xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hjælp: iMac er meget underlig...
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


151

0
09. oktober 2017 @ 12:50
Novice

Min iMac opfører sig pludselig underligt.

Mange programmer kan jeg ikke bruge menuer osv. f.eks. i firefox hver gang jeg klikker på et link eller bookmark så åbnes den i en ny fane. 

Det samme er det i Finder vælger man en anden mappe så åbnes den også i et nyt vindue.

F.eks. så I flere programmer når man trykker og holder musen nede på en af de knapper der kan være i toppen af et program så svarer det til at man kan flytte rundt på knapperne som man gør når man tilpasser knapperne som man kan i programmet.


Det er ikke rigtig til at arbejde med hvad kan det være en updatering der driller eller måske noget virus  har dog aldrig været i nærheden af sådan noget.


Er der nogen der har ideer til hvad det kan være så "spøgelser" der driller min mac?


/Magnus

  7
0
  46

1708

43
09. oktober 2017 @ 13:13
Stormogul

Har du haft den genstartet ?


151

0
09. oktober 2017 @ 13:31
Novice

Jeg har genstartet den flere gange og testet det med et andet tastatur og mus i tilfælde der var en defekt tast eller sådan noget.

/Magnus


1833

1
09. oktober 2017 @ 13:38
Stormogul

En at dine modifyer (shift, Ctrl, alt eller cmd) taster hænger. Hvis det er et trådløs tastatur kan transmissionen om at tasten er sluppet være forstyrret og ikke registreret. Det kunne lyde som en af dine cmd-taster i dette tilfælde. Tryk dem en efter en og se om ikke det kan bringe kommunikation i sync.


En genstart som Gorm foreslår, skulle også fixe det.


1833

1
09. oktober 2017 @ 13:40
Stormogul
Indy skrev:

Jeg har genstartet den flere gange og testet det med et andet tastatur og mus i tilfælde der var en defekt tast eller sådan noget.

/Magnus

Sluk eller afmontere det gamle. Så kun et tastatur er i brug.


151

0
09. oktober 2017 @ 13:59
Novice

HOLD NU KÆFT MAND... :-) Der reddede du min dag.


Jeg har et tastatur men det er med ledning. Men mit gamle var trådløst og det skulle jeg bruge hurtigt til en anden mac men det ville ikke rigtig forbinde og jeg tog det med ledning da jeg ikke gad bruge tid på det. Også blev det smidt op i skabet igen.

Det har så forbundet til min imac istedet så det var derfor jeg ikke kunne få det til at forbinde med den mac jeg ville. Og i skabet fandt jeg det liggende med et pegefelt ovenpå som lige nøjagtig trykkede på CMD knappen.


Nogle gange er problemerne ikke så tekniske som man tror :-)


/Magnu




217

11
09. oktober 2017 @ 14:39
Juniormedlem

Min søn havde brugt sine konfirmationspenge til at købe en ordentlig gamer-pc. Lykken var stor og alt var fryd og gammen, indtil en dag hvor der lød frustrerede hyl fra drengekammeret. Hver gang han brugte musen klikkede den et andet sted end det tiltænkte. 

Løsningen var at flytte hans iPhone væk fra tastaturet, så den ikke lavede rav i den. Han var flov...   

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

1833

1
09. oktober 2017 @ 15:14
Stormogul
Indy skrev:

HOLD NU KÆFT MAND... :-) Der reddede du min dag.


Jeg har et tastatur men det er med ledning. Men mit gamle var trådløst og det skulle jeg bruge hurtigt til en anden mac men det ville ikke rigtig forbinde og jeg tog det med ledning da jeg ikke gad bruge tid på det. Også blev det smidt op i skabet igen.

Det har så forbundet til min imac istedet så det var derfor jeg ikke kunne få det til at forbinde med den mac jeg ville. Og i skabet fandt jeg det liggende med et pegefelt ovenpå som lige nøjagtig trykkede på CMD knappen.


Nogle gange er problemerne ikke så tekniske som man tror :-)


/Magnu