xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Automatisering (HomeKit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
IKEA Trådfri - nu kompatibel med Homekit
Kategori: Automatisering (HomeKit)


217

11
01. november 2017 @ 14:05
Juniormedlem

Som overskriften siger, så er der nu kommet en opdatering til IKEA Trådfri så det er kompatibelt med Homekit. 

Har kune lige opdateret så har ikke testet det endnu, men nu ved jeg hvad jeg skal bruge eftermiddagen til   

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision
  10
0
  683

1900

183
PowerPalle (Administrator)
01. november 2017 @ 18:59
Stormogul

Afventer folks erfaringer med spænding da jeg godt kan se potentialet i Trådfri fra IKEA.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

362

18
01. november 2017 @ 19:16
Lærling

Det virker ganske fortrinligt. 

Dog er det ikke helt så lækkert som Hue med appen “hjem”

Transaktioner mellem farverne hakker og det gør dæmpe funktionen også. Det er ligesomom at IKEA kører med faste intervaller som der skiftes i mellem. 

Men det kan sagtens bruges, jeg kan ihvertfald godt “nøjes” med IKEAs billigere pærer  


Samson


65

2
02. november 2017 @ 09:32
Novice

@Samson

Men kan IKEA's "trådfri" ikke også bruges fra Hue-appen?
Mener at IKEA har gjort dem kompatible med Hue-appen :)


217

11
02. november 2017 @ 10:46
Juniormedlem

Efter at have testet i et lille døgns tid, er jeg en glad mand. Trådfri har absolut potentiale.

Jeg kan tænde og slukke lyset vha Siri og har lavet adskillige scener hvor pærerne arbejder sammen med andet homekit tilbehør, bl.a. Elgato Eve Door og Logi Circle Safe 2. Og det fungerer.

Dog har jeg, som andre også har skrevet i tråden, en udfordring med dæmpningen og farvemætningen af pærerne. Dæmpningen kører ikke trinløst, men hakker noget i det og farvemætningen kan jeg ikke lige greje fra Hjem-appen. Så det leger jeg lidt videre med



Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

65

2
02. november 2017 @ 11:01
Novice

Hvis man køber "Trådfri", virker det så med Philips Hue Bridge, uden at have IKEA's egen gateway?


362

18
02. november 2017 @ 11:02
Lærling

Nej, så skal du vidst have en bridge der ikke er opdateret. 


362

18
06. november 2017 @ 21:02
Lærling

Er jeg den eneste der har problemer med at pæres status ikke opdateres i app’en “Hjem”, når de er slukket på kontakten?

Det forbliver bare som værende tændt!


Samson


217

11
07. november 2017 @ 16:12
Juniormedlem
Samson skrev:

Er jeg den eneste der har problemer med at pæres status ikke opdateres i app’en “Hjem”, når de er slukket på kontakten?

Det forbliver bare som værende tændt!


Samson

Hej Samson

Nu er jeg ikke lige hvorjeg kan teste mine Trådfri, men...
Er det ikke sådan, at pæren skal bruge strøm for at sende signal med status til Home-app'en? Og når du slukker på kontakten, kan den ikke sende status?

På den anden side burde den jo så stå som status ukendt eller lign.

Det korte af det lange, er vist, at jeg må teste når jeg kommer hjem   

Those aren't voices in your head - they are just the echoes of your indecision

1425

21
07. november 2017 @ 21:42
Stormogul

I og med, at pærerne har forbindelse til netværket, så kan den ikke altid opdatere status. Sådan er det også med alle mine hue pærer. Så det er ikke en fejl.


362

18
08. november 2017 @ 03:21
Lærling

Jeg må prøve at have prøvet at starte forfra med IKEAs system. Det opfører sig sgu lidt mærkeligt. 

Hvis man ser på dette billede så er det kun de der hedder noget med stuen der er tændt. 

Det drejer sig om en hue og to Ikea (og mit tv), de øvrige tændte i HomeKit er slukket på kontakten fysisk. (Pga at konen ikke rigtigt vil tage teknologien til sig  ) så de burde ikke svare lige som den hue ikke gør i soveværelset.  


Samson