xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Synkronisering, men hvad bliver hvor?
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


85

0
14. juli 2017 @ 13:03
Novice
[post_text]
  13
0
  816

1325

0
14. juli 2017 @ 13:12
Stormogul

En synkronisering er en synkronisering - altså er tingene synkront på alle enheder.

Du kan på iPhone (og Mac) vælge kun at gemme optimerede udgaver af fotos, så de ikke fylder så meget på iPhone og Mac.


85

0
14. juli 2017 @ 13:22
Novice
JLL skrev:

En synkronisering er en synkronisering - altså er tingene synkront på alle enheder.

Du kan på iPhone (og Mac) vælge kun at gemme optimerede udgaver af fotos, så de ikke fylder så meget på iPhone og Mac.

Ok, så i alt sin enkelthed betyder det så, at det jeg faktisk helst vil have (icloud som et drev, med tilgang fra andre devices) faktisk ikke er muligt?



8581

198
14. juli 2017 @ 13:51
Poseidon

Jo, iCloud Drive gør som du ønsker, men der skal du manuelt flytte tingene rundt. iCloud Foto Bibliotek er ikke en backup service - Det er en synkroniseringsservice.

Der var engang en Mac...

1325

0
14. juli 2017 @ 13:55
Stormogul

Du kan manuelt lægge billeder i en mappe på iCloud Drive uden om fotoprogrammerne.

Men så kan du også lægge dem på Dropbox, Google eller lignende.

Hvad er det du vil opnå? Ikke at se billederne på din iPhone?


1833

1
14. juli 2017 @ 14:07
Stormogul

Prøv google photos. Den kan i hvert fald billeder, der ikke ligger på telefonen.


85

0
14. juli 2017 @ 15:04
Novice
JLL skrev:

Du kan manuelt lægge billeder i en mappe på iCloud Drive uden om fotoprogrammerne.

Men så kan du også lægge dem på Dropbox, Google eller lignende.

Hvad er det du vil opnå? Ikke at se billederne på din iPhone?

Okay hvis jeg har forstået jer ret så kan jeg følgende:

fotokonceptet synkroniserer mellem min iphone og min icloud, så hvis jeg slettet et billede på min iphone. så ryger det også på icloud.

iCloud drive er mere et online drev, hvor jeg kan smide billederne ind i maper for på den måde at kunne tilgå dem hvor som helst.


Såfremt dette er korrekt, så må icloud drive jo være vejen frem for mig. For på den måde ikke at have billederne på min iphone, men alligevel at kunne se dem såfremt jeg befinder mig et sted der er netværk. Er dette ikke korrekt?



85

0
14. juli 2017 @ 15:05
Novice

Er der en måde hvorpå jeg kan finde billederne i de mapper, som jeg allerede har oprettet til dem i iphoto. Altså så jeg ikke igen skal til at oprette alle mapper. Altså sommer 2014 og højskole 2017 osv osv? Og så føre dem over i mapper på mit icloud drive.


55

3
14. juli 2017 @ 16:30
Novice

Hvorfor ikke bare benytte iCloud som standard.

Billederne ligger i fuld opløsning i cloud.


På telefon, tablet eller Mac ligger der kun i kopi i lav kvalitet som ikke fylder meget.


Når du tager et billede på din telefon, så bliver det automatisk uploaded til cloud hvor det ligger i fuld opløsning. Telefonen gemmer kun en komprimeret kopi.


At benytte iCloud drive er da super bøvlet.


148

1
15. juli 2017 @ 08:31
Novice

Jeg bruge Google fotos, super program. Hver gang jeg har taget nogle fotos med Iphone chekker jeg lige om de er på Google fotos ,hvorefter jeg sletter dem fra Iphone, jeg har slået Icloud fra.



85

0
15. juli 2017 @ 09:41
Novice
lasse hansen skrev:

Hvorfor ikke bare benytte iCloud som standard.

Billederne ligger i fuld opløsning i cloud.


På telefon, tablet eller Mac ligger der kun i kopi i lav kvalitet som ikke fylder meget.


Når du tager et billede på din telefon, så bliver det automatisk uploaded til cloud hvor det ligger i fuld opløsning. Telefonen gemmer kun en komprimeret kopi.


At benytte iCloud drive er da super bøvlet.

Jeg bruger nu icould photo til alle de billeder der er på iphone, og så har jeg flyttet alle de gamle billeder over på min mac. Dem uploader jeg så til icloud drive i forskellige mapper. Så bliver det en smule nemmere at holde overblikket over flere tusind billeder. 

Det burde være den bedste løsning.


227

5
15. juli 2017 @ 11:16
Juniormedlem

Er det Fotos du bruger på din Mac? Eller er det rent faktisk iPhoto?

Jeg har sat mig ind i Fotos, og er blevet rigtig glad for det. Jeg bruger iCloud-fotoalbum og har slået Min Fotostream fra. Jeg har lige lagt alle mine billeder ind i Fotos, jeg har over 16.000 stk. De fylder ca. 47 GB på min Mac OG i iCloud, men kun ca. 11 GB på min iPhone. Jeg har nu adgang til alle mine billeder på alle mine iDevices. Håber du kunne bruge det til noget ...


85

0
17. juli 2017 @ 09:05
Novice
zemo1 skrev:

Er det Fotos du bruger på din Mac? Eller er det rent faktisk iPhoto?

Jeg har sat mig ind i Fotos, og er blevet rigtig glad for det. Jeg bruger iCloud-fotoalbum og har slået Min Fotostream fra. Jeg har lige lagt alle mine billeder ind i Fotos, jeg har over 16.000 stk. De fylder ca. 47 GB på min Mac OG i iCloud, men kun ca. 11 GB på min iPhone. Jeg har nu adgang til alle mine billeder på alle mine iDevices. Håber du kunne bruge det til noget ...

Jeg er også begyndt at blive fotos nu, men der er lige en enkelt ting der er lidt irreterende syntes jeg. Jeg havde lige flyttet næsten alle billeder fra min iphone til forskellige mapper i iphoto, og de er nu alle blevet lagt over i fotos og på fotos på icloud. Nu er problemet så bare at alle billeder er også røget ind i min iphone igen. Så ud over at alle mapper fra iphoto er der, så er selve kamerarullen også fyldt ud igen. 

Kan det virkelig ikke passe at man kan have en "kamerarulle" på iphone hvor der kun er de billeder man tager med iphone, og ikke alle de andre billeder samtidig?



383

4
17. juli 2017 @ 14:04
Lærling
Trooper skrev:
Kan det virkelig ikke passe at man kan have en "kamerarulle" på iphone hvor der kun er de billeder man tager med iphone, og ikke alle de andre billeder samtidig?


Det du efterspørger, var faktisk sådan at fotos på iOS fungerede fra starten i IOS 8, men da man altid har kunne finde alle sine billeder under kamerarullen på iphone, blev Apple lagt ned af frustrerede og utilfredse brugere. Så nu er kamerarullen omdøbt til Alle fotos, og indeholder alle de billeder er på telefonen, plus dem man tager med kameraet, sådan som det altid har været på iPhones. 

Alle fotos (tidligere kamerarullen) under "fanen" Album indeholder alle billeder/videoer i den rækkefølge de er tilføjet til biblioteket, mens billederne/videoerne i "fanen" Fotos indeholder alle billeder/videoer, baseret på den rækkefølge at de er taget/optaget i.

Apple Certified Support Professional (ACSP) Apple Certified Mac Technician (ACMT)