xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
"Fotos" app'en på Mac'en. Kan nogen hjælpe???
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


1103

6
31. august 2017 @ 18:26
Stormogul

Hej med jer. 

Jeg har organiseret min billeder i "Albums" som jeg opretter manuelt.

"Mosters 70 års fødselsdag", "Ferie i Berlin 2017" osv.

Problemet er at jeg ikke kan regne ud hvordan man holder styr på hvilke fotos der har fået et album at være i og hvilke der bare ligger i den "store bunke" af ikke uorganiserede fotos.

  5
0
  70

227

5
31. august 2017 @ 19:53
Juniormedlem

Hej

Alle billeder ligger i en stor bunke, som dog er sorteret kronologisk. Det forudsætter selvfølgelig at billederne er korrekt dateret. Så hvis du ikke laver anden organisering, kan du altid finde billederne udfra dateringen. Når du laver albums, putter du ikke billederne i disse albums, men “tagger” dem, dvs. de ligger stadig i “bunken” af billeder. Men når du åbner et album, ser det ud som om de ligger der. Det smarte ved det er at ét billede kan ligge i flere albums på samme tid.


1103

6
31. august 2017 @ 20:05
Stormogul

Hej 

Mange tak for dit svar. Så forstår jeg bedre hvorfor jeg ikke kan få dem til at forsvinde fra "bunken". Det betyder desværre at jeg ikke kan holde styr på hvilke jeg har brugt til et album og hvilke der mangler at blive puttet i et album. Jeg vil nemlig gerne have samtlige fotos i albums (På nær dem jeg kasserer) Det vil jeg gerne fordi jeg har valgt at sykronisere alle albums med Fotos på min iPhone. Hvis det ellers virkede som jeg ønsker, ville jeg ellers kunne alle mine fotos i de samme organiserede albums på iPhonen, og herefter slette dem i kamerarullen.




70

0
01. september 2017 @ 21:47
Novice

Impoter et af dine album af gangen => se dem i mappen "sidste import" => vælg alle, cmd+i,  og tilføj beskrivelse eller titel => Opret her efter et smart album med indtastet beskrivelse eller titel.... Fortsæt med næste album

Sådan ville jeg løse problemet.


1103

6
02. september 2017 @ 11:04
Stormogul

Måske har jeg ikke forklaret mig grundigt nok, men jeg skal jo ikke i gang med at starte forfra på at bygge Fotos-biblioteket op forfra.

Det er allerede fuld af fotos (Over 18.000) og albums. 

Jeg ville bare gerne kunne se hvilke fotos fra "Alle fotografier" der mangler at få et album at være i.



1103

6
02. september 2017 @ 11:56
Stormogul

Ahahhh

Man kan oprette et Smart Album med de fotos der ikke er i noget album....
Det må hjælpe en del.