xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Forbindelse til IMac
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


48

0
21. november 2017 @ 22:45
Let øvet

Godaften

Jeg har et problem med min IPhone 7 plus.

Det drejer sig om når jeg sætter min telefon til min IMac, så flipper den helt ud og ikke kan oplade. Altså den bliver ved med at afbryde og tænde for opladning hele tiden. Nogen gange hjælper det hvis man skifter mellem USB portene på IMac. 

Er det andre som har oplevet dette problem ? 

Mvh

  4
0
  97

4593

394
21. november 2017 @ 23:09
FPU

Det er muligvis dit Lightning-kabel, som er ved at stå af. Altså, Apple's egne Lightning-kabler er desværre kendt for ikke at have den største holdbarhed, så prøv et andet kabel, eventuelt et billigt et fra f.eks. Tiger (eller hvad de nu kalder sig nu). Jo kortere kabel, jo mindre risiko for ballade.

Hvis problemet forsvinder, kan du så overveje, om du skal købe dyrere kvalitetskabler for at få noget langtidsholdbart. Vær iøvrigt opmærksom på, at visse uoriginale Lightning-kabler ikke vil lade, hvis man sætter stikket i den ene vej, men at de godt vil, når man vender stikket; det fandt jeg ud af på en 100 Km biltur, hvor jeg brugte min iPhone som GPS. På udturen var der masser af strøm på, da jeg kom frem, men på hjemturen var telefonen suget pænt tør, tilsyneladende fordi jeg havde sat stikket "omvendt" i.

Har for tiden nok samme problem som dig, dog med den forskel, at det er ved direkte ladning fra opladeren, at min iPhone somme tider lader on/off, når jeg sætter kablet til. Indtil videre har jeg kunnet omgå problemet ved at sætte stikket omvendt i (har tegnet en streg med en tusch på den ene side af stikket for kunne se forskel på "for" og "bag").

Held og lykke og feed-back.

Spirituel Maskine

1708

43
22. november 2017 @ 08:36
Stormogul

Det spiller ikke nogen rolle hvilken vej stikket vender !

Har du checket om din lightning port på din iPhone ikke er fyldt op med lomme uld m.m. så stikket ikke sidder rigtigt ?



4593

394
22. november 2017 @ 10:00
FPU

Hej Gorm. Ja, det BURDE ikke have nogen betydning, hvilken vej et Lightning-stik vender, men jeg har som sagt oplevet det modsatte (i hvert fald en enkelt gang) med mit uoriginale reserve-kabel, som jeg har liggende i bilen.

Jeg skal da ikke kunne udelukke, at jeg ikke fik sat kablet ordentligt i; det må komme an på en prøve, men umiddelbart virkede det, som om der kun sad ladeterminaler på den ene side af stikket.

Dit forslag om lommeuld i hunstikket er iøvrigt et godt råd; det burde jeg selv have foreslået trådstarter.

Spirituel Maskine

8581

198
22. november 2017 @ 10:52
Poseidon

Hvis der er strømproblemer med et Lightning-kabel, så det gør en forskel på hvad vej du vender det, så vil jeg anbefale dig ikke at bruge det, for så virker det ikke korrekt.

Der var engang en Mac...