xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Find Holger aka. Hvor er submit knappen??
Kategori: Send ideer, forslag, ris og ros... (Forslag til macnyt)


569

1
24. oktober 2017 @ 23:19
Kaptajn

Det er første gang jeg opretter en tråd efter at Macnyt har fået nyt design og det tog mig seriøst ca. 8 min. at lokalisere submit knappen til at afsende mit indlæg.

Først da jeg åbnede inspektoren i min browser, søgte på "submit" og så knappen lyse op på skærmen gik det op for mig at den blå bjælke i bunden ikke er en del af reklamen under, men rent faktisk en ninja submit knap :)

(Jeg medgiver at den falder mere i et med nogle reklamer end andre - Men når jeg, der har arbejdet med web og UX i 14 år, ikke kan finde ud af det kan det ikke være helt godt.. Eller også er jeg måske bare fagskadet med omvendt fortegn!? :D )

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]
  15
0
  697

292

2
25. oktober 2017 @ 00:07
Juniormedlem

oplevede det samme...


brugte ikke 8 minutter, men skulle lede...var meget tæt på at droppe indlægget...


8581

198
25. oktober 2017 @ 09:12
Poseidon


Der var engang en Mac...

2322

0
25. oktober 2017 @ 09:55
ASCII jonglør

Nåja, så længe man ikke får købt fire vinterdæk på den bekostning, så går det jo nok   

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

4593

394
25. oktober 2017 @ 10:10
FPU
Stig Storm skrev:

Nåja, så længe man ikke får købt fire vinterdæk på den bekostning, så går det jo nok   

Lige nu ville det da være bedre, end hvis man kom til at købe fire sommerdæk. ;0)

Spirituel Maskine

569

1
25. oktober 2017 @ 15:16
Kaptajn
Stig Storm skrev:

Nåja, så længe man ikke får købt fire vinterdæk på den bekostning, så går det jo nok   

What??? - Skal jeg nu til at bestille vinterdæk igen.. Den er da også fuldstændig umulig den her side :P

Nej, jeg overlever fint og skrev også mest indlægget fordi jeg synes det er et sjovt eksempel på hvor vanskelig brugervenlighed kan være :)

På dette indlæg går submit knappen også ret meget i et med reklamen under :)

https://pasteboard.co/GQzgHfh.png

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1900

183
PowerPalle (Administrator)
25. oktober 2017 @ 17:26
Stormogul
Rasmus L. Knabe skrev:

Det er første gang jeg opretter en tråd efter at Macnyt har fået nyt design og det tog mig seriøst ca. 8 min. at lokalisere submit knappen til at afsende mit indlæg.

Først da jeg åbnede inspektoren i min browser, søgte på "submit" og så knappen lyse op på skærmen gik det op for mig at den blå bjælke i bunden ikke er en del af reklamen under, men rent faktisk en ninja submit knap :)

(Jeg medgiver at den falder mere i et med nogle reklamer end andre - Men når jeg, der har arbejdet med web og UX i 14 år, ikke kan finde ud af det kan det ikke være helt godt.. Eller også er jeg måske bare fagskadet med omvendt fortegn!? :D )

Sikke da noget sjusk. Godt, at du fandt knappen. Jeg har tilføjet lidt luft under "submit" -knappen. Sig endelig til, hvis der er andre observationer.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
25. oktober 2017 @ 18:31
FPU

@PP:

Jeg kan absolut intet HTML, så det her er bare et dumt spørgsmål, men kan det ikke lade sig gøre i den her template at lave en submit-knap som ligner en… knap?

Der er ingen grund til at submit-bjælken er lige så bred som teksteditoren, og der er heller ingen grund til, at den ikke er rammet ind, så den mere ligner en funktion end en staffering.

Spirituel Maskine

1900

183
PowerPalle (Administrator)
25. oktober 2017 @ 18:45
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

@PP:

Jeg kan absolut intet HTML, så det her er bare et dumt spørgsmål, men kan det ikke lade sig gøre i den her template at lave en submit-knap som ligner en… knap?

Der er ingen grund til at submit-bjælken er lige så bred som teksteditoren, og der er heller ingen grund til, at den ikke er rammet ind, så den mere ligner en funktion end en staffering.

Jo, det er muligt. I min øjne passede den blå bjælke bedre ind i helheden da jeg oprindeligt lavede det.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

569

1
25. oktober 2017 @ 18:51
Kaptajn
PowerPalle skrev:

Sikke da noget sjusk. Godt, at du fandt knappen. Jeg har tilføjet lidt luft under "submit" -knappen. Sig endelig til, hvis der er andre observationer.

/PP

Lidt luft hjælper gevaldigt :)

Det der skete for mig er lidt det samme som der psykologisk sker når man beder folk om at tælle F'er i følgende tekst:

FINISHED FILES ARE THE RESULT OF YEARS
OF SCIENTIFIC STUDY COMBINED WITH THE
EXPERIENCE OF YEARS.

Langt de fleste kan kun finde 3 F'er - Også selvom man gør dem opmærksom på at der rent faktisk er 6 og beder dem kigge igen.. - Vores hjerne er spændende og finurlig :)

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

210

0
25. oktober 2017 @ 19:16
Suspenderet

og... kunne være fint at bjælken gjorde lidt tydeligere besked om at svar/indlæg/rettelser er afsendt
- så man ikke utålmodigt og uopmærksomt trykker flere gange.


 


1900

183
PowerPalle (Administrator)
25. oktober 2017 @ 19:31
Stormogul
Lasse skrev:

og... kunne være fint at bjælken gjorde lidt tydeligere besked om at svar/indlæg/rettelser er afsendt
- så man ikke utålmodigt og uopmærksomt trykker flere gange.

Princippet er her, at når siden forsvinder og en ny loader så er din besked modtaget. Vær ikke utålmodig - livet er langt, hvis man passer på det   

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
25. oktober 2017 @ 19:51
FPU
PowerPalle skrev:
Tonny Freimanis skrev:

@PP:

Jeg kan absolut intet HTML, så det her er bare et dumt spørgsmål, men kan det ikke lade sig gøre i den her template at lave en submit-knap som ligner en… knap?

Der er ingen grund til at submit-bjælken er lige så bred som teksteditoren, og der er heller ingen grund til, at den ikke er rammet ind, så den mere ligner en funktion end en staffering.

Jo, det er muligt. I min øjne passede den blå bjælke bedre ind i helheden da jeg oprindeligt lavede det.

/PP

Fint nok. Macnyt er jo også dit kæledyr, så du styler det, lige som du selv vil. Og vi andre trækker jo stadig vejret, selvom vi ikke alle er lige tilfredse med det nye trim (for lidt schäfer og for meget kongepuddel). :o)

Jeg er rigtig glad for, at Macnyt overhovedet eksisterer, og så er resten efter min mening sekundært, også selvom det forrige design virkede mere Mac-agtigt på mig end det her.

Spirituel Maskine

1900

183
PowerPalle (Administrator)
25. oktober 2017 @ 20:01
Stormogul

Men det gamle design trængte i den grad til at blive udskiftet.

Hvad mente du med Schafer og Puddel ?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

569

1
25. oktober 2017 @ 21:45
Kaptajn

Hvis dobbelt posts er et problem kunne man deaktivere submit knappen med jQuery efter der er trykket på den første gang.

Vil tro noget i stil med følgende kan løse problemet:

$("button.uk-button").click(function(){

   $(this).addClass('disabled');

});

$("button.disabled").click(function(e){

   e.preventDefault();

});

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

4593

394
25. oktober 2017 @ 23:11
FPU
PowerPalle skrev:

Men det gamle design trængte i den grad til at blive udskiftet.

Hvad mente du med Schafer og Puddel ?

At en schäfer er en brugshund (hyrdehund), og en kongepuddel er en pyntegenstand; en henvisning til (efter min mening) tilbageskridtet i design i forhold til forrige version af Macnyt. "If it ain't broke, don't fix it!", "Keep it simple", og "Change ain't good, Leon".

Det gamle Macnyt var måske mere primitivt og mere gråt at kigge på, men det kune det, som det skulle kunne (det dér med at lave links og f.eks. fed skrift var jo ikke SÅ svært, når det kom til stykket, og søgefunktionen via Google virkede jo også fint).

Det enkle design virkede på mig meget mere Mac-agtigt end det nuværende gør med "50 shades of Blue" i links og knapper og citeret tekst, som giver mig grumme mindelser om Vista.

Jeg synes, at der er mere end rigeligt med farver på på de hjemmesider, jeg ellers dagligt besøger, og det var en rigtig lise for øjnene at komme herind og hvile dem i "50 shades of Grey".

Det gamle design var en MEGET mere afslappende oplevelse, end man skulle tro, både p.gr.a. mangelen på overflødige farver, men også fordi alle de dér overflødige ting (søgefelt og lokalmenu, og hvad ved jeg) ude i venstre side af siden heller ikke var der.

Jeg vil hævde, at det gamle Macnyt p.gr.a. sin enkelhed også var meget mere i Jobs' ånd, end det nuværende (hvis det så overhovedet skal være en medbestemmende faktor). OK, Jobs har sluppet håndtaget, og der er sket en udvikling i mellemtiden, men jeg synes alligevel, at det gamle Macnyt var bedre. Eller også er det bare mig, der er ved at blive (for) gammel og (for) stivsindet; det måtte vel ske før eller siden. ;o)

Sorry, PP, nogle af de her brokkerier har du jo allerede argumenteret imod i forbindelse med lanceringen af det nye design, men emnet dukkede op, og så sad der åbenbart stadig noget i klemme imellem sidebenene. Jeg skal nok begrænse mig, men jeg uddyber gerne emnet på forespørgsel.

Som sagt vil jeg hellere have et Macnyt i det her design end slet ikke noget Macnyt, og sådan tror jeg, at alle (eller i hvert fald de fleste) har det.

I det mindste fordampede vassing lige efter opgraderingen, så een fordel HAR der da været. ;0)

Spirituel Maskine