xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Webdesign og grafisk produktion (Grafisk)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Godt online web edit tool
Kategori: Webdesign og grafisk produktion (Grafisk)


303

1
31. juli 2017 @ 22:38
Lærling

Jeg leder efter et godt (og gratis!?) online web edit tool, da det one.com har har en række begrænsninger. Det skal have både WYSIWYG og mulighed for html kodning. Synes ikke jeg kan finde nogle fornuftige - coffeecup er til download men man kan ikke drag-n-drop :-(

Kone v.1, barn mid 2007, barn late 2009, barn early 2013, hund v.2, kanin v.1 + lidt Appleudstyr
  9
0
  745

1129

129
01. august 2017 @ 09:21
Stormogul

Jeg er lidt i tvivl om hvad du efterspørger, men tror det bliver svært, at finde en der både har WYSIWYG, er gratis, og samtidig online. og så skal den have drag&drop.

tror du skal koncentrere dig om at have en liggende på computere der kan nemt "hente, ændre og uploade". Men om disse også findes gratis, ved jeg ikke. 


1905

187
PowerPalle (Administrator)
01. august 2017 @ 17:09
Stormogul

Hvilke af den slags @Nihad findes med en prislap på og hvad kan du anbefale? Jeg selv koder i hånden men det kunne være sjovt at se hvad en wysiwyg kan i i dag (2017).

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2581

84
01. august 2017 @ 18:46
Bit kongen
PowerPalle skrev:

... det kunne være sjovt at se hvad en wysiwyg kan i i dag (2017).

I 2017 er man gået over til CMS systemer hvoraf Wordpress er løbet med sejren efter min mening. 

WYSIWYG er bare en lille funktion i wordpress, men på ingen måde afgørende for hvordan siden ser ud, det styres af temaer, widgets m.m.

Du ville gøre dit liv meget nemmere hvis du skiftede til wordpress, medmindre du koder for fornøjelsens skyld og det tror jeg du gør ;-)




708

3
01. august 2017 @ 18:47
Suspenderet

Er det ikke noget med at www.wix.com er en ting? Godt nok hjemmeside og ikke offline værktøj.

Det er bare et indspark


1905

187
PowerPalle (Administrator)
01. august 2017 @ 19:21
Stormogul
Jesper Arning skrev:
I 2017 er man gået over til CMS systemer hvoraf Wordpress er løbet med sejren efter min mening.

Jeg er bekendt med WP som jo bekendt er et meget udbredt CMS med en masser værktøjer, herunder WYSIWYG. Jeg tror at jeg snarere spurgte ind til en dedikeret applikation.

Du ville gøre dit liv meget nemmere hvis du skiftede til wordpress, medmindre du koder for fornøjelsens skyld og det tror jeg du gør ;-)

Du har ret. Jeg gør det for fornøjelsens skyld og for at holde knolden i form.

WP kunne være sjov at afsøge men det ville også betyde at jeg skulle konvertere til MySQL eller andet SQL i stedet for den form for hybrid NoSQL In-Memory DB jeg benytter.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

129
01. august 2017 @ 19:39
Stormogul

Det er ikke fordi jeg benytter mig af dem, men tænkte primært på

Adobe Dreamweaver

Tumult Hype


Hype har jeg hørt lille smule om, men har ikke selv afprøvet det. 


jeg bruger primært TextMate og på det sidste har jeg givet Panic Coda en chance.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
01. august 2017 @ 21:11
Stormogul
Nihad skrev:

Adobe Dreamweaver

Dreamweaver giver jeg ikke en chance - det virker som om den app hænger fast i fortiden.

Tumult Hype

Denne her har jeg aldrig hørt om og det virker som om der lægges stor vægt på HTML5 animationsmulighedre etc. Men hvad med det helt basale, at lave en website - er det et godt tool til det?

jeg bruger primært TextMate og på det sidste har jeg givet Panic Coda en chance.

Jeg har selv BBEdit som min klare favorit som en tekst-editor. Jeg har købt Coda og prøver den engang imellem men den har endnu ikke fanget mig. Det ærgrer mig da Panic laver god SW.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

129
02. august 2017 @ 00:06
Stormogul

som sagt, ikke prøvet dem.

har været bruger af dreamweaver i slut 90'erne. men det er efterhånden 15-16 år siden jeg ikke har brugt det. 

tumult hype har jeg måtte prøve her i dag, for at se hvad den kan. og man kan godt lave sider i den. det er ikke kun til navigation. den kan også skabe og vise "layouts" så man kan designe siden for hvert enhed man nu designer til. det er ret smart. hvis man gerne vil have mobil udgaven anderledes end desktop eller afhængig af skærmestørrelsen, så er layout anderledes. 

det har jeg faktisk ikke set før. ret smart hvis man nu skal bruge det. men da jeg arbejder begrænset med HTML/CSS for tiden er det ikke lige interessant. 

Coda, synes jeg har sine gode sidder, f.eks. det med at den er klar over variabel navne i dokumentet og tilhørende/inkluderede filer. så kan man lave autocomplete på dem eller rette i det så alle instanser bliver ændret. har dog ikke helt forstået hvordan det helt virker, så til tider ændrer jeg navn på en variabel, uden at jeg ønsker det. :D


BBEdit var min fortrukket i starten af 00'erne. men synes den blev med tiden for langsom. læste noget om at de har fået det omskrevet for nogle år siden, men i det at TextMate opfylder de krav jeg har, har jeg ikke overvejet at afprøve det igen.


708

3
02. august 2017 @ 04:38
Suspenderet

Rapidweaver er fortsat en ting også.

Rapidweaver 7 på Mac App Store til 749 danske kroner

Kan vist og købes uden om Mac App Store. Jeg har været heldig at få det med i en Mac-bundle via StackSocial

Tror dog det er 6'eren