xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Macnyt-bug i iOS
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)


2322

0
14. september 2017 @ 13:41
ASCII jonglør

Skriver man på i Safari på iPhone to ord med tre prikker imellem (hvad jeg ofte gør), så laver Macnyt simpelthen automatisk et link, som man skal ind og fjerne.

Selvom man fjerner linket, dukker det ofte op alligevel i det postede indlæg

Eksempel: her kommer to ord...med tre prikker imellem. 

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”
  15
0
  743

1833

1
14. september 2017 @ 14:06
Stormogul

ord...ord 

ord..ord 

ord.ord 

ord. ord

ord .ord

Lader ikke til at have noget med antallet af punktummer, men at der ikke er mellemrum efter eller før.  🤔


2322

0
14. september 2017 @ 14:22
ASCII jonglør

Glimrende forskning dér!   - som vel egentlig gør problemet mere omfattende. 

[_4_3]-agtigt...  

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

569

1
15. september 2017 @ 16:36
Kaptajn

Ser ikke ud som om at det specifikt er en IO S bug men simpelthen bare WYSIWYG editorens metode til at identificere links og gøre dem klik-bare.

Hvis to ord er adskilt af et punktum antager editoren at det er et link eller en emailadresse.

 

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

80

0
16. september 2017 @ 14:05
Novice
Stig Storm skrev:

Skriver man på i Safari på iPhone to ord med tre prikker imellem (hvad jeg ofte gør), så laver Macnyt simpelthen automatisk et link, som man skal ind og fjerne.

Selvom man fjerner linket, dukker det ofte op alligevel i det postede indlæg

Eksempel: her kommer to ord...med tre prikker imellem. 

Når man bruger tre prikker mellem to ord, bør der være mellemrum før og efter. Og hvis det skal være 'typografisk' korrekt, bør man ikke skrive tre punktummer, men alt-x: To ord …  med tre prikker imellem. Det vil i hvert fald glæde den typotekniker, der evt. skal lave teksten om til sats. (Han vil også være glad for, at en tankestreg ikke bare er en bindestreg (-), men alt-bindestreg: –)


4593

394
16. september 2017 @ 17:02
FPU

Takker mange gange for alt-x; den kendte jeg s'gu ikke. Eet skridt nærmere perfekt (skriftligt) dansk. :o)

Synes dog personligt, at det ser bedst ud, hvis der ikke er mellemrum mellem sidste bogstav og de tre prikker, altså: sådan her… kan jeg lide det, og sådan her … kan jeg ikke lide det.

Spirituel Maskine

393

13
16. september 2017 @ 19:07
Lærling
Tonny Freimanis skrev:

Takker mange gange for alt-x; den kendte jeg s'gu ikke. Eet skridt nærmere perfekt (skriftligt) dansk. :o)

Synes dog personligt, at det ser bedst ud, hvis der ikke er mellemrum mellem sidste bogstav og de tre prikker, altså: sådan her… kan jeg lide det, og sådan her … kan jeg ikke lide det.

Der skal heller ikke være mellemrum før og efter, hvis du bruger Alt-X, men bruger du tre punktummer, bliver de læst som punktummer, derfor mellemrummet for ikke at komme til at fremstå som link.


Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

4593

394
16. september 2017 @ 19:28
FPU
Leif Korreborg skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Takker mange gange for alt-x; den kendte jeg s'gu ikke. Eet skridt nærmere perfekt (skriftligt) dansk. :o)

Synes dog personligt, at det ser bedst ud, hvis der ikke er mellemrum mellem sidste bogstav og de tre prikker, altså: sådan her… kan jeg lide det, og sådan her … kan jeg ikke lide det.

Der skal heller ikke være mellemrum før og efter, hvis du bruger Alt-X, men bruger du tre punktummer, bliver de læst som punktummer, derfor mellemrummet for ikke at komme til at fremstå som link.


Nåh, det er nu mest, når jeg skriver til venner og bekendte, at jeg af og til bruger de tre prikker. Når det drejer sig om links, bliver de oftest kopieret over, så ingen problemer dér.

Spirituel Maskine

2322

0
16. september 2017 @ 20:03
ASCII jonglør

Test af alt+punktummer···uden mellemrum

Test af alt+punktummer ··· med mellemrum

Test af alt+x…uden mellemrum

Test af alt+x … med mellemrum

Tak for dette trick, så lærte man også det!   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

2322

0
17. september 2017 @ 10:01
ASCII jonglør

Ovenstående naturligvis skrevet på et Mac-tastatur. Bruger man tastaturet i iOS er den åbenbart bedste mulighed for at undgå automatisk link-dannelse omkring tre prikker/punktummer simpelthen at lave et mellemrum umiddelbart efter prikkerne... al den stund alt-tangenten og hele dens univers mangler på et iOS-tastatur. 

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

3580

34
17. september 2017 @ 10:47
Virtual Machine

Jeg må holde med Stig her. 

Et bedre forum script til iOS kunne godt bruges. 

Folk blivere jo mere og mere mobil idag. 

Kan Palle se hvilken andel af hans brugere tilgår siden med hhv OSX/macOS og iOS?

Så kan man da se om andelen af iOS brugere er så lille at optimeringen til iOS måske er nedprioriteret?

Måske har chefen bare rigtig travlt?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
17. september 2017 @ 11:25
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Måske har chefen bare rigtig travlt?

Ja, han har andre prioriteringer. Macnyt er jo bare en hobby for ham..

Men lige den her WYSIWYG editor er ikke kodet af ham, så han melder nok bare fejlen til udvikleren, og så må vi krydse fingre for et fiks.

Der var engang en Mac...

3580

34
17. september 2017 @ 12:58
Virtual Machine

Nå ok. Jeg troede bare at han fandt et free ware script på nettet et sted som bare var et take-it-or-leave-it produkt :)

H

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

2322

0
17. september 2017 @ 16:25
ASCII jonglør
David Munch skrev: Macnyt er jo bare en hobby for ham.

Nu er det jo ikke himself der siger dette, men hvis det er sandt... så fortjener PowerPalle et nyt nick: PunktumPalle, inspireret herfra   :

Greg Davies


MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1900

183
PowerPalle (Administrator)
17. september 2017 @ 18:23
Stormogul

Jeg har lagt penge i en editor, der af mange antages at være markedsførende. Alt software har fejl også denne. Jeg vil se om der er kommet en opdatering og hvis det er tilfældet så vil jeg give den et gok op.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1900

183
PowerPalle (Administrator)
17. september 2017 @ 18:30
Stormogul

Jeg har nu opdateret editoren fra en v.2.5.1 til v2.6.6 så mon ikke der er rettet en god stribe fejl og uhensigtsmæssigheder. Lad mig høre om tidligere identificerede ting og sager er blevet bedre eller...

abc...123

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger