xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iCloud-foto
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


132

1
16. august 2017 @ 14:54
Novice

Mit AppleTV 4 har følgende muligheder

iCloud-fotobibliotek

iCloud-fotodeling

Min fotostream

De tre alternativer går ikke at aktivere samtidig.  Forstår ikke helt forskellen. Nogen der har et bud?

På forhånd tak


Glad hilsen

  3
0
  609

8

0
19. august 2017 @ 08:19
Nyt medlem

Forskellen er:

iCloud fotobibliotek: Gemmer alle dine billeder i iCloud

iCloud fotostream: Gemmer kun de billeder du har i din kamera rulle.

iCloud fotodeling: Del billeder og mapper med andre iCloud brugere.

Jeg vil klart anbefale iCloud fotobibliotek, hvis du har nok plads i din iCloud. Dette gør at alle dine billeder gemmes i skyen.


234

11
19. august 2017 @ 12:19
Juniormedlem

Pas dog på med iCloud fotobibliotek:


Jeg har en kopi i skyen og troede også at alle mine billeder lå lokalt på min iMac da jeg har valgt indstillingen "Hent originaler til denne Mac". Men da jeg ved et uheld kom til at fjerne et flueben under indstillinger af fotobibliotek gik der fuldstændigt lort i det hele: Jeg fik besked om, at jeg har 30 dage til at overføre alle billeder fra skyen til min computer hvis jeg fortsatte. 


Nå, tænkte jeg: Så sætter jeg da bare fluebenet på igen. Men det resulterede i at jeg fik at vide at der var for lidt plads, da jeg allerede havde brugt over halvdelen af mine 200 GB til billeder.


Ringede til Applesupport: En flink supporter forsøgte at hjælpe, men det endte med at jeg havde valget mellem at slette det hele i skyen og starte forfra eller købe mere plads og så køre med to fotobiblioteker på samme tid.


Jeg valgte at trykke på " slet" for at lægge det hele op igen. Status er nu, at programmet Fotos har meddelt, at der ikke kan overføres 59 emner ud af 12.500 billeder og 525 videoer. Desuden mangler thumbnails til en hel stribe billeder, som godt nok ligger på harddisken når jeg klikker på dem, men de er tomme når de vises i oversigten.


Nu må jeg så til at overføre alle filer manuelt fra skyen, for at være sikker på, at det hele ikke er væk, når de 30 dage er gået. Jeg vil ikke rode med to biblioteker på samme tid og give flere penge for ekstra plads i iCloud, når der jo var nok i forvejen inden det her startede.


Det kan næsten få mig til at brænde sammen i hjernen at skulle til sådan et megaprojekt.


132

1
19. august 2017 @ 21:02
Novice
Jonasbakk skrev:

Forskellen er:

iCloud fotobibliotek: Gemmer alle dine billeder i iCloud

iCloud fotostream: Gemmer kun de billeder du har i din kamera rulle.

iCloud fotodeling: Del billeder og mapper med andre iCloud brugere.

Jeg vil klart anbefale iCloud fotobibliotek, hvis du har nok plads i din iCloud. Dette gør at alle dine billeder gemmes i skyen.

Tak for svar :-) Det har jeg også læst mig til  men mit spørgsmål gik mere på hvorfor kan man ikke vælge alle tre alternativer på Apple TV, når man kan på de andre OS/OS X enheder?

Det er enten fotostream eller fotodeling udover bibliotek på Apple TV.

 tænder jeg for fotostream på Apple TV ser jeg kun nogle billeder fra min Macs fotostream men ikke de billeder der ligger på min iPhone (samme WiFi). På Macen ser jeg alle billeder fra iPhone i fotostream.

Må erkende at jeg ikke længere har styr på Apple og fotos på de forskellige enheder. Hvis jeg vil se alle mine fotos på AppleTV må det nok blive som i "gamle" dage med Macen/iTunes tændt :-)


@hansa - Har også læst din advarsel mod  bibliotek, men jeg har også kopi af alle fotos på ekstern HD

Tak for input