xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Macbook med touch screen
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


825

10
16. december 2017 @ 18:47
Veteran

Har Apple aldrig lavet en Macbook med touch screen ?

  13
0
  114

210

0
16. december 2017 @ 19:42
Suspenderet

Nej. Og håber ikke de nogensinde gør det... ;-)


825

10
16. december 2017 @ 20:44
Veteran

Venligst uddyb - hvorfor ikke ?


3580

34
16. december 2017 @ 20:50
Virtual Machine

Man går "tennis-skuder" af touch screens på laptops. Been there, done that på en PC laptop. Not good. Men har du en rigtig god grund til at det kan bruges produktivt, er jeg sikker på, at Apple gerne høre fra dig. De har allerede lavet patenter på dem faktisk. Men osse samtidig med en iPhone som slags TrackPad med display som man sætter i den. Altså en form for next gen Asus Transformer. Men det blev aldrig til noget.

Hvis man kikker 10 år længere frem i tiden vil stationære og laptops ikke længere være normalt i hjemmet. Det bliver en sinsyg vild i stedet en iPhone der kobles trådløst til en skærm og højtalere. Allerede nu er A11 chippen næsten lige så kraftig som en der sidder i en MacBook Pro. Tænk over det. Vores børnebørn vil ikke ane hvad en PC eller en laptop er for noget, i stil med pladespiller, spolebåndoptager, walkman, cd, dvd, bluray. C64, hybridnet osv. ALT vil køre over internettet via micro portable devices - og så kan de kobles til en stor skærm hvis man behøver det. Jeg tror osse tv'et forsvinder. Men der er jeg længe død :D


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

356

12
puggaard (Skribent)
16. december 2017 @ 20:52
Lærling

det ville i hvert fald kræve en del tilpasning af programmernes interface. 

MS har jo haft deres udfordringer med hybride apps, der både skulle kunne betjenes med touch og med mus. Så længe macOS og IOS er så langt fra hinanden sker det nok ikke lige. Men hvad ved jo aldrig hvad de har i ærmet... Så længe mac'erne kører macOS i sin nuværende form, så tvivler jeg på vi ser en touch skærm på de bærbare...


356

12
puggaard (Skribent)
16. december 2017 @ 20:54
Lærling

enig Lars,  jeg har en Dell Latitude med touch og en surface pro 3 - og jeg bruger aldrig touch. Måske lige i et meget svagt øjeblik på surface til at scrolle med. 


825

10
16. december 2017 @ 21:23
Veteran

Ville købe en omgående - når jeg rejser medbringer jeg både min iPad (dejlig at surfe på - og til at streame mine tv kanaler) og min Macbook med et ordentligt tastatur og en skærm i ordentlig størrelse - til at arbejde på.


Ville være perfekt kun at medbringe Macbook.


2185

44
16. december 2017 @ 21:30
ASCII jonglør
Lars Sejerup skrev:

[...] - og så kan de kobles til en stor skærm hvis man behøver det. [...]

Microsoft har jo gjort et forsøg med deres Windows 10 mobile OS som kan køre fuld PC version, hvis man forbinder til en skærm via Continuum


825

10
16. december 2017 @ 22:32
Veteran

Skal ikke have noget med Windows at gøre.


210

0
16. december 2017 @ 22:45
Suspenderet
Venligst uddyb - hvorfor ikke ?

Mest fordi jeg er gammeldags og ikke kan lide tanken om iPhone/iPad og mac-computere smeltet sammen - med samme funktioner mm. Jeg frygter forringelser på computersiden.
Kan godt se dit behov for at kombinere funktionerne af mobil/ipad og computer, når du rejser.
Det kommer... :-)


 


2185

44
17. december 2017 @ 09:20
ASCII jonglør
Stig Bindner skrev:

Skal ikke have noget med Windows at gøre.

Det var heller ikke min hensigt - jeg har det på samme måde (holder windåse på et absolut minimum i privat'en).


80

0
18. december 2017 @ 11:00
Novice
Stig Bindner skrev:

Ville købe en omgående - når jeg rejser medbringer jeg både min iPad (dejlig at surfe på - og til at streame mine tv kanaler) og min Macbook med et ordentligt tastatur og en skærm i ordentlig størrelse - til at arbejde på.


Ville være perfekt kun at medbringe Macbook.

Er det så kke en iPadPro, du har brug for?


3580

34
18. december 2017 @ 12:10
Virtual Machine

iPad pro med tastatur

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

825

10
18. december 2017 @ 12:21
Veteran

Hej Lars - det er ikke løsningen at slæbe rundt på eksterne tastaturer o.lign.

Skal i øvrigt være med samme opsætning som en rigtig macbook, og ikke som en iPad.


Ved godt det er meget at forlange, men det er det behovet/ønsket er. :-)