xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Downgrade
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


11

0
23. oktober 2017 @ 10:14
Nyt medlem

Hej macnyt´er

Jeg har opdateret til High Sierra, med det resultat at mit Logic Pro ikke længere virker.

Tis og bæ!!!!

Jeg skulle selvfølgelig have undersøgt om Logic Pro 9 virkede på High Sierra, men det gik jeg ud fra, at det gjorde.

Jeg kunne selvfølgelig bruge 1700 på den nye version af Logic, men det vil jeg gerne undgå.

Kan jeg downgrade til el capitan og hvordan gør jeg? 

Hjælp. 

Hilsen Ditlev 

  2
0
  89

4586

390
23. oktober 2017 @ 10:47
FPU

Det er lidt omstændeligt, men det burde kunne lade sig gøre. Det er knapt så omstændeligt, hvis du var så smart at lave f.eks. en TimeMachine backup, inden du upgraderede, men altså:

1. Backup af de ting, som du ikke kan tåle at miste, d.v.s. først og fremmest videoer, fotos, musik (herunder din egen) og tekster (f.eks. egne breve eller PDF'er fra det offentlige). Det ligger altsammen i mappen Dokumenter.

2. Dernæst skal du have fat i El Capitan fra din AppStore-konto og få lagt den ned på en bootable USB-stick. Der er masser af tutorials på nettet (og vist også herinde).

3. Så skal du boote i El Capitan og formattere den interne disk med Diskværktøj. Du burde have adgang til Diskværktøj fra en af menuerne, når du har startet El Capitan installeren op. Formatet skal være Extended(Journaled) med GUID Partition Table. Det format er nok allerede forvalgt.

4. Når disken er formatteret. fortsætter du med selve installeringen af El Capitan og bagefter alle de øvrige ting. Derefter er det så bare at gå i gang med at konfigurere system og software. Husk at have diverse passwords og indstillinger klar, efterhånden som du får kæmpet dig igennem sagerne.

God fornøjelse.

Spirituel Maskine

393

13
23. oktober 2017 @ 11:18
Lærling

Hvis du har en Time Machine backup, kan du ved at vælge Command+r (såvidt jeg husker), vælge at tilbageføre din backup med dit tidligere system og alt det, der er lavet backup af, inden du upgraderede. Sådan løste jeg det en gang, jeg var i samme situation. Held og lykke…

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.