xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
151
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Mine første 24 timer med iPhone X
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


740

38
04. november 2017 @ 10:23
[post_text]
  47
0
  472

740

38
04. november 2017 @ 10:23

Batteritiden er på nuværende tidspunkt skuffende, men jeg tillægger det, at X'et arbejder i baggrunden med min indlæste iCloud backup. Men jeg har frygtelig batteritid på min gamle iPhone 7 Plus, så jeg håber at få bedre batteritid ud over arbejdsdagen på X'et.

Endelig er der notchen. Udskæringen i midten af toppen af OLED skærmen. Oh.My.God. Sikke en øjebæ. Den var fandensgalemig ALDRIG NOGENSINDE gået med Steve Jobs ved roret. Den notch irriterer mig grænseløst og tiltrækker sig voldsom opmærksomhed, når man arbejder på iPhone X med apps eller i Safari med hvid baggrund. POP!!! Den notch springer lige i hovedet på dig. Og for mit vedkommende er det helt vanvittigt. Det havde været meget mere elegant og graciøst, hvis Jony Ive havde lavet en super smal, sort bezel i toppen af iPhone X og ladet Super Retina skærmen de få millimeter mindre med som en fuld rektankel uden notch/udskæring.
Nu har jeg kun haft X'et i 24 timer, så jeg gør udfra (og håber inderligt), at jeg vænner mig til det.

KONKLUSION: iPhone X er sådan set lækker nok. Dens formfaktor er ligesom en iPhone 7 eller 6 bare med større skærm næsten uden kant.
Den virker lille i hånden, og så syntes jeg også, at den har substantiel vægt i hånden.
Jeg må indrømme, at jeg ikke er blæst baglæns ned at stolen over X'et. Og prismæssigt er den simpelthen for dyr. En 7000,00-8000,00 kroner for 256GB er en mere realistisk pris for det, man får.


47

0
04. november 2017 @ 11:16
Let øvet

Tak for dine indtryk. Spændende med forskellige vinkler på X. 

Mht. åbning af iPhone X, så behøver du ikke trykke på sideknappen. Du kan gøre to amdre ting. Enten kan du bare trykke kort på skærmen eller løfte den op/vende den mod dig. Begge dele vækker telefonen. 

Hvis du så bagefter bare kører tomlen opad, så åbner telefonen lynhurtigt. På det tidspunkt har den enten ellerede genkendt dig eller den genkender dig mens du kører tomlen opad. 


Claus

Apple bruger siden 1984...

3580

34
04. november 2017 @ 13:47
Virtual Machine

Hvis jeg kender "internettet" korrekt, så kommer der wallpapers med en "inbygget" sort bezel foroven, så den sorte notch glider i ét med den fiktive bezel. Så kan man bare håbe på, at det er nok for dem der ikke kan lide den notch (inkl mig).

Fandt lige denne fiktive illustration

Det ser sgu ok ud for mig   

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

740

38
04. november 2017 @ 16:14

Jeg prøver lige dine tips mht. hurtig og sikker lås op af X med Face ID.


108

0
04. november 2017 @ 16:44
Novice

Syntes slet ikke den notch er så slem. Men det er jo en smagssag


192

0
04. november 2017 @ 16:50
Novice

mener heller ikke det er et problem. Hurtig og fed mobil

iMac 27 - iPad Pro - iPhone X - iCloud - Apple tv 4

740

38
04. november 2017 @ 17:49

Syntes godt man må være kritisk selvom, det er overfor Apple og iPhone X.

Jeg er gladere for X’et i dag end i går; begynder at syntes Super Retina OLED er blæret nok....

Notch, not so much. Still.


740

38
04. november 2017 @ 18:44

Lars, det virker ikke alt for overbevisende...


740

38
04. november 2017 @ 23:53

Poulras, er notch’en her efter to døgn med iPhone X noget, du stadig ikke bemærker (f.eks. her på Macnyt i Safari), eller lægger du i virkeligheden mærke til denne, sorte udskæring, men du vælger aktivt at ignorere den....!?!?!???


740

38
05. november 2017 @ 01:18

Er ved at vænne mig til iPhone X, det samme burde du!


740

38
06. november 2017 @ 17:47
Schmidt84 skrev:

Syntes slet ikke den notch er så slem. Men det er jo en smagssag

Ok. Jeg overgiver mig helt og aldeles til iPhone X. Det tog bare lige et par døgns tilvænning. Håber at notch-fikseringen fortager sig hen ad vejen.

Den er gennemført lækker. Face ID virker perfekt. I Safari logger den mig bare ind på side, de kræver brugernavn og kodeord, og som jeg aldrig har besøgt før på X'et.

Måske vi som iBrugere igennem årene er blevet lidt for forvente. Selv kan jeg huske, at min begejstring for en iPhone nok toppede med iPhone 5, som jeg fik fat i på World Launch Day i Tyskland, 14 dage før den officielt kom til salg i Danmark.

Også skiftet til iPhone 4 var skelsættende, fordi der kom Retina-skærm på iPhone for første gang.

Personligt kan jeg ærgre mig over, at OLED teknologien er så dyr, at den presser prisen på iPhone X med 245GB over de magiske ti tusinde kroner (det er mere, end jeg har givet for min 12" MacBook).


507

9
06. november 2017 @ 21:38
Kaptajn

Jeg har set flere steder, hvor der står, at på bagsiden, skulle der kun stå iPhone, og så Apple logoet. Men på min silver, står der også designed by apple og samlet i Kina. Er der andre, som har det stående???

Mvh Flemming Larsen

740

38
06. november 2017 @ 21:58
Flemming Larsen skrev:

Jeg har set flere steder, hvor der står, at på bagsiden, skulle der kun stå iPhone, og så Apple logoet. Men på min silver, står der også designed by apple og samlet i Kina. Er der andre, som har det stående???

Just like we saw on the iPhone 8, Apple banished all regulatory markings from the back of the iPhone X

Der står CE på min; så det er i US, at der nu kun står iPhone på bagsiden.


507

9
06. november 2017 @ 22:09
Kaptajn

Det er jeg glad for at høre. Alle de steder, hvor jeg kunne se bagsiden, der stod kun ordet iPhone. 


Bortset fra det, så er det en fed mobil. Det kører super godt. Jeg havde lidt problemer med, at Bluetooth ikke virkede så godt. Det er forsvundet i iOS 11.2. Batteritiden er for mig, det bedste jeg har prøvet. 

Mvh Flemming Larsen

507

9
09. november 2017 @ 22:15
Kaptajn
Mvh Flemming Larsen

192

0
11. november 2017 @ 18:14
Novice

Oplever ikke at notch’en på nogen måde virker generende. Er ubetinget den bedste iPhone jeg har haft. 

iMac 27 - iPad Pro - iPhone X - iCloud - Apple tv 4

321

4
11. november 2017 @ 18:18
Lærling
Poulras skrev:

Oplever ikke at notch’en på nogen måde virker generende. Er ubetinget den bedste iPhone jeg har haft. 

Hva’ for en notch-ting?


2185

44
12. november 2017 @ 00:32
ASCII jonglør
Popsi skrev:
Poulras skrev:

Oplever ikke at notch’en på nogen måde virker generende. Er ubetinget den bedste iPhone jeg har haft. 

Hva’ for en notch-ting?

Notch = Den øverste del af skærmen hvor div. kameraer sidder.


2185

44
13. november 2017 @ 14:51
ASCII jonglør

740

38
17. november 2017 @ 08:18

Okay. Efter 14 dage med iPhone X er min anbefaling til alle andre iPhone fans: KØB! KØB! KØB!

Det er uden sidestykke verdens fedeste smartphone. Og skærmen er bare så sindssyg og flot og skarp og med ekstremt flotte farver.

Glem iPhone 8 Plus, der er en uelegant klods, der sidder fast i fortiden, og find de ekstra mønter til fremtidens slanke og smukke iPhone allerede i dag.

Samtidig har Apple sat leveringstiden ned til to til tre uger nu på iPhone X.


390

2
17. november 2017 @ 17:37
Lærling

Hader +1 indlæg men fucking +1. Den tlf er uden sidestykke


87

0
20. november 2017 @ 09:22
Novice

Så fik jeg endelig min iFon X og har brugt den et par dage :) Synes det er en fed telefon med super godt kamera og dejlig stor skærm. Animojis er sjovt men næppe noget man bruger på den lange bane. Den er super hurtigt og den manglende home knap gør ikke spor.

Eneste minus indtil videre er tykkelsen på telefonen. Nu hører jeg til dem der går med livrem og seler så min har panzerglas og originalt apple læder cover  og især coveret synes jeg desværre tilføjer lidt for meget tykkelse. Ved godt jeg bare kan droppe cover og så også få en meget flottere telefon men med en pris på 10.000 kr så synes jeg den kræver lidt beskyttelse. Det første jeg tænker når jeg holder ved den er den første iphone (2G der kun blev lanceret i USA), synes den minder meget om den med cover osv på. :P Men okay det er nok bare en vane sag. Hvilket cover bruger i som evt. er tyndere?

27'' iMac 2.9ghz i7 | 256gb iPhone X | 64gb iPad Mini

108

0
21. november 2017 @ 05:59
Novice

Jeg har monteret en sticker https://www.makeitstick.dk/products/iphone-x-skins er super glad for det. Bruger kun sticker og panser og det fungerer bare



740

38
22. november 2017 @ 14:20

Hvilket cover bruger i som evt. er tyndere?

Intet cover.

Min iPhone X er min 14. iPhone:

iPhone 3G
iPhone 3G
iPhone 3GS
iPhone 4
iPhone 4S
iPhone 4S
iPhone 5
iPhone 5
iPhone 5s
iPhone 6 Plus
iPhone 6
iPhone 7
iPhone 7 Plus
iPhone X

Ingen af dem har nogensinde været i cover, og den eneste skade jeg har oplevet er en smadret skærm på min første iPhone 4S.

iPhone X ligger usædvanligt godt og sikkert i hånden med sin glasbagside.




87

0
23. november 2017 @ 09:13
Novice

Synes nu den er glat som en ål   

27'' iMac 2.9ghz i7 | 256gb iPhone X | 64gb iPad Mini

740

38
23. november 2017 @ 19:33

Apple Online Store kan nu levere iPhone X mellem den 1. december og den 8. december 2017.


1045

26
23. november 2017 @ 19:57
Stormogul
iPhoneX skrev:

Jeg sad klar fredag, den 27. oktober 2017 klokken 9.01 for at købe iPhone X, men det var først klokken 9.03, at der blev åbnet op fra Apple og ordren var gennemført allerede samme minut, 9.03.

I går kom DHL Express så med varen. Spændende. Jeg var meget spændt især nu med overdreven hype.

Da jeg åbnede pakken og første gang, jeg så X'et var det lidt ligesom, nå, var det det. Mindede mig lidt om en iPhone 6 i formfaktor.
Da jeg tændte den, begyndte den at parre sig med min iPhone 7 Plus. Det var ikke noget, jeg havde bedt den om. Men det gjorde opsætningen rimelig hurtig og gnidningsfri.

Lækker skærm. Men det er ikke før, jeg skriver disse linier, at jeg tænker over eller bemærker, at der er tale om en såkaldt Super Retina OLED skærm. Jo, jo da, den er fin og klar og tydelig, men jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke bemærker den store forskel i forhold til skærmen på 7 Plus.

I begyndelsen kunne jeg ikke rigtigt greje det der med uden Home knap. Jeg kartede rundt i det og måtte lige en tur forbi nettet for at finde ud af, at force quitte apps på X. Det irriterer mig også lidt, at man nu ikke kan åbne iPhone X uden at trykke den lange knap på højre side. Og selv om Apple siger, at det er super let at åbne telefonen op i en glidende bevægelse, så kræver det nu tre bevægelser på samme tid. Jeg gør således:
Trykker på power knappen med højre tommefinger, kigger på skærmen og flytter tommelfingeren ned i bunden af iPhone og swiper op. Så er der åbnet op.

Jeg så gerne, at Apple tilføjer en indstilling, så iPhone X åbner helt automatisk til hjemmeskærmen når:
· Man trykker på powerknappen
· Og kigger på skærmen (med Face ID)

På iPhone 7 Plus åbner skærmen jo på en enkelt handling: Hvil fingerspidsen på Home knappen og voila.

Det er til gengæld super smart, at alle apps, der på de tidligere generationer iPhones understøtter Touch ID, automatisk opgraderer på X'et til at virke upåklageligt med Face ID (jeg har testet det med syv apps heriblandt Danske Bank Mobilbank, e-Boks, 1Password og MobilePay).

Jeg oplever utroligt mange apps, der ikke er opdaterede og optimeret til det nye aflange skærmformat på Super Retina, men de opdateringer kommer naturligvis løbende.

Jeg har haft problemer med at parre min DJI OSMO Mobile via Bluetooth i DJI GO app'en, men efter jeg slettede DJO GO app'en, genstartede X'et og reinstallerede DJI GO app'en, så virker det igen.


OK, Vassing - fine anmeldelser på iPhone X. Håber du bliver ved med at, holde den gode tone :-)

Mvh

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

825

10
24. november 2017 @ 07:20
Veteran

Hvorfor trykker du på "power" knappen først ?

Jeg tapper på skærmen og swiper op, så er den på hjemmeskærmen.


2322

0
24. november 2017 @ 10:09
ASCII jonglør
Beman skrev:

OK, Vassing - fine anmeldelser på iPhone X. Håber du bliver ved med at, holde den gode tone :-)

Godt spottet, Beman   

Den gode tone? Det er Vassing (aka mystiske Mr. iPhoneX - et fremragende dæknavn) slet ikke i stand til -  ret længe. Dette er blot et (endnu) forsøg på at få foden indenfor i en eller anden form for virksomhed, hvor han så derefter kan destruere alt - personlighedstyper man for øvrigt er meget opmærksom på for enhver pris at undgå ved ansættelsessamtaler i erhvervslivet. Manden er tilsyneladende sociopat eller psykopat, læs fx her:

Arbejdspladsens psykopater kan koste dyrt

Fyr psykopaten! Nu! 


MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

1641

24
24. november 2017 @ 10:47
Stormogul
Stig Storm skrev:
Beman skrev:

OK, Vassing - fine anmeldelser på iPhone X. Håber du bliver ved med at, holde den gode tone :-)

Godt spottet, Beman   

Den gode tone? Det er Vassing (aka mystiske Mr. iPhoneX - et fremragende dæknavn) slet ikke i stand til -  ret længe. Dette er blot et (endnu) forsøg på at få foden indenfor i en eller anden form for virksomhed, hvor han så derefter kan destruere alt - personlighedstyper man for øvrigt er meget opmærksom på for enhver pris at undgå ved ansættelsessamtaler i erhvervslivet. Manden er tilsyneladende sociopat eller psykopat, læs fx her:

Arbejdspladsens psykopater kan koste dyrt

Fyr psykopaten! Nu! 

+1



Once you go Mac - You'll never go back..!

321

4
24. november 2017 @ 13:16
Lærling

I gør da ihvertfald jeres for at kaste benzin på bålet....


2322

0
24. november 2017 @ 13:30
ASCII jonglør
Popsi skrev:

I gør da ihvertfald jeres for at kaste benzin på bålet....

Prøv først at læse artiklerne...

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

53

0
24. november 2017 @ 14:56
Novice

Hvem er Vassing ?


1641

24
24. november 2017 @ 18:01
Stormogul
iPhoneX skrev:

Apple Online Store kan nu levere iPhone X mellem den 1. december og den 8. december 2017

Mellem 4 og 11 dec 2017 og det er som det hele tiden har været... 2-3 uger...



Once you go Mac - You'll never go back..!

2185

44
24. november 2017 @ 20:33
ASCII jonglør
Giffi skrev:
iPhoneX skrev:

Apple Online Store kan nu levere iPhone X mellem den 1. december og den 8. december 2017

Mellem 4 og 11 dec 2017 og det er som det hele tiden har været... 2-3 uger...



Når jeg går ind på apple.dk og forsøger at købe en iPhone X får jeg også afsendelse 1-2 uger


1045

26
24. november 2017 @ 21:43
Stormogul
Giffi   Stormogul24. november 2017 @ 10:47
Stig Storm skrev:
Beman skrev:

OK, Vassing - fine anmeldelser på iPhone X. Håber du bliver ved med at, holde den gode tone :-)

Godt spottet, Beman   

Den gode tone? Det er Vassing (aka mystiske Mr. iPhoneX - et fremragende dæknavn) slet ikke i stand til -  ret længe. Dette er blot et (endnu) forsøg på at få foden indenfor i en eller anden form for virksomhed, hvor han så derefter kan destruere alt - personlighedstyper man for øvrigt er meget opmærksom på for enhver pris at undgå ved ansættelsessamtaler i erhvervslivet. Manden er tilsyneladende sociopat eller psykopat, læs fx her:

Arbejdspladsens psykopater kan koste dyrt

Fyr psykopaten! Nu! 

+1

Formulering, intensitet og grammatik, afslører enhver, også dem, der undrer sig over, hvem "Vassing" er. 

Kh  

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

1045

26
24. november 2017 @ 21:45
Stormogul

dp

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

8581

198
24. november 2017 @ 22:19
Poseidon
peterandreasen skrev:

Hvem er Vassing ?

En tidligere bruger(e) (Blokeret flere gange) som gerne vil være journalist, elsker at være i centrum, nyder at fortælle andre hvad han har købt, og som har truet ejeren af sitet og hans familie på livet. Eller sagt på en anden måde; en af de laveste fællesnævnere i sociale sammenhæng. 

Og herefter så synes jeg vi skal slutte tråden her. Folk ved hvem der er hvem og det vil ikke udvikle samtalen længere - Palle skal nok tage de skridt herefter som han mener er de rette.

Der var engang en Mac...

390

2
24. november 2017 @ 23:21
Lærling
David Munch skrev:
peterandreasen skrev:

Hvem er Vassing ?

En tidligere bruger(e) (Blokeret flere gange) som gerne vil være journalist, elsker at være i centrum, nyder at fortælle andre hvad han har købt, og som har truet ejeren af sitet og hans familie på livet. Eller sagt på en anden måde; en af de laveste fællesnævnere i sociale sammenhæng. 

Og herefter så synes jeg vi skal slutte tråden her. Folk ved hvem der er hvem og det vil ikke udvikle samtalen længere - Palle skal nok tage de skridt herefter som han mener er de rette.

Seriøst har han truet palle? Det er gået min næse forbi. Hvis det er tilfældet så er han naturligvis ikke velkommen.

Jeg har læst de to artikler og har i det virkelige liv stødt på sådan en person. Psykopater er psykopater.

Men på Macnyt er mener jeg nu ikke man kan relatere til arbejdsliv osv. Vassing som har haft 1000 inlæg, på en måned efter stormogultitlen blev nulstillet (helt crazy spam), har også haft mange gode indlæg, hvor han hjælper folk.

I bliver let provokeret og skal pisse territoriet af. Macnyt er blevet meget stille det sidste halve år.

Men igen. Hvis han har truet nogen er han i min bog ikke velkommen. Hvis ikke, er der også plads til ham. Psykopat eller ej, så er det her bare macnyt og ikke en arbejdsplads.


1045

26
24. november 2017 @ 23:51
Stormogul
KaHornshoej skrev:
David Munch skrev:
peterandreasen skrev:

Hvem er Vassing ?

En tidligere bruger(e) (Blokeret flere gange) som gerne vil være journalist, elsker at være i centrum, nyder at fortælle andre hvad han har købt, og som har truet ejeren af sitet og hans familie på livet. Eller sagt på en anden måde; en af de laveste fællesnævnere i sociale sammenhæng. 

Og herefter så synes jeg vi skal slutte tråden her. Folk ved hvem der er hvem og det vil ikke udvikle samtalen længere - Palle skal nok tage de skridt herefter som han mener er de rette.

Seriøst har han truet palle? Det er gået min næse forbi. Hvis det er tilfældet så er han naturligvis ikke velkommen.

Jeg har læst de to artikler og har i det virkelige liv stødt på sådan en person. Psykopater er psykopater.

Men på Macnyt er mener jeg nu ikke man kan relatere til arbejdsliv osv. Vassing som har haft 1000 inlæg, på en måned efter stormogultitlen blev nulstillet (helt crazy spam), har også haft mange gode indlæg, hvor han hjælper folk.

I bliver let provokeret og skal pisse territoriet af. Macnyt er blevet meget stille det sidste halve år.

Men igen. Hvis han har truet nogen er han i min bog ikke velkommen. Hvis ikke, er der også plads til ham. Psykopat eller ej, så er det her bare macnyt og ikke en arbejdsplads.


Pisse territoriet af? Hvad mener du @Kahornshoej? 

@David, fint at du synes tråden skal slutte her, men ét Forum skal jo gerne være levende og brugerne skal gerne have mulighed for at, blive ved med at kommentere/spørge, indtil man selv synes, interesset ikke er der mere. Det mener jeg at, andre brugere, ikke skal blande sig i. Det går ikke at diktere/styre.

Mvh


Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

4586

390
24. november 2017 @ 23:56
FPU

Jeg kan heller ikke mindes, at Vassing skulle have udstedt trusler mod nogen, men hvis han har, kan han vel være så mandig at bekræfte det.

Jeg kan blot huske, at han op til tidspunktet, hvor han blev smidt ud herfra, havde skrevet en hel del indlæg, hvoraf mange var emner, som han selv havde startet. Han hjalp dog også andre trådstartere med deres problemer på bedste vis.

Den sidste vassing-tråd endte med, at han helt ud af den blå luft skrev "fuck it", intet andet, hvorefter han blev fjernet fra Macnyt-universet.

Efter et stykke tid dukkede han så op igen under nicket "macxpert". Han holdt nu tonen noget mere sober (men reklamerede for sin radiostation med bling-bling-musik). Han forsvandt igen af egen fri vilje, da han ikke havde tålmodighed til at lade det ny-designede Macnyt loade, fordi det laggede 5-10 sekunder p.gr.a. en bug (eller rettere: han forsvandt kort tid efter, at fejlen var blevet rettet).

Nu er han så dukket op igen, nok fordi han ikke KAN lade være med at skrive. Jeg var ret sikker på, at det VAR ham, allerede da jeg læste hans anmeldelse af iPhone X (stilen passede for godt til, at det ikke kunne være andre), og min mistanke blev bestyrket af hans salgsannonce på 7s'eren og af listen over de iPhones, som han har ejet. Jeg holdt mig dog fra at kommentere på hans genkomst for ikke at være den, der hvirvler gammel ballade op, fordi jeg en gang eller to har følt mig nødsaget til at lukke munden på ham p.gr.a. hans forfløjenhed.

Spirituel Maskine

390

2
25. november 2017 @ 00:13
Lærling
Beman skrev:
KaHornshoej skrev:
David Munch skrev:
peterandreasen skrev:

Hvem er Vassing ?

En tidligere bruger(e) (Blokeret flere gange) som gerne vil være journalist, elsker at være i centrum, nyder at fortælle andre hvad han har købt, og som har truet ejeren af sitet og hans familie på livet. Eller sagt på en anden måde; en af de laveste fællesnævnere i sociale sammenhæng. 

Og herefter så synes jeg vi skal slutte tråden her. Folk ved hvem der er hvem og det vil ikke udvikle samtalen længere - Palle skal nok tage de skridt herefter som han mener er de rette.

Seriøst har han truet palle? Det er gået min næse forbi. Hvis det er tilfældet så er han naturligvis ikke velkommen.

Jeg har læst de to artikler og har i det virkelige liv stødt på sådan en person. Psykopater er psykopater.

Men på Macnyt er mener jeg nu ikke man kan relatere til arbejdsliv osv. Vassing som har haft 1000 inlæg, på en måned efter stormogultitlen blev nulstillet (helt crazy spam), har også haft mange gode indlæg, hvor han hjælper folk.

I bliver let provokeret og skal pisse territoriet af. Macnyt er blevet meget stille det sidste halve år.

Men igen. Hvis han har truet nogen er han i min bog ikke velkommen. Hvis ikke, er der også plads til ham. Psykopat eller ej, så er det her bare macnyt og ikke en arbejdsplads.


Pisse territoriet af? Hvad mener du @Kahornshoej? 

@David, fint at du synes tråden skal slutte her, men ét Forum skal jo gerne være levende og brugerne skal gerne have mulighed for at, blive ved med at kommentere/spørge, indtil man selv synes, interesset ikke er der mere. Det mener jeg at, andre brugere, ikke skal blande sig i. Det går ikke at diktere/styre.

Mv

Jeg mener bare at individer som Vassing også har en plads på macnyt. Min kommentar med at pisse territoriet af går på at flere vil bestemme om Vassing har en plads på macnyt. Selv udnævnt forums politi giver jeg ikke meget for. Med den i mente at hvis han har truet nogen og dennes familie mener jeg han skal politianmeldes på stedet. Hvis ikke er det her ikke en arbejdsplads og der skal være plads til alle efter min mening. 

Desuden synes jeg at Macnyt er blevet meget stille. Det er et forum jeg har nydt at læse og engangimellem har oprettet et indlæg på.


8581

198
25. november 2017 @ 00:48
Poseidon
KaHornshoej skrev: Seriøst har han truet palle? Det er gået min næse forbi. Hvis det er tilfældet så er han naturligvis ikke velkommen.

Det er meste er ikke sket på Macnyt, og når det er sagt, så vil jeg understrege at jeg nok har sagt for meget, for det er en personlig sag for PowerPalle (PP) - Men det er svært at holde igen omkring sådan et emne, for jeg synes det er værd at brugerne på sitet ved hvad det er det handler om i grove træk, og der er klart en ikke offentliggjort grænse som er overskredet. PP har gjort tingene nogenlunde klart i en enkelt tråd for et halvt år siden, og PP kører sitet som en personlig hobby og styrer tingene som han ønsker, og længere er den vidst ikke når det kommer til individuelle brugere. 


KaHornshoej skrev:

I bliver let provokeret og skal pisse territoriet af. Macnyt er blevet meget stille det sidste halve år.

Macnyt.dk er det største, og absolut længst-levende, Mac-fokuserede site som er på Internettet. PP har været den mest centrale figur til at establisere et dansk Mac-community siden Internetttet blev etableret, og derfor er der nogle, også understregede, som støtter op omkring hans lidenskab. Jeg deler din holdning om at enkelte folk herinde har behov for at 'pisse territoriet' af, men jeg mener også absolut at det udelukkende drejer sig om enkelt-personer som måske ikke helt forstår hvad det betyder at begå sig offentligt (hvilket Internettet jo er nu). De fleste formår at holde en sober tone, og hvis der er gange hvor tråde drejer lidt til den højre-orienterede måde at formulere sig på, så tror jeg også at en moderator eller to ville være nok til at holde styr på tingene. 

Men når det så er sagt, så ved jeg konkret at Vassing er en person som ikke burde have lov til at begive sig i sociale sammenhæng uden en psykolog ved sin side (Og det vil jeg ikke uddybe) - Men også at han elsker at ruske op i den sociale struktur herinde, og opfører sig som en ægte 'troll', og derfor er en person som ikke er velkommen, hvis et site skal udvikle sig til et positivt community.

Og ja, Macnyt er blevet mere stille. Forummet er ikke, og jeg tror det er det som reflekteres i din mangel på aktivitet. PP havde en drøm om igen at gøre Macnyt til hvad det var i gamle dage, men som du også nævner, så er det desværre ikke sket. Hvad der skal til, det er så spørgsmålet - Der er et par ideer på banen, men det kræver engagement, og ikke kun fra PPs side af. Måske tiden bare er løbet fra 'små' teknologisites?

Der var engang en Mac...

8581

198
25. november 2017 @ 00:55
Poseidon
@David, fint at du synes tråden skal slutte her, men ét Forum skal jo gerne være levende og brugerne skal gerne have mulighed for at, blive ved med at kommentere/spørge, indtil man selv synes, interesset ikke er der mere. Det mener jeg at, andre brugere, ikke skal blande sig i. Det går ikke at diktere/styre.

Vi er generelt helt enige her, og der skal være plads til folk med alternative personligheder. Men der er en også en linie som skal trækkes i sandet, og for mig, og for PP, når det kommer til personlige trusler så er den linie nået. 

Jeg prøver udelukkende at sige at vi har haft utallige tråde hvor folk har prøvet at sætte Vassing på plads, og det har ikke ført til noget brugbart, så hvis han ikke vil blive voksen og stoppe, så må alle andre prøve på det og derved stoppe diskussionerne.

Jeg havde selv min mistanke omkring "iPhoneX" brugeren for en uge siden og havde også skrevet en mail til PP med en advarsel, men valgte at slette den igen uden at sende den, fordi jeg ikke mente det var min beslutning og jeg mener at PP nok skal tage stilling til tingene uden jeg skal blande mig, medmindre han spørger om råd. Men her er vi igen, og jeg prøver at forklare tingene som de er, og PP har ikke tid til at overvåge sitet konstant, og så ender vi med Vassing-diskussioner, og de stopper ikke før vi gør det (Os, de faste brugere!), eller PP skrider ind og banner hans IP igen-igen-igen.

Der var engang en Mac...

531

7
26. november 2017 @ 15:59
Kaptajn



Har lige stået med en X i hånden. Og synes godt nok at skærmen er smal i forhold til min 7plus. 


1708

43
26. november 2017 @ 21:32
Stormogul

Ja jeg stod også med en i hånden i går, men jeg er stadig tilfreds med min iPhone 8


531

7
27. november 2017 @ 18:09
Kaptajn


Jeg tror også jeg ville vælge en 8 plus, hvis ikke jeg næsten lige havde købt en 7 plus.