xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
V: Mac Mini late 2014
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1663

45
27. november 2017 @ 20:42
Stormogul

Hvad kan man trække af pris for den mindste model Mac mini late 2014 1.4Ghz processor - 4GB RAM - 500 GB HDD??? der kan med følge 24" skærm og Apple tastatur med ledning?

er 2500kr helt ud i hampen?

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  12
0
  56

1519

0
27. november 2017 @ 21:04
Suspenderet

Hvis skærmen følger med synes jeg prisen er go' nok.

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1663

45
27. november 2017 @ 21:09
Stormogul

jamen den medfølger hvis det kan blive prisen. skifter min mac mini ud med en nas og plex server. er MEGA træt af hvordan itunes køre efterhånden, så nu ryger minien ud.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1129

129
28. november 2017 @ 01:35
Stormogul

i min verden er det alt for optimistisk. 

uden tilbehør, skal prisen nok være tættere på 1500DKK og med tilbehør måske 2000DKK. men det kommer an på hvad slags skærm der er tale om. 


321

4
28. november 2017 @ 04:57
Lærling

Hej Pjock.

Er det på nævnte model muligt at opgradere med ekstra HD og RAM?

Ved Apple har gjort det umuligt på deres nye modeller. Står selv med en Mini hvor bundkortet har opgivet livet, så påtænker at komponere hardwaren til en brugbar maskine. 

Hvor i landet er du?

Mvh.


8581

198
28. november 2017 @ 08:11
Poseidon
Pjock skrev:

jamen den medfølger hvis det kan blive prisen. skifter min mac mini ud med en nas og plex server. er MEGA træt af hvordan itunes køre efterhånden, så nu ryger minien ud.

Du kan overveje at opgradere den til en SSD. Det vil forbedre iTunes ydeevnen betydeligt. Det vil også hjælpe gevaldigt med Plex Server. Jeg kører en 2011 Mac Mini med SSD og 4GB RAM, og den klarer både iTunes og Plex Server til UG. Min processor er nok et nøk bedre, men det er ikke ret relevant så længe du ikke konstant laver transcoding i Plex.


Popsi skrev:
Er det på nævnte model muligt at opgradere med ekstra HD og RAM?

Kun én harddisk. RAM er loddet fast.

Der var engang en Mac...

1663

45
28. november 2017 @ 09:36
Stormogul
Popsi skrev:

Hej Pjock.

Er det på nævnte model muligt at opgradere med ekstra HD og RAM?

Ved Apple har gjort det umuligt på deres nye modeller. Står selv med en Mini hvor bundkortet har opgivet livet, så påtænker at komponere hardwaren til en brugbar maskine. 

Hvor i landet er du?

Mvh.

Den befinder sig i kolding. ja tror også kun det er muligt at skifte HDD i den men ikke ram.


Er ikke ydelsen af Itunes, for film og serier køre flyende  jeg er utilfreds med men når jeg ser et serie afsnit så er det ligesom om den taber for forbindelsen til itunes undervejs og markere ikke afsnittet som set når man er færdig. og når man han har en serie med flere sæsoner så starter den altid i senest sæson når man går ind på serien også skal man aktivt finde den sæson man er kommet til. Ved film er det med usete film forsvundet, nu kan man ik længere se den blå prik der var ved usete film. det er bare 2 af de ting jeg er utilfreds med. 

så den ryger på den blå avis hvis det er også køber jeg en Synology DS918+ og 4x4TB WD red også bliver det plex fremover. :)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1519

0
28. november 2017 @ 13:55
Suspenderet

Pjock, gør som jeg; smæk en SSD'er på USB3 og start derfra, jeg har gjort det nu i et par år med en Mini magen til din, og alt kører skisme da flot. Den disk der sidder i din Mini er 5400 rpm og ikke meget cache, den er meget sløv, jeg vedlægger lige målinger af den interne og eksterne disk, så kan du se forskellen.

Dette er den interne 500 Gb disk

Min 240 Gb SSD på USB3



Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

8581

198
28. november 2017 @ 14:01
Poseidon

Hold da op den SSD er sløv på USB3 i forhold til en intern SATA-forbindelse.. O_o 

Der var engang en Mac...

1519

0
28. november 2017 @ 15:00
Suspenderet

Ja, men jeg vil ikke skille den ad og det går faktisk ret kvikt her set i forhold til den sløve disk der sidder i Mini'en, bruger den mest til surf og lette ting, og det klarer den fint...

Mac Mini 1,4 GHz Intel Core i5, Powerbook G4 17 og en hund ved navn Thor.

1663

45
28. november 2017 @ 15:09
Stormogul

Det er selve Itunes jeg er blevet træt af. syntes det bliver ringere og ringere og efter en periode med Plex er valget faldet på det. det har de ting jeg savner i Itunes, også kan jeg komme af med alle mine eksterne harddiske som jeg har 3 af da 918+ har 4 bays så der er rigeligt med plads muligheder. 

så kan skære ned fra en computer med 3 eksterne, en skærm og alt det der følger med også til en nas. det blir dejligt, da det eneste min mac mini laver er at være itunes bibliotek.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1663

45
28. november 2017 @ 16:41
Stormogul

Nå nu er den sat til salg på DBA så må vi se om der er bid så jeg kan få købt mig en ny NAS   

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1663

45
29. november 2017 @ 14:32
Stormogul

SOLGT til 2500kr tak for tips og råd herinde.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.