xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
macnyt -> macnytforum
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)


1708

43
21. juli 2017 @ 18:25
Stormogul

Tja, mac nyt et det stadig ikke, og har heller ikke været i mange år, så hvorfor ikke købe domænet macnytforum.dk (som pt er ledigt) og så lave en redirection til det når man taster macnyt.dk ?

Forumet er bare super, men resten - tja.  

Blot mit input (med fare for alskens følger)    

  14
0
  1535

3580

34
21. juli 2017 @ 18:51
Virtual Machine

Jeg tror macnyt lever godt på det korte navn. Men jeg er ikke sikker.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

350

4
21. juli 2017 @ 18:56
Lærling

Besøger ikke Macnyt for Apple nyheder, men netop for forummet. Nyheder kan danske medier ganske enkelt ikke være med på. 

Syntes desværre at forum de seneste års tid, er blevet mindre og mindre aktivt. (Ikke baseret på noget faktuelt, andet end min oplvelse) Jeg kan tage fejl af aktiviteten her, men for mig virker det som om, at forummet ikke er så aktivt som det var for år tilbage. 

Det sker af og til jeg slår en hjerneprut:-)

3580

34
21. juli 2017 @ 20:10
Virtual Machine

Det er jeg enig med dig i. Men jeg tror mest, at det er fordi, at Apple har ændret sig rigtig meget siden Jobs døede. Hypen og eksklusiviteten er væk. Nu ligner firmaet efter eget valg mere MS og Android end før, og kundesegmentet er begyndt at bestå af nye type kunder mens andre er forsvundet. Men måske er det osse nødvendigt, hvis Apple vil være verdensdominerende, som det lige nu ser ud til fra min synsvinkel. De favner i hvertfald bredt med deres produkter, og de har låst meget op for 3. parts udviklere i iOS efterhånden.

Jeg tror osse at der har været nogle EB-agtige elementer herinde, samt det nye MacNyt layout ikke er iPhone endnu har osse holdt lidt folk fra at skrive indlæg. Men det er så min egen personlige mening, og har nok slet ikke noget på sig.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

234

11
21. juli 2017 @ 20:26
Juniormedlem

Jeg har ikke været med så mange år, men jeg synes det er et godt forum hvor der hurtigt er (gode) svar når man står med et problem.


2581

84
21. juli 2017 @ 22:04
Bit kongen

På hvilken måde skulle det bidrage med noget positivt?

2 domæner der peger imod samme side, det nye er længere end det gamle og indkørte navn som en indekseret af google og andre søgemaskiner til bevidstløshed.

Macnyt dækker helt fantastisk hvad der sker på siden, at det ikke er nyheder som du forstår det betyder jo ikke at det ikke glimrende dækker hvad andre forstår ved nyheder.



4593

394
21. juli 2017 @ 23:39
FPU

Well, skal man tage den helt bogstaveligt, er det jo ikke nyheder, der bliver postet mest af herinde, mere spørgsmål og (som regel) svar, men alligevel ser jeg da helst navnet bevaret, og efter lanceringen af det nye format for ikke så længe siden er der da også en nyhedssektion (og så vidt jeg ved med dybdeborende artikler på vej), så navnet er jo ikke decideret misvisende.

Jeg besøger selv forum-siden her flere gange dagligt via et direkte bookmark, da jeg synes, at den er Macnyt's vigtigste funktion; resten kigger jeg så lidt på efter behov og for sjov.

Jeg var godt nok en større fan af det gamle format (inkl. Galleri og GED) men har efterhånden vænnet mig til de små (ifølge mig selv, personligt) draw-backs, det nye format har, så jeg bliver ved med at hænge ud herinde (så længe PP giver mig lov). Jeg ved, at Bersærken har knækket koden til  upload af billeder, men jeg har ikke selv grejet den endnu, selvom behovet har været der en enkelt gang. Måske den gode lollik vil forbarme sig over mig og lægge en lille opskrift op?

Med hensyn til aktiviteten, så synes jeg også, at den er gået lidt ned med det nye format, og ikke kun fordi macxpert fordampede herfra, eller fordi vi ikke har set noget til Thor i et stykke tid, men hvad skal man også skrive om herinde, for vores skrammel virker jo næsten hele tiden? :-D

Spirituel Maskine

1708

43
22. juli 2017 @ 08:25
Stormogul

Kun det at navnet måske er lidt misvisende, men jo der er jo nyheder efter opdateringen - de er bare rigtig gamle.

Forumet er til gengæld det bedste.    



1891

183
PowerPalle (Administrator)
22. juli 2017 @ 08:50
Stormogul

@Gorm Jørgensen. Tak for dit idéoplæg. Macnyt.dk vil dog ikke bliver flyttet til et anden domæne. Fsva. nyheder så alle mulighed for at levere nyheder da det ikke vil være langtidsholdbart, at jeg skal bære denne alene.

/PP 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

569

1
22. juli 2017 @ 15:40
Kaptajn

Måske den gode lollik vil forbarme sig over mig og lægge en lille opskrift op?

Hvis billedet ligger tilgængeligt på nettet bør du kunne indsætte billeder i ren HTML, f.eks. sådan her:


Link til indsætning af billeder med HTML

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1014

0
22. juli 2017 @ 19:25
Stormogul

Det faldende aktivitetsniveau kunne også være forstærket af de mange auto-låste tråde - jf. tidligere tråd herom.

http://www.macnyt.dk/forum/?task=thread&query=149353968028928486

Forsøgte for noget tid siden at få en forklaring på hvad fordelen for brugerne skulle være ved at auto-låse trådene, men fik kun udenomssnak om en masse andet. Foreslog også en alternativ "løsning", som kunne tydeliggøre hvis man besvarede en ældre tråd, men det hjalp ikke. Jeg har derfor nærmest opgivet at påvirke den beslutning.

Som det er nu vil evt. fejl, utilstrækkelige informationer etc. i ældre tråde stå "uimodsagt". Man kan ganske vist oprette en ny tråd og henvise til den gamle - men når den gamle kommer frem via søgemaskiner etc., så ser man ikke nødvendigvis også den nye.

Og nej, at der findes andre fora, som også har auto-låsning, kan vel ikke i sig selv være et argument. Men PP er selvfølgelig i sin gode ret til at auto-låse alt, og i sin gode ret til ikke at fortælle om årsagen (altså hvilke fordele eller tekniske grunde der evt. måtte være). Jeg synes bare det er synd og gør det mere besværligt for brugerne. Og jeg tror heller ikke det gavner aktivitetsniveauet med alle de låste tråde.


1519

0
22. juli 2017 @ 20:41
Suspenderet

Der er da ikke noget mere åndet end at åbne en tråd og så er det en gut der svarer på et spørgsmål stillet et halvt år før?

Macnyt er ikke så vildt mere, men det ER det eneste sted hvor Macfolk kan hjælpe og spørger man pænt får man også et pænt svar. Macnyt var stort da OSX var nyt og da der hele tiden kom Keynotes med Steve Jobs der viste nye modeller af Mac's, nu er det som om en telefon har overtaget rollen, men sådan går det op og ned her i livet... Og når der ikke er ret mange der vil have hjælp til deres Mac, er det vel en indikation på at Apple har gjort et godt stykke arbejde med OSX?


Længe leve Macnyt og PP,    

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1891

183
PowerPalle (Administrator)
22. juli 2017 @ 21:35
Stormogul
Peter999 skrev:

Det faldende aktivitetsniveau kunne også være forstærket af de mange auto-låste tråde - jf. tidligere tråd herom.

http://www.macnyt.dk/forum/?task=thread&query=149353968028928486

Forsøgte for noget tid siden at få en forklaring på hvad fordelen for brugerne skulle være ved at auto-låse trådene, men fik kun udenomssnak om en masse andet. Foreslog også en alternativ "løsning", som kunne tydeliggøre hvis man besvarede en ældre tråd, men det hjalp ikke. Jeg har derfor nærmest opgivet at påvirke den beslutning.

Som det er nu vil evt. fejl, utilstrækkelige informationer etc. i ældre tråde stå "uimodsagt". Man kan ganske vist oprette en ny tråd og henvise til den gamle - men når den gamle kommer frem via søgemaskiner etc., så ser man ikke nødvendigvis også den nye.

Og nej, at der findes andre fora, som også har auto-låsning, kan vel ikke i sig selv være et argument. Men PP er selvfølgelig i sin gode ret til at auto-låse alt, og i sin gode ret til ikke at fortælle om årsagen (altså hvilke fordele eller tekniske grunde der evt. måtte være). Jeg synes bare det er synd og gør det mere besværligt for brugerne. Og jeg tror heller ikke det gavner aktivitetsniveauet med alle de låste tråde.

Hej Peter999

Jeg læser og forstår, at du ikke er tilfreds med, at der er en forældelses-mekanisme for tråde her på macnyt og det er du i din gode ret til. Jeg har valgt, at tilføje den funktionalitet og agter ikke på nuværende tidspunkt, at ændre på dette - det håber jeg, at du har forståelse for lige så vel som der også er brugere der finder mekanismen brugbar.

Jeg ser mange andre ting der er vigtigere at fokusere på ifbm. macnyt - jeg vælger dog at holde en forlænget sommerferie fsva macnyt i håb om, at finde ny energi til at videreudvikle senere ´hen.

/PP



Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1014

0
23. juli 2017 @ 00:08
Stormogul
Bersærken skrev:

Der er da ikke noget mere åndet end at åbne en tråd og så er det en gut der svarer på et spørgsmål stillet et halvt år før?

Hej Besærken:

Som jeg netop skrev i den tidligere - nu auto-låste - tråd:

Kunne man ikke tillade besvarelse af ældre tråde, men evt. tilføje et banner om at "vær opmærksom på at du besvarer en ældre tråd". Det er også set andre steder :-) 

Dette er jeg nu nødt til at gentage, netop fordi man ikke man kan genåbne den eksisterende tråd om emnet. 

Den løsning ville netop løse den (tilsyneladende) eneste fordel ved auto-låsningen.

Hej PP

"Forståelse" kan jeg jo egentlig ikke have, da jeg netop ikke forstår fordelen (ud over ovenstående problemstilling). Men jeg respekterer naturligvis at du kan foretage dette valg, og har forståelse for at det er et fritidsprojekt og at du også skal have tid til at lade batterierne op (billedligt talt). Derfor tak for de gode ting ved Macnyt og fortsat god sommer!   


1014

0
24. juli 2017 @ 22:46
Stormogul
Peter999 skrev:
Bersærken skrev:

Der er da ikke noget mere åndet end at åbne en tråd og så er det en gut der svarer på et spørgsmål stillet et halvt år før?

Hej Besærken:

Som jeg netop skrev i den tidligere - nu auto-låste - tråd:

Kunne man ikke tillade besvarelse af ældre tråde, men evt. tilføje et banner om at "vær opmærksom på at du besvarer en ældre tråd". Det er også set andre steder :-) 

Dette er jeg nu nødt til at gentage, netop fordi man ikke man kan genåbne den eksisterende tråd om emnet. 

Den løsning ville netop løse den (tilsyneladende) eneste fordel ved auto-låsningen.

Til Besærken skal jeg lige tilføje at grænse for "ældre" indlæg som ikke har været aktive "i længere tid" og derfor auto-låses pt. er 14 dage. Altså ikke 6 måneder. Men 14 dage.

Og når PP eller andre evt. nu minder om at der vist nok før er efterspurgt forslag til en anden periode/grænse, så vil jeg ikke give et forslag, da nogle så bare senere vil hævde at jeg selv havde foreslået auto-låsning, som jeg jo netop er imod. Men generelt: Jo længere periode, desto mindre ødelæggende er auto-låsningen for brugernes lyst til at bidrage.