xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Slideshow på Mac
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


167

5
21. juli 2017 @ 13:19
Novice

Jeg er den - måske gammeldags type - der gemmer mine billeder i mapper med årstal i den systemmappe der hedder Billeder. Kan man på nogen måde gå ind i eksempelvis år 2017 markere alle billeder og så bede om at få vist dem som et slideshow. Findes den mulighed - eller er der en der kender et program/app der kan klare det.

Jeg kan se at der findes programmer hvor man skal lave/oprette deciderede slideshows men det ønsker jeg ikke.

Jeg mener at huste at den mulighed jeg søger fandtes på PC da jeg brugte det får mange år siden.

På forhånd tak.

  7
0
  92

1493

39
21. juli 2017 @ 13:45
Stormogul

slideshow som i at den selv skifter billede?


jeg bruger finder, "space" tasten for at se det billed ejeg står på, og derfetr pil og eller pil ned for at gå frem/tilbage.



Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

167

5
21. juli 2017 @ 14:23
Novice

så den selv skifter billede


75

10
21. juli 2017 @ 14:33
Novice

Der findes en funktion der hedder "quick look" hvis man bruger engelsk styresprog (ved ikke hvad det er oversat til).

Du highlighter de billeder du vil se og højreklikker på et af dem og klikker quick look dernæst får du en slideshow player som også kan vise full screen.

Denne funktion har været der en del år. 

Tip: du kan evt. lave en genvej på din finder toolbar.

god fornøjelse

vh


1833

1
21. juli 2017 @ 14:44
Stormogul

253

35
21. juli 2017 @ 14:46
Juniormedlem

Vælg/marker de billeder du vil have til at køre som slideshow - hvis det er alle billederne i en mappe så tryk cmd+A - tryk på mellemrumstasten så QuickLook åbner og viser et af billederne. Klik herefter på fuld skærm-knappen og klik på Afspil knappen i kontrol"panelet" der kommer i bunden af skærmen.

vh
carsten


4593

394
21. juli 2017 @ 14:56
FPU

Træk påhældende mappe over på Billedfremviser-ikonen i Docken og tryk Kommando-Shift-F og derefter på Play-knappen. Du kan muligvis ændre på, hvor længe hvert billede skal vises, men jeg kan ikke lige finde den indstilling.

Du kan også trække indholdet af en mappe med billeder over i VLC's Playliste-vindue. Der bør et eller andet sted inde i indstillinger være et sted, hvor du kan stille tid pr. billede.

Endelig er der GraphicConverter. Det kan i hvert fald slideshow helt efter brugerens ønsker. Det er betalingssoftware, men bortset fra en reminder, virker det vist nok fuldt ud, selvom man ikke har betalt for det.

Spirituel Maskine

167

5
21. juli 2017 @ 20:05
Novice

Tak for alle svarene. Det var lige præcis det jeg eftersøgte.
Fedt forum.

Kim