xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Død AirPort Express
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)


26

0
23. september 2017 @ 18:17
Let øvet

Min gode gamle AirPort Express (2005) har pludseligt svigtet mig. Den overfører musik m.m. fra min iMac til mit stereoanlæg. Vi har lige skiftet internetudbyder, idet vi er gået fra YouSee til Eniig/Waoo fiberbredbånd, og det var da vi gik over til den nye leverandør, at Express'en svigtede. Den står og blinker gult, selv om den stadig figurerer i min netværksopsætning. Når jeg slukker for den og tænder den igen, lyser den kortvarigt grøn og derefter stabilt gult i en kort periode, hvorefter den går over til at blinke gult. Jeg efterlyser gode råd til, hvad jeg skal gøre for at få den igang igen. Man plejede at se den i iTunes AirPlay, og kunne vælge mellem den og computerens egne højttalere. Men nu figurerer kun Computer.

Kan nogen mon give mig tip om, hvad der kan være galt, og hvordan jeg afhjælper det?

mvh

BentGjedsted


  10
0
  1766

3580

34
23. september 2017 @ 18:31
Virtual Machine

Har du ikke osse en AirPort Extreme som du kobler den op imod, så AirPlay virker?

Normalt plejer jeg at slukke det hele, og så først tænde AirPort Extreme. Og så når den lyser grønt, tænder jeg AirPort Express og venter på at den osse lyser grønt.

Blinker den gult, plejer jeg at konfigurere den med AirPort Værktøj på enten telefonen eller computeren.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1833

1
23. september 2017 @ 18:36
Stormogul

Den gamle airport understøtter sikkert kun 802.11g på 2,4GHz. Mens det nye udstyr sikkert er sat op til både 802.11n og 5GHz. Prøv at tjekke om du har mulighed for at indstille til 802.11g understøttelse.


349

3
24. september 2017 @ 17:49
Lærling

Har du forsøgt at nulstille Expressen og sætte den op igen?


26

0
25. september 2017 @ 11:27
Let øvet

Jeg har aldrig haft en AirPort Extreme, Expressen har altid fungeret. I "Systemindstillinger/Netværk" vises den som "Lokalitet", mens den tilsluttede forbindelse bærer navnet "WiFi" og ikke AirPort som før. Jeg har tændt og slukket utallige gange. AirPort værktøj fortæller kun, at den er tilsluttet, men at værktøj ikke kan finde den.



26

0
25. september 2017 @ 11:30
Let øvet

iMac'ens foretrukne netforbindelse er en 5GHz, men jeg har også mulighed for at bruge 2,4 GHz. Jeg prøver om det virker


26

0
25. september 2017 @ 11:33
Let øvet

Jeg har ikke prøvet at nulstille Expressen, fordi jeg jo ikke længere p.g.a. dens alder kan bruge den oprindelige CD med Indstillingsassistent på. Nu har jeg blot AirPort Værktøj? 


1833

1
25. september 2017 @ 12:43
Stormogul

Du kan download den gamle airport utility her:

http://macgeni.dk/Blog/Optegnelser/2015/2/19_Airport-vrktj_-_Airport-utility_5.6.1_til_OSX_Yosemite_og_Mavericks._Fa_din_gamle_Airport_express_konfigureret.html

eller

http://macgeni.dk/Blog/Optegnelser/2015/2/19_Airport-vrktj_-_Airport-utility_5.6.1_til_OSX_Yosemite_og_Mavericks._Fa_din_gamle_Airport_express_konfigureret.html

Men ved ikke om den virker med nyere macOS end Yosemite..

Men jeg tror du skal kigge efter mulighed for ren 2.4GHz og 802.11g support på dit nye udstyr for at komme i mål.


26

0
27. september 2017 @ 12:26
Let øvet

Tak Palle Meinert. Jeg har prøvet at downloade den "gamle" launcer. Jeg bruger Sierra og det nævnes, at den godt kan bruges på den. Men, den kan alligevel ikke "fange" min AirPort Express. Jeg har i årevis brugt den på 5GHz netforbindelse. Det er bare som om mit nye Waoo-Netværk, der ikke vil kendes ved den.


1833

1
27. september 2017 @ 15:49
Stormogul

Hvis din airport er fra 2005, så understøtter den IKKE 5GHz

https://support.apple.com/kb/SP76?locale=en_US

Først anden generation i 2008 fik 5GHz understøttelse og understøttelse af tidlig udkast af 802.11n

https://support.apple.com/kb/SP1?locale=en_US

(hele historikken er på wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/AirPort_Express)

Så hvis din airport er fra 2005, SKAL du have det trådløse netværk ned på 2,4GHz og 802.11g understøttelse.

Alternativ kan du forbinde den med netværkskabel til modemmet. Så ryger noget af fidusen i din opstilling sandsynligvis, men om ikke andet kan du sikkert set den i airport utility (den gamle som du har downloaded).

Hvis du stadig ikke kan se den, kan du prøve at resette den fysisk, ved at holde noget spidst inde på den lille bitte bitte knap der sidder på enheden i ca. 10 sekunder.


3580

34
27. september 2017 @ 22:34
Virtual Machine

Jeg er på Stofa fibernet som nok er tæt på Waoo. 

Jeg har samme problem. Og fundet frem til at airplay ikke kører med deres wifi router hvis airport express er på 2,4 ghz og min iMac eller Apple TV er på 5ghz. Det er som om der ingen forbindelse er mellem 2,4 og 5 ghz nettet inden i routeren. 


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future