xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
MaxOs kunne ikke installeres på computeren
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


31

0
29. oktober 2017 @ 19:27
Let øvet

Det er hvad min Macbook skriver, den har været lukket ned (på stand-by, altså hvor jeg bare har lukket skærmen ned uden at slukke den), i nogle dage, så mindes ikke at der er sket noget. Den havde lige en episode med at jeg ikke kunne lukke systemindstillinger, men der fik jeg den tvunget til at lukke  

Den skriver yderligere;

Stien/System/installation/packages/OSinstall.mpkg synes at mangle eller være beskadiget. Slut installeringsprogrammet for at starte computeren.


Er der noget der kan hjælpe mig her? Står min computer ikke til at redde?

  2
0
  103

31

0
29. oktober 2017 @ 19:48
Let øvet

Og der er ikke andre muligheder end at trykke start igen


4593

394
29. oktober 2017 @ 20:08
FPU

Lyder mystisk. Du har ikke været ved at opgradere til nyere operativsystem eller installeret anden software og så smidt den på stand-by midt i det hele?

For at kunne hjælpe dig, vil jeg (og de andre herinde) gerne vide, hvilken model MacBook, der er tale om, og hvilken version macOS den bruger. Jo mere info, jo bedre.

Allerførst vil jeg bede dig om at tage en backup af de ting, som du ikke kan tåle at miste, d.v.s. først og fremmest af de mapper (Dokumenter, Billeder, Musik, Film, o.s.v., som ligger i din brugermappe (sandsynligvis "fornavnefternavn"). Kig dine mapper igennem og kopiér hellere for meget end for lidt.

Derefter vil jeg bede dig lave en hard shut-down på Mac'en. Det gøres ved at holde Power-knappen nede, indtil Mac'en slukker. Derefter vil jeg bede dig om at prøve at starte den op igen på normal vis.

Hvis det ikke har afhjulpet problemet, kan du prøve at starte Diskværktøj op og prøve at diagnosticere (og eventuelt reparere) disken.

Ellers kan du starte op i Recovery Mode (Kommando-R under opstart) og (forsøg på) at reparere Mac'en.

Hvis der stadig er problemer, er vi nok ovre i noget med omformattering og nyinstallering af system. Derfor Back-up'en i første omgang.

Men altså:

1. Backup.

2. Hard shut-down (som måske i sig selv løser problemet) og derefter almindelig opstart.

3. Eventuel diagnosticering via Diskværktøj.

4. Eventuel opstart i Recovery Mode.

Held og lykke og feed-back.

Spirituel Maskine