xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
opsætning af NAS
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


14

0
01. oktober 2017 @ 16:44
Nyt medlem

Hej eksperter.

Overveje at investerer i en NAS, primæret til billeder-lyd/film.

Jeg påtænker at sætte den op med 2*3 TB i RAID 0 vel vidende det giver hastighed mod mindre sikkerhed. Til gengæld får jeg ca 6 TB lagerplads. Mit spørgsmål er nu, kan jeg ikke regne med, næsten,  samme sikkerhed som , hvis jeg gør som jeg gør nu, tager jævnlige backup til en ext.harddisk, og, hvori ligger “problemet” i.fh.t.at som nu at bruge løse drev på min Mac m.h.t. sikkerhed??

Jeg spørger fordi jeg bliver lidt forvirret når jeg læser om risikoen for datatab ved RAID 0 vs. Mirror.

For mig at se er det den sammme risko som man har ved et ext.drev tilsluttet sin mac, hvor der tages jævnlige backup, for her går disken også med sikkerhed ned på et eller andet tidspunkt.

Er der noget jeg overser - misforstår??

Håber ovenstående giver mening…..nybegynder ud i NAS


mvh

JA


  2
0
  87

1833

1
01. oktober 2017 @ 19:39
Stormogul

Er det til backup eller har du planer om at lave backup af den?

Med 2 diske har du dobbelt så stor chance for fejl, som 1 disk og indholdet på den tilbageværende disk kan ikke gendannes.

Hvis ikke du har nogen yderlig backup løsning ville jeg klart vælge sikkerhed over hastighed. Med mindre har udstyr der understøtter 5 eller 10Gb og det gør kun den kommende iMac Pro ud af kassen, vil netværkshastigheden blive flaskehals når vi snakker NAS, så du har slet ikke nogen hastighedsgevinst i praksis ved at køre raid 0 kun plads. 


33

1
01. oktober 2017 @ 20:26
Let øvet

Hej Jens.

Skulle det have interesse har jeg en Drobo FS med 5 slots stående.