xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Program, der har brug for Java SE6 runtime
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


386

8
31. juli 2017 @ 08:33
Lærling

Hej

Jeg har et par ældre Adobe-programmer, som vil have Java SE6 runtime for at køre. Det er ikke programmer, jkeg bruger voldsomt tit (Adobe Illustrator fx), men jeg er glad for dem, og har ikke umiddelbart råd til at købe nye.

Hvis jeg går tilbage til en ældre version af Java, får jeg klager fra andre programmer, der kører på nyere versioner.

Kan man på en eller anden måde have to versioner af Java liggende samtidig?

  6
0
  76

3580

34
31. juli 2017 @ 09:38
Virtual Machine

Har du prøvet? Du kunne på Windows mener jeg. Så du kan prøve på Mac. Der sker ikke noget ved at prøve. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

386

8
31. juli 2017 @ 16:33
Lærling

Joeh - jeg kan have den ene version af java og den anden, men programmerne bruger den, der altuelt er installeret. På Windows kunne man bede et program om at køre i en bestemt windows-version, men jeg kan ikke se samme mulighed på mac. 


2185

44
31. juli 2017 @ 17:59
ASCII jonglør

Du kan vælge lige den JDK du vil - hvilke muligheder har du for at definere environment variabler ??

/usr/libexec/java_home -verbose : vil give dig en liste over installeret versioner med deres sti.

/usr/libexec/java_home -v '1.6*' : vil give dig JAVA_HOME af Java 6

/usr/libexec/java_home -v '1.7*' : vil give dig JAVA_HOME af Java 7 (hvis installeret)

/usr/libexec/java_home -v '1.8*' : vil give dig JAVA_HOME af Java 8 (hvis installeret)


386

8
01. august 2017 @ 20:50
Lærling

Nu - efter at have installeret den krævede version af Java - siger den:

1.6.0_65-b14-468, i386:"Java SE 6"/Library/Java/JavaVirtualMachines/1.6.0.jdk/Contents/Home

Skal jeg så installere nyere versioner af Java (når en app måtte bede om det) i et andet bibliotek? Og så få programmerne til at pege ned på hver sin version af Java - hvis jeg forstår dig rigtigt?


2185

44
01. august 2017 @ 21:33
ASCII jonglør
mjanneh skrev:

Nu - efter at have installeret den krævede version af Java - siger den:

1.6.0_65-b14-468, i386:"Java SE 6"/Library/Java/JavaVirtualMachines/1.6.0.jdk/Contents/Home

Skal jeg så installere nyere versioner af Java (når en app måtte bede om det) i et andet bibliotek? Og så få programmerne til at pege ned på hver sin version af Java - hvis jeg forstår dig rigtigt?

Du kan installere den nyeste Java samtidigt med Java 6 - java 6 er bevidst "slået fra", så den ikke automatisk er tilgængelig.

Om dine Adobe programmer automatisk virker med Java 6 efter du har installeret nyeste Java 8 skal jeg ikke kunne sige, men hvis ikke skal du evt. lave et lille script som du starter dine Adobe programmer fra.

Lidt inspiration til dette script kan findes her: https://apple.stackexchange.com/questions/51677/how-to-set-path-for-finder-launched-applications/51678#51678 - ellers spørg hvis du skal have mere detaljeret hjælp.


386

8
04. august 2017 @ 07:04
Lærling

Det ser jeg på - tak!