet og starte op igen? Eller skal jeg gøre noget mere drastisk? Alle mine programmer samt sw er ajour.