xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iPhone X - første indtryk
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


47

0
04. november 2017 @ 07:23
Let øvet

Fik min sølvgrå X i går formiddags. Her kommer mine første indtryk. Spændt på at læse andres. 

Til info kommer jeg fra en 7+  Har aldrig brugt Android  

GODT

- Vild kvalitetsfølelse når man tager den i hånden. Det er nok en kombination af vægten, materialerne (flas for og bag) og hvordan alle kanter og overgange mellem glas og metal bare er helt glatte. 

- Var i tvivl om sølv vs space grey. Har altid haft sort/space grey. Kombinationen af den lysegrå bagside og det blanke stål giver et lækkert look i mine øjne. 

- Størrelsen er lækker. Havde vænnet mig til 7+ der fylder godt i hånd og lomme. X glider lettere i lommen og er nem at holde og bruge. 

- Skærmen er lækker. Oplevelsen af at apps fylder hele skærmen er fantastisk og lidt fremtidsagtig.  Til gengæld er der ikke meget sex over apps der endnu ikke er opdateret til X. De ser helt håbløst gammeldags ud. 

- Skærmen virker rigtigt god. Ikke så kunstig i farverne som andre OLED skærme. Og sort er kulsort. Synes lige den var meget gul i billedet da jeg tændte den, men øjnene indstiller sig til det. Når jeg går tilbage til 7+ virker dens skærm nu meget kold/blå. 

- Hastigheden .... ikke noget at klage over. Der er fart på. 

- FaceID virker bare. Ufatteligt nemt (og lidt sjovt) at sætte op. Hurtigt i daglig brug. Anderledes end at bruge TouchID men det er an vane. Virker både når telefonen skal åbnes men også når apps som fx 1Password åbner og tidligere krævede TouchID eller password. Superlækkert. Havde en sjov oplevelse da jeg skiftede fra kontaktlinser til briller i aftes. De første to-tre gange ville X ikke låse op når jeg havde briller på. Fjerde gang og frem åbner den uden problemer. Også i et helt mørkt lokale. 

- Brug uden Home knap skal man lige vænne sig til. Jeg har fanget mig selv i at trykke hårdt på den nederste del af  skærmen. Men tilvænningen sker hurtigt. Jeg greb mig selv i at bruge de nye bevægelser på min iPad her til morgen - uden det helt store held :-)

(Fortsættes nedenfor)

Apple bruger siden 1984...
  2
0
  72

47

0
04. november 2017 @ 07:27
Let øvet

IKKE AFKLARET ENDNU

- Kameraet har jeg ikke rigtigt fået prøvet. Umiddelbart virker Portrait mode lidt nere aggressivt end på 7+. Det virkede som om det skarpe felt i billedet var blevet mindre/tyndere, men det skal testes i dag. 

- Er ved at vænne mig til skærmstørrelsen. Den er højere og smallere end 7+, men ligger dog rimeligt tæt på. Jeg elsker 7+ skærmen da den giver en god følelse af plads, særligt i landscape. Har en lille mistanke om at det er hjernen der spiller mig et puds da telefonen fysisk føles markant mindre end 7+, men skærmen er næsteN lige så stor. 

= Cover/ikke cover? Den er så smuk at den ikke fortjener et cover  til gengæld er det hele glas, så hjernen siger der skal cover på. Hmmm....

SKIDT

- Prisen er altså vild. Over 10k for en 256Gb version. Det er mange penge for en telefon/gadget. Selv for en gadgetfreak og Apple fan som mig er det svært at forstå. 

Apple bruger siden 1984...

2185

44
04. november 2017 @ 12:00
ASCII jonglør

Her er en lille YouTube omkring Face ID's evne til at lære et ansigts ændret udsende - her med/uden skæg: https://www.youtube.com/watch?v=O2xHowG4lkc

Brug af briller burde ikke være et problem - her er en lille YouTube omkring test med fx briller, som ikke er noget problem her, men det er så også solbriller der testes med: https://www.youtube.com/watch?v=jbufh5iypEo