xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
SDHC kort til iMac
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


3580

34
06. oktober 2017 @ 11:15
Virtual Machine

Hvordan ser jeg om det SDHC kort jeg skal bruge til min iMac er hurtig nok?

Jeg har ladet mig fortælle at nogle af de billige er for langsomme. Men at man osse kan få nogle hurtige til billige penge, hvis man bare ved hvor de findes :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  8
0
  122

8581

198
06. oktober 2017 @ 14:08
Poseidon

Oversigt med hastigheder - Nu nævner du ikke hvad du skal bruge det til, så det er lidt svært at gætte sig frem til.

Der var engang en Mac...

3580

34
06. oktober 2017 @ 17:19
Virtual Machine

Jeg vil bruge den til at udvide min FusionDrive, hvis det kan lade sig gøre at parre den med den FusionDrive jeg i forvejen har i den. Jeg vil gerne udvide den fordi jeg syntes at den er for lille, og ofte syntes den virker sløv. Så går jeg med en teori om at jeg bare kan udvide den via SDHC porten bagpå min iMac.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
06. oktober 2017 @ 17:44
Poseidon

Jeg tvivler på den bliver hurtigere af det. Et SDHC kort har jo ikke ligefrem verdens bedste søgetider, og hastighed for den sags skyld. Tror du vil få langt mere ud af at få en SSD via Thunderbolt, og bruge den.

Der var engang en Mac...

3580

34
06. oktober 2017 @ 19:58
Virtual Machine

Du har sgu nok ret, men hvad er tallene for det ene mod det andet?

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

8581

198
07. oktober 2017 @ 07:40
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Du har sgu nok ret, men hvad er tallene for det ene mod det andet?

Hvad mener du?

Der var engang en Mac...

4586

390
07. oktober 2017 @ 08:49
FPU

@David: jeg tror, at Lars mener I/O-hastigheder med hhv. SDHC og ekstern SSD.

@Lars: dit projekt er nok lige et nummer for optimistisk, da begge diske i et FusionDrive trods alt kører SATA eller hurtigere, mens kortlæseren er sidder på USB-porten og således kun kører USB 2 eller USB 3, alt afhængig af, hvor ny din iMac er.

Desuden vil jeg betragte et drev bestående af en (lille) SSD, en (stor) harddisk og et SD-kort på en anden port som alt andet end pålideligt.

Jeg er enig med David i, at den hurtigste (og mest stabile) løsning vil være SSD-only via Thunderbolt (eller at få mokket en stor SSD ind i din iMac).

Du kan dog prøve at købe et stort nok (8-16 GB) SDHC-kort, som er Class10 eller hurtigere, installere OS X på det og så se, hvordan det kører. Hvis du er tilfreds, kan du købe det størst mulige kort og så bruge din interne disk som lagerdisk.

God fornøjelse.

Spirituel Maskine

3580

34
07. oktober 2017 @ 09:17
Virtual Machine

Tak for råd venner :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
07. oktober 2017 @ 19:29
Virtual Machine

Okay. Så har jeg prøvet en class 10 SDHC kort. Den læser med sølle 12 MB/s. Jeg havde forventet markant højere hastigheder med USB 3 og et SDHC kort. Men så er der kommer der en anden SSD i engang i fremtiden. For jeg ser ingen økonomi og elegance i at købe en ekstern SSD og smide den i Thunderbolt porten :)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future