xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
IOS 11 beat
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


1139

12
27. juni 2017 @ 14:24
Stormogul

Det er mu muligt at få iOS 11 som beta tester hvis nogle er intrasseret. 

  43
0
  226

1425

21
28. juni 2017 @ 10:28
Stormogul

Men ikke til iPhone 7. Er der nogen der kan svare på, hvorfor dette er tilfældet?


383

4
28. juni 2017 @ 11:05
Lærling

Jeg har det altså på min 7'er. Du skal bare besøge beta.apple.com og melde dig til ;)

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

1425

21
28. juni 2017 @ 11:56
Stormogul

Nå, jeg havde ellers læst på 9to5mac, at det ikke var muligt på iPhone 7 endnu?   
Jeg er tilmeldt deres beta program, men ville ikke gøre noget, hvis ikke det fungerede ordenligt   


2185

44
28. juni 2017 @ 18:37
ASCII jonglør

Der kom en lille Update af DP Beta 2 så den blev til beta 2.1 i mandags - men ikke til iPhone 7 og 7 Plus samt iPad Pro - måske det er dét du har læst ??


186

5
05. juli 2017 @ 23:16
Novice

Jeg har kørt både iOS 11 beta 1 og beta 2 på en iPhone 7 Plus. Det er en af de værste beta'er jeg har afprøvet gennem tiderne. Man må naturligvis forvente at apps m.v, ikke kører optimalt. Men jeg har haft mange alvorlige problemer med specielt iOS 11 beta 2.

Blot for at advare andre der ønsker at teste ...   


1139

12
06. juli 2017 @ 07:40
Stormogul

Sjovt som der er forskel. koerer ogsaa beta 2 paa en 7+ naesten uden problemer. Efter min mening er det en af de beste betaer jeg har testet.


3580

34
06. juli 2017 @ 09:08
Virtual Machine

Nu er der heller ingen der beskriver hvad betaen skaber af problemer. Er det i forhold til iOS 11 selv,eller i forhold til de apps man selv installerer?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

383

4
06. juli 2017 @ 12:26
Lærling

På min iPhone 7 er der et helt astronomisk højt batteriforbrug og jeg oplever reboots af hele telefonen mindst 10+ gange om dagen. Især safari er super buggy og crasher konstant. Så medmindre du ligesom mig synes det er sjovt at betateste, så vil jeg nok vente til at betaerne bliver en smule mere stabile ;)

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

1325

0
06. juli 2017 @ 12:38
Stormogul

Jeg har ikke oplevet større problemer med min 7'er.


383

4
06. juli 2017 @ 13:12
Lærling

Jeg har lavet 15 bug reports til Apple so far på beta 2. Har aldrig prøvet at lave så mange på en enkelt release :/


Jeg bruger også min telefon meget intensivt, så måske jeg bemærker flere fejl af den årsag 

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

1325

0
06. juli 2017 @ 13:49
Stormogul

Jeg siger ikke, at der ikke er bugs og ting, der mangler, men den er endnu ikke crashet én eneste gang.

Beta 1 havde en del ting, der slet ikke virkede.


1425

21
13. juli 2017 @ 10:17
Stormogul

Er der nogen der har opdateret til public beta 2?

Dem der har, kan i fortælle om det kører nogenlunde?


2185

44
13. juli 2017 @ 17:36
ASCII jonglør

Min DP Beta 3 køre fint (efter mine test behov) - den har lidt bedre batteri forbrug


163

3
13. juli 2017 @ 17:37
Novice

Har haft min beta på iphone 7, en uge uden problemer.

Det er noget med med screenshot og redigering af dette der halter, det er det eneste.


God fornøjelse.


1425

21
14. juli 2017 @ 08:10
Stormogul

Det lyder lovende. Jeg har installeret beta 2 på min iPad mini 2, og der halter det lidt, men den er jo også ved at være en anelse gammel.

Jeg må give mig i kast med det. Tak for feedback!


383

4
21. juli 2017 @ 11:46
Lærling

Jeg har virkelig svært ved at forstå at der er nogen der synes det kører super. Jeg har lavet 57 bug reports indtil videre på min iPhone 7 med de to public betaer. Har ikke oplevet noget lignende med de tidligere betaer til iOS, og jeg har testet betaer siden iOS 5 ;)

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

3580

34
21. juli 2017 @ 11:55
Virtual Machine

Er disse bug relateret til en bestemt type for apps, dele af iOS eller er det relateret til hardwaredrivere? Det kunne være interessant at kaste problemerne ned i nogle generelle kasser, for at forsimplificere hvad der foregår med iOS 11 beta.

Jeg syntes, at det er meget interessant, at man har så forskellige oplevelser af det. Det må jo enten betyde, at i bruger vidt forskellige apps, eller i har vidt forskelligt hardware (hvor der er udfordrende driverproblemer på den ene enhed).

Er det overgangen til 64 bit der driller? Burde deres software ikke bare compiles til 64 bit i stedet for 32 bit?

Jeg syntes osse at det er interessant, at APFS driller så meget til macOS, når det kører smooth på alt deres andet hardware. Hvad er grunden til det, tror i?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2185

44
21. juli 2017 @ 15:54
ASCII jonglør
Lars Sejerup skrev:

[...]

Jeg syntes osse at det er interessant, at APFS driller så meget til macOS, når det kører smooth på alt deres andet hardware. Hvad er grunden til det, tror i?

APFS køre fint hos mig med macOS 10.13 - så jeg ved heller ikke hvad "problemet" er ??


3580

34
21. juli 2017 @ 16:38
Virtual Machine

Oplever du nolge fordele ved APFS i daglig brug i forhold til 10.12?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2185

44
22. juli 2017 @ 11:35
ASCII jonglør

I det daglige - Nej - men når jeg skal have kopieret store filer rundt, lokalt på disken, er det som der også bliver vist i Introducing Apple File System fra WWDC 2016 - det tager ingen tid.

Men alle de nye avanceret ting, har jeg ikke aftestet.


383

4
22. juli 2017 @ 11:38
Lærling

Det er jævnt spredt udover det hele. Jeg skal da også gerne indrømme at jeg er en heavy user. Bruger min iPhone enormt meget og til rigtig mange ting, så måske jeg opdager flere fejl. 

Jeg kan se på MacRumors forum at de folk som oplever færrest fejl er folk med iPhone 6. 

De fejl jeg oplever flest af er crash, funktioner der slet ikke virker, en endeløs række af GUI fejl, og så er 3D touch helt ubrugelig. Telefonen ved generelt sjældent om jeg holder fingeren inde, presser, osv, med det resultat at bare det at trykke på noget oftest opfattes forkert (nej jeg vil ikke slette den app, jeg prøver bare at åbne den for 5 gang nu :/) 

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

1325

0
22. juli 2017 @ 12:00
Stormogul

Hvilken endeløs række af GUI-fejl? Hvis det er 3. parts apps, skal du huske, at de ikke må udsende opdateringer, der benytter iOS 11 frameworks endnu.

Problemet med at åbne en app oplever jeg relativt sjældent, men ser den dog. 3D touch har jeg ikke noteret nogle specielle problemer.


1325

0
22. juli 2017 @ 12:01
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Jeg syntes osse at det er interessant, at APFS driller så meget til macOS, når det kører smooth på alt deres andet hardware. Hvad er grunden til det, tror i?

Hvor driller det meget?



3580

34
22. juli 2017 @ 14:09
Virtual Machine

Link

Det falder osse godt ind under min teori om at der er noget der driller, siden iOS har fået det og undladt på macOS indtil videre. Det siges jo at være bedre end det gamle fs. Så hvorfor ikke bruge det nu?   


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

383

4
22. juli 2017 @ 16:24
Lærling
JLL skrev:

Hvilken endeløs række af GUI-fejl? Hvis det er 3. parts apps, skal du huske, at de ikke må udsende opdateringer, der benytter iOS 11 frameworks endnu.

Problemet med at åbne en app oplever jeg relativt sjældent, men ser den dog. 3D touch har jeg ikke noteret nogle specielle problemer.

Der er virkelig mange. De fleste har noget med notification center, lockscreen og widgets at gøre. De fejl jeg hyppigst indberetter er med selve iOS eller Apples egne apps.

Beta software er i sagens natur ikek helt stabilt, men som sagt har jeg været beta tester i mange mange år, og den her omgang er dog alligevel den værste.


Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

3580

34
22. juli 2017 @ 18:01
Virtual Machine

Kan det betyde at der er noget stort i vente, siden det berører så meget software?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

227

5
22. juli 2017 @ 20:37
Juniormedlem
JLL skrev:

Hvis det er 3. parts apps, skal du huske, at de ikke må udsende opdateringer, der benytter iOS 11 frameworks endnu.

Jeg ved ikke helt hvad du mener. Jeg har selv været ved at skifte tilbage til iOS 10 pga. en enkelt app, som crashede hver gang jeg prøvede at opdatere indhold (Aeroweather Pro). Der er nu kommet en opdatering til appen, og den virker igen


227

5
22. juli 2017 @ 20:48
Juniormedlem
..:: Thomas ::.. skrev:

Jeg har virkelig svært ved at forstå at der er nogen der synes det kører super. Jeg har lavet 57 bug reports indtil videre på min iPhone 7 med de to public betaer. Har ikke oplevet noget lignende med de tidligere betaer til iOS, og jeg har testet betaer siden iOS 5 ;)

Enig med Thomas her. Jeg har dog kun kørt med betaer i to-tre år, men har aldrig før været ved at skifte tilbage til tidligere iOS. Jeg er dog ikke heavy-user som Thomas, men når man ikke kan komme ind i Telefon før efter fjerde eller femte forsøg, er der sgu noget galt. Har også oplevet genstart og mærkelige sorte skærme, men jeg er dog også så nysgerrig at jeg (nok) ikke skifter tilbage til iOS 10 nu. Beta fire på mandag kan vel kun blive bedre ..?


1325

0
23. juli 2017 @ 09:36
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Link

Det falder osse godt ind under min teori om at der er noget der driller, siden iOS har fået det og undladt på macOS indtil videre. Det siges jo at være bedre end det gamle fs. Så hvorfor ikke bruge det nu?   


Du linker til en artikel skrevet to måneder før den første High Sierra kom? Baseret på en gammel udgave af APFS, hvor bl.a. normalisation har ændret sig siden.

Der har reelt ikke været ret mange problemer.

Enkelte ting - specielt vedr. "gammeldags" harddiske - har ikke været helt på plads i starten, men det er jo ikke noget iOS-enheder har haft, hvorfor de udfordringer ikke har været der.


3580

34
23. juli 2017 @ 09:40
Virtual Machine
Ok. Men hvad er så grunden til, at de ikke har implementeret der endnu, tror du?
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1325

0
23. juli 2017 @ 09:42
Stormogul
..:: Thomas ::.. skrev:
JLL skrev:

Hvilken endeløs række af GUI-fejl? Hvis det er 3. parts apps, skal du huske, at de ikke må udsende opdateringer, der benytter iOS 11 frameworks endnu.

Problemet med at åbne en app oplever jeg relativt sjældent, men ser den dog. 3D touch har jeg ikke noteret nogle specielle problemer.

Der er virkelig mange. De fleste har noget med notification center, lockscreen og widgets at gøre. De fejl jeg hyppigst indberetter er med selve iOS eller Apples egne apps.

Beta software er i sagens natur ikek helt stabilt, men som sagt har jeg været beta tester i mange mange år, og den her omgang er dog alligevel den værste.


Spøjst, at du oplever det. Jeg har ikke én eneste widget med GUI-fejl - heller ikke 3. parts.

Jeg har oplevet 2-3 springboard crashes i alt, og det er ikke værre end tidligere.

Notification center var noget rod i første beta, men jeg oplever ingen deciderede fejl nu. De har fjernet noget funktionalitet, men det er desværre med fuldt overlæg.


1325

0
23. juli 2017 @ 09:44
Stormogul
zemo1 skrev:
JLL skrev:

Hvis det er 3. parts apps, skal du huske, at de ikke må udsende opdateringer, der benytter iOS 11 frameworks endnu.

Jeg ved ikke helt hvad du mener. Jeg har selv været ved at skifte tilbage til iOS 10 pga. en enkelt app, som crashede hver gang jeg prøvede at opdatere indhold (Aeroweather Pro). Der er nu kommet en opdatering til appen, og den virker igen

De må godt rette fejl og lave workarounds, men ikke udsende opdateringer, der udnytter nye ting.


1325

0
23. juli 2017 @ 10:03
Stormogul
Lars Sejerup skrev:
Ok. Men hvad er så grunden til, at de ikke har implementeret der endnu, tror du?

Ting der ikke er klar, er jo nok fordi, de ikke er færdige ;-)

iOS-enheder har aldrig haft HDDs, fusion drives oa., så det er yderligere arbejde.

Pt. er det kun Mac Pro der ikke understøtter APFS, og ejere af 3TB Fusion Drives, der også kører BootCamp, kan komme ud for ikke at kunne konvertere til APFS.


3580

34
23. juli 2017 @ 14:29
Virtual Machine

Så det du siger er, at du heller ikke ved hvorfor APFS ikke er klar til macOS? 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2185

44
23. juli 2017 @ 15:00
ASCII jonglør
Lars Sejerup skrev:

Så det du siger er, at du heller ikke ved hvorfor APFS ikke er klar til macOS? 

Den er i Beta pt sammen med High Sierra ?? 

Hvad mener du med ikker klar til macOS ??


1325

0
23. juli 2017 @ 15:10
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Så det du siger er, at du heller ikke ved hvorfor APFS ikke er klar til macOS? 

Jeg ved ikke hvad det er du efterspørger.

Det er her i betaform og virker fint i langt de fleste tilfælde. Der er nogle enkelte situationer, hvor det endnu ikke understøttes - men igen: det er i beta.

Nu har man valgt at fokusere på at klargøre det til iOS først (sikkert fordi det er den største platform, men også en meget mere "simpel" platform mht. variationer i hardware), og så har man vel prioriteret at det først skulle på macOS ifbm. 10.13.


3580

34
23. juli 2017 @ 15:35
Virtual Machine

Okey. Jeg kan se, at jeg ikke udtrykker mig godt nok   


Jeg forstår ikke hvorfor APFS er blevet klar på iOS mens den stadig er i beta-stadie på macOS Sierra/High Sierra. Det kan jeg ikke forstå eller læse mig til. Og derfor begyndte jeg selv at gætte mig til det. Men det kunne jeg så heller ikke. Så begyndte jeg at læse lidt om det. Men fandt ingen svar. Og så spørger jeg herinde fordi der er nogle beta-testere herinde som er i berørelse af APFS til dagligt. De må jo vide rent teknisk hvorfor den fint virker til iOS men stadig er i beta-stadie på macOS.


Hvad mangler de at udfærdige på APFS til macOS siden de ikke implementerede den samtidig med iOS? 

Sletter den spontant filer?

Kan den ikke arbejde med case sensitive letters?

Cacher den forkert, og der mangler bytes hist og her?

Bliver den pludselig langsom?

Får den macOS til at stalle uden at fortelle hvorfor?

Har den problemer med at boote ind i macOS?

Er der problemer med FusionDrive?

Er der problemer med Recovery partitionen?


Det er sådan nogle svar jeg søger, fordi jeg syntes at det er interessant   



Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1325

0
23. juli 2017 @ 16:51
Stormogul
Lars Sejerup skrev:

Okey. Jeg kan se, at jeg ikke udtrykker mig godt nok   


Jeg forstår ikke hvorfor APFS er blevet klar på iOS mens den stadig er i beta-stadie på macOS Sierra/High Sierra. 

Bl.a.:

- Ingen iOS-enheder har f.eks. HDD, så det er ekstra på macOS. APFS er optimeret til SSD/Flash-baseret storage.

- Filsystemet på iOS var ikke det samme som på macOS før.

- Ingen programmer på iOS, der har rødder helt tilbage til 80'erne, som evt. skal tilrettes


Det kan jeg ikke forstå eller læse mig til. Og derfor begyndte jeg selv at gætte mig til det. Men det kunne jeg så heller ikke. Så begyndte jeg at læse lidt om det. Men fandt ingen svar. Og så spørger jeg herinde fordi der er nogle beta-testere herinde som er i berørelse af APFS til dagligt. De må jo vide rent teknisk hvorfor den fint virker til iOS men stadig er i beta-stadie på macOS.

Det virker fint. Har det på to Mac'er og har ikke oplevet et problem med selve diskene, og selve filsystemet opdateres heller ikke ved nye betaer.


Hvad mangler de at udfærdige på APFS til macOS siden de ikke implementerede den samtidig med iOS? 

Det jeg skrev i et tidligere indlæg.


Sletter den spontant filer?

Kan den ikke arbejde med case sensitive letters?

Cacher den forkert, og der mangler bytes hist og her?

Bliver den pludselig langsom?

Får den macOS til at stalle uden at fortelle hvorfor?

Har den problemer med at boote ind i macOS?

Er der problemer med FusionDrive?

Er der problemer med Recovery partitionen?


Det er sådan nogle svar jeg søger, fordi jeg syntes at det er interessant   

At den er i beta er ikke ensbetydende med, at filsystemet ikke virker og sletter ting eller bliver langsom.

Der er ikke fejl, men der er situationer, der bare ikke understøttes endnu, og så kan der være programmer som skal tilrettes her i betafasen (bl.a. Outlook kunne ikke starte i den version, der var seneste ved Beta 1).

Igen: der er ingen tekniske fejl, og det er primært de omkringliggende ting (OS, EFI, programmer), der skal opdateres til at kunne håndtere APFS volumes.


3580

34
23. juli 2017 @ 17:33
Virtual Machine

1000 tak for at bøje det i neon for mig   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

383

4
26. juli 2017 @ 21:59
Lærling

Den sidste nye beta (Developer Beta 4 og Public Beta 3) kører meget meget  bedre end de foregående, så nu skal man ikke være så bange for at eksperimentere ;)

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)

1425

21
27. juli 2017 @ 12:27
Stormogul

Oplever i nogen problemer med Apps?

Såsom E-boks - Nordea osv. Altså "vigtige" apps?

Hvad med genstart, sker det?
Er det "sikkert" (så sikkert det nu kan være på en beta) at bruge på sin everyday phone?


1139

12
27. juli 2017 @ 17:16
Stormogul

er der beat version til apple watch ?


163

3
27. juli 2017 @ 18:26
Novice

Jeg oplever at jeg ikke kan hente apps i itune store og at i musik kan jeg ikke brows og høre radio. Desuden kan jeg ikke eksportere spillelister mellem itunes og musik.