xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Problem i konvertering fra Excel til Numbers
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)



0
20. oktober 2017 @ 11:28

Jeg er skolelærer og skal ind i mellem rette tests og prøver, hvor Undervisningsministeriet udgiver regneark til indtastning af point og omregning af disse til karakterer. Det er et velfungerende system, jeg har brugt gennem flere år. Numbers har altid fint konverteret Excel-filen.

Pludselig oplever jeg fejl i samtlige Excel-regneark, jeg henter ned fra ministeriet til min macbook air, der er opdateret. Jeg har aldrig haft problemer med det før, men ligegyldig, hvilken prøve (år), jeg henter ned, så få jeg samme fejlmelding om at matrice-formlen ikke kan importeres, Jeg har forsøgt på anden Mac også, hvor den giver mig samme feedback. 

Kan nogen mon hjælpe? Min Macbook Air er opdateret til version 10.12.6 - Numbers er også opdateret. Det er her jeg frygter, noget er galt - og ministeriet vil ikke hjælpe, da de godt kan åbne filerne på deres egne Macbooks.

Vh, Helena

  4
0
  107

1833

1
20. oktober 2017 @ 12:09
Stormogul

Det er svært at svare på uden adgang til det pågældende regneark eller en mere præcis fejlmeddelelse at google efter. Du kan prøve et andet regneark. Excel er også gratis at bruge online, hvis det er en mulighed:

https://www.office.com

Hvis offline er vigtig, kan det Libre office håndtere det bedre:

https://itunes.apple.com/dk/app/libreoffice-vanilla/id921923693?l=da&mt=12



0
21. oktober 2017 @ 07:29

Dette er meldingen, jeg får ved at klikke på den lille blå markering i felterne, der burde virke automatisk.

Til gengæld har jeg prøvet dine to forslag - office.com virkede den ikke i, sikkert fordi det er en låst fil, der er sikret. Men har hentet Libre Office ned, og her virker den! Endeligt. Tusind tak for hjælpen!

Det ville nu alligevel være en lettelse, hvis jeg vidste, hvad der er galt med mit Numbers.


1833

1
21. oktober 2017 @ 09:12
Stormogul

Mit regneark kong-fu er rustent, men mit gæt er forskel i opsætning af decimal tegn m.fl. og deraf følgende konvertering fejl. Altså punktum eller komme som decimal tegn. Hvis komma, skal det så være semi-kolon til parameter adskillelse i funktionskald osv. Ideelt set burde dette være håndteret i regneark fil-formatet og måske det er, men Numbers tolker det ikke korrekt i modsætning til Libre-office.

Mit umiddelbare indtryk er at Numbers bruger din Macs landeopsætning og der ikke er nogen avanceret import funktion. Hvis det er korrekt, vil jeg anbefale at du benytter Libre-office frem for at ændre på din Macs opsætning. Men det er muligt at libre-office kan gemme/eksportere i et format som vil få det til at virke i Numbers.


1833

1
21. oktober 2017 @ 10:18
Stormogul

Men jeg undre mig over at online excel ikke virker..