xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Hvordan afgører man om en rMBP upgrade giver mening?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


51

0
20. december 2017 @ 12:35
Novice

Kære MN'ers.

Til daglig bruger jeg min nuværende rMBP 15" (Mid 2014, 2.5GHz, 16gb RAM) til Adobe's programmer (Photoshop, After Effects, Premiere Pro) og en smule 3D (Cinema 4D).

Jeg lurer lidt på om det ville give mening at opgradere til en full specced rMBP 15" 2017? Altså den med 3,1GHz.

Jeg synes ikke rigtig jeg finder noget information online, i form af sammenligninger eller generelle tommelråd til hvornår der er noget at hente ved at opgradere. 

Kan i hjælpe?

/E

  9
0
  138

3580

34
20. december 2017 @ 13:31
Virtual Machine

Er de begge i7 processor, og hvor mange kerner har de og hvad er turbofrekvensen på din nuværende CPU?

Nogle havde engang fortalt mig at der minimum skal en 50% forøgelse i ydeevne til før det kan betale sig at opgradere. 100% forøgelse af ydeevne = Halvering af tiden det tager at løse din opgave. 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

315

6
20. december 2017 @ 14:47
Lærling

overvejet en mac pro ?

[link=www.xplainit.dk]www.xplainit.dk[/link]

4593

394
20. december 2017 @ 17:48
FPU

Eller den nye iMac Pro?

Spirituel Maskine

51

0
21. december 2017 @ 10:59
Novice

Hverken Mac Pro eller iMac kan blive aktuelt, da jeg er afhængig af mobiliteten som en bærbar giver mig. 


740

38
21. december 2017 @ 11:30

Hverken Mac Pro eller iMac kan blive aktuelt, da jeg er afhængig af mobiliteten som en bærbar giver mig.

Den perfekte løsning er MacBook Pro og en LG 5K UltraFine skærm forbundet med et lille USB-C kabel; så har man både mobiliten og en lækker stor, Retina skærm hjemme.


51

0
21. december 2017 @ 21:21
Novice
iPhoneX skrev:

Hverken Mac Pro eller iMac kan blive aktuelt, da jeg er afhængig af mobiliteten som en bærbar giver mig.

Den perfekte løsning er MacBook Pro og en LG 5K UltraFine skærm forbundet med et lille USB-C kabel; så har man både mobiliten og en lækker stor, Retina skærm hjemme.

Det lyder lækkert, det indrømmer jeg gerne! Har dog allerede en 4K skærm i form af Dell U2718Q.


51

0
21. december 2017 @ 21:24
Novice
Lars Sejerup skrev:

Er de begge i7 processor, og hvor mange kerner har de og hvad er turbofrekvensen på din nuværende CPU?

Nogle havde engang fortalt mig at der minimum skal en 50% forøgelse i ydeevne til før det kan betale sig at opgradere. 100% forøgelse af ydeevne = Halvering af tiden det tager at løse din opgave. 

Nuværende 2014 rMBP: 


Nyeste 2017 rMBP: 


167

5
21. december 2017 @ 21:29
Novice

Jeg fik en næsten som den du spørger på for 3 timer siden - en 2,9 med 500 SSD. Fantastisk maskine - efter min vurdering. DU kan læse lidt om hvornår man skal skifte (efter journalistens mening) her: http://meremobil.dk/2017/08/macbook-pro-15-mid-2017-test/

Venlig hilsen
Kim Hansen



51

0
21. december 2017 @ 21:49
Novice
Kimball skrev:

Jeg fik en næsten som den du spørger på for 3 timer siden - en 2,9 med 500 SSD. Fantastisk maskine - efter min vurdering. DU kan læse lidt om hvornår man skal skifte (efter journalistens mening) her: http://meremobil.dk/2017/08/macbook-pro-15-mid-2017-test/

Venlig hilsen
Kim Hansen


Mange tak for linket Kim. Ifølge denne journalist bør jeg ikke tøve med at opgradere. Det vil jeg bruge julen til at overveje