xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Har fået lavet et eller andet kludder (installation af sw)
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


386

8
28. november 2017 @ 17:55
Lærling

Hej

Jeg har haft downloaded et program i en try-version, jeg gerne ville prøve før evt. køb. Det er gået fint, så jeg køber herefter programmet via app-store. Desværre tænker jeg ikke på at afinstallere try-programmet, så nu har jeg åbenbart to versioner af samme program liggende. Det, der ligger i launcheren, er det 'forkerte' program i den forstand at jeg har opbrugt trial-perioden.

Fra mappen programmer sletter jeg så programmet (der ligger kun eet her) ved at trække det til papirkurven, men launcheren er der stadig. Installerer påny fra app-store. Men ikke-nikke-nej - jeg har stadig trial-versionen liggende, og åbenbart kan computeren kun se den.

Hvordan kan jeg slippe helt af med det uønskede program, så jeg kan installere en frisk, betalt version?

  15
0
  66

8581

198
28. november 2017 @ 18:15
Poseidon

Hvad er 'Launcheren'? Docken?

Der var engang en Mac...

234

11
28. november 2017 @ 18:17
Juniormedlem

Måske skal du registrere dit køb med en registreringskode som du skal indtaste i selve programmet?


2185

44
28. november 2017 @ 19:00
ASCII jonglør
Hansa skrev:

Måske skal du registrere dit køb med en registreringskode som du skal indtaste i selve programmet?

Ikke hvis app’en er købt via App Storen.

@mjanneh - har du tømt papirkurven og så installeret App’en igen fra App Storen ??


234

11
28. november 2017 @ 19:13
Juniormedlem
Rene Larsen skrev:
Hansa skrev:

Måske skal du registrere dit køb med en registreringskode som du skal indtaste i selve programmet?

Ikke hvis app’en er købt via App Storen.

Ok. Det vidste jeg ikke. Jeg har aldrig købt noget på App Storen. Har kun hentet Pages, Numbers etc. Så blev jeg også lidt klogere idag :-)


1833

1
28. november 2017 @ 19:15
Stormogul

Der findes app uninstaller apps. Du kan prøve om ikke de kan rydde op datafilerne.

Ellers prøv at kontakte udvikleren.


386

8
28. november 2017 @ 19:47
Lærling

Ja - jeg har tømt papirkurven, og når jeg søger via Spotlight kommer 'noget' frem som tophit. Jeg kan desværre ikke se, om det blot er resutatet af en søgning eller det er noget, der ligger et sted på computeren. 

Når jeg sletter programmet (fx fra papirkurven), så står Appstore til at jeg kan installere igen. Hvilket jeg så gør. Desværre samme resultat.


386

8
28. november 2017 @ 19:47
Lærling

Launchpad ....


2185

44
28. november 2017 @ 19:59
ASCII jonglør
mjanneh skrev:

Ja - jeg har tømt papirkurven, og når jeg søger via Spotlight kommer 'noget' frem som tophit. Jeg kan desværre ikke se, om det blot er resutatet af en søgning eller det er noget, der ligger et sted på computeren. 

Når jeg sletter programmet (fx fra papirkurven), så står Appstore til at jeg kan installere igen. Hvilket jeg så gør. Desværre samme resultat.

Findes der i app’en “gendan køb” - eller noget lignende vedr. upgrade af app’en ??

Hvilke app drejer det sig om ??


1833

1
28. november 2017 @ 20:37
Stormogul

Efter som det er specifikt problem til en specifik app, er det er svært at finde og komme med konkrete forslag uden at kende hvilken app der er tale om.

Måske udvikleren har et supportforum, hvor det er et kendt problem..


1708

43
28. november 2017 @ 21:43
Stormogul

Slet programmet fra Launchpad ved at klikke og holde den nede indtil det hele danser. Tryk så på det lille x.

Slet derefter appen i din program mappe.

Hent evt. AppZapper til at slette alt med.


1129

129
29. november 2017 @ 08:59
Stormogul

hvad sker der hvis du sletter ALLE (både fuld og try) instanser af appen, fra programmer mappen? og installere den på ny...

hvis du gerne vil, og tør... så kigger jeg gerne på dit problem over teamviewer. :-)

det kan sikkert nemt løses ved at slette nogle preferencer eller klikke på den rette ikon.


jeg har på fornemmelsen, du har en gammel ikon i docken der er måske til en DMG fil til den prøve udgave, som åbnes fra din hentede mappe. 


1833

1
29. november 2017 @ 10:07
Stormogul
Nihad skrev:

hvis du gerne vil, og tør... så kigger jeg gerne på dit problem over teamviewer. :-)

👍

(Der mangler en upvote knap herinde.)


386

8
29. november 2017 @ 13:26
Lærling
Nihad skrev:

hvad sker der hvis du sletter ALLE (både fuld og try) instanser af appen, fra programmer mappen? og installere den på ny...

hvis du gerne vil, og tør... så kigger jeg gerne på dit problem over teamviewer. :-)

det kan sikkert nemt løses ved at slette nogle preferencer eller klikke på den rette ikon.


jeg har på fornemmelsen, du har en gammel ikon i docken der er måske til en DMG fil til den prøve udgave, som åbnes fra din hentede mappe. 


Det er programmet DevonSphere, der er/var ballade med - men nu fik jeg - takket være jeres råd - kål på problemet. Nu kører det fint! 


1129

129
29. november 2017 @ 20:06
Stormogul

Må vi vide, hvad du gjorde for at løse det? 

Det kan være på et tidspunkt der sidder en med samme/lignende problem der skal også komme videre. 



386

8
29. november 2017 @ 22:13
Lærling
Nihad skrev:

Må vi vide, hvad du gjorde for at løse det? 

Det kan være på et tidspunkt der sidder en med samme/lignende problem der skal også komme videre. 


Ja, selvfølgelig! Jeg fik luret, at jeg havde to versioner af programmet - i Spotlight kunne jeg se, at der var installerede programmer med to forskellige filversioner. Dertil en ikon i launchpad - denne kunne jeg ikke komme af med, for når jeg prøve at markere ikonet længe, begyndte dette - i modsætning til de andre ikoner - ikke at hoppe, så jeg kunne ikke få den del slettet.

Jeg tror at problemet på en eller måde handlede om at ikonet pegede på det 'forkerte' program, også selv om dette var flyttet til papirkurven. Men jeg blev ved med at slette filer med programmets navn og slette i papirkurven, indtil alt var væk. Og derpå installerede jeg via Appstore. Jeg kan desværre ikke forklare fremgangsmåden helt præcist, for der var noget 'trial and error' i det. Har slettet og geninstalleret omkring 10 gange (men altså ikke så meget som nødvendigt)