xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
iMac hakker når man scroller
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


79

1
24. december 2017 @ 08:04
Novice

Hej macnyt, og glædelig jul


Jeg har fået et problem med min iMac 27 late 2012.

Den er begyndt at hakke når jeg scroller på websider...... i sær facebook er ret slem hvis jeg scroller lidt ned på siden, eller en lang samtale med en masse svar, kan den næsten gå helt i stå 1 -2 sec inden jeg hakkende kan scrolle videre.

Udmidelbart synes jeg ikke den er længere tid om at åbne programmer mm. end normalt, men det hele er bare ikke lige så smooth og lækkert som det plejer at være ?

Jeg tænkte noget måske var gået galt i OS, så jeg lavede en clean install med High SierraOS, men problemet er stadig det samme.

Kan det være mit grafikkort der er ved at stå af måske, eller nogen drivere der driller ? Selvom jeg ikke kan finde nogen steder hvor jeg kan opdatere disse (hvis det overhovedet er muligt ?)

Specs

iMac 27 late 2012
Samsung SSD 850 EVO (Trim har altid været enablet) (en disk jeg selv har sat i)
16 gb ram (de 8gb har jeg sat i)
NVIDIA GeForce GTX 675MX Grafik kort


Håber på lidt feedback :-)

Og tak.....

  12
0
  75

148

1
24. december 2017 @ 08:35
Novice

Jeg har en Imac fra 2016 og der er samme problem med Facebook, den er mega langsom. Jeg har prøvet at åbne Facebook i Google Chrome og der er ingen problemer. 


79

1
24. december 2017 @ 08:43
Novice
stikket skrev:

Jeg har en Imac fra 2016 og der er samme problem med Facebook, den er mega langsom. Jeg har prøvet at åbne Facebook i Google Chrome og der er ingen problemer. 


Fik ikke sagt, at det er goggle chrome, jeg primært bruger som min browser



Nå jeg fik kørt en hardware test, ved at holde ALT-D nede under opstart, og jeg får følgende fejl :

Apple Hardware Test har fundet en fejl
4HDD/11/440000000: SATA(0,0)

Kan det virkelig være min kun 1/2 år gamle samsung ssd disk, eller er det fordi den er eftermonteret og dermed uoriginal, som tricker apple testen ?


79

1
24. december 2017 @ 09:34
Novice

Jeg har lige prøvet Disk Speed test fra App store, og både read og write speed, ligger på omkring 500 MB/s.....


8581

198
24. december 2017 @ 12:55
Poseidon

Installer en ad-blocker.

Der var engang en Mac...

3580

34
24. december 2017 @ 15:17
Virtual Machine

Ja. Der er virkelig nogle reklamer derude der er så ringe skrevet, at de kan få selv en moderne maskine til at virke håbløs gammeldags. Bare en ringe designet wallpaper på en side kan sløve en browser voldsomt ned.

ÆUG havde en wallpaper i dette forum, som gjorde at siden var så langsom at den næsten var ubrugelig. 1 FPS eller noget i den stil.


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

79

1
24. december 2017 @ 15:51
Novice

Kan i anbefale en god ad-blocker så.... og vil den virke både i chrome og i safari ?

Ja det er helt vildt med at det skidt der er på facebook efterhånden.....

Jeg har en kammerat der anbefalede mig at slå "udvikler" til for safari, og så slå "link preload" til i udvikler menuen..... det ser ud til at have hjulpet, men det er stadig ikke perfekt.


1708

43
25. december 2017 @ 05:23
Stormogul

Har også oplevet at Safari lagger når men scroller frem på forekellige sider hvor der er mange billeder på. Mange gange hjælper det hvis man lige scroller tilbage og så frem igen. Underligt.....



79

1
25. december 2017 @ 12:27
Novice

Men det at den melder fejl på min SSD i Apple Hardware Test, er det bare fordi den er uoriginal ??


3580

34
25. december 2017 @ 12:40
Virtual Machine

Prøv at teste den på en windows

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

79

1
25. december 2017 @ 20:12
Novice

Der er ikke noget ved at splitte en tynd iMac ad :-/


3580

34
25. december 2017 @ 21:22
Virtual Machine

Kan du prøve at lave en bootcamp? Er det virkelig så svært at smide den i? På en tyk iMac var det rigtig nemt.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
25. december 2017 @ 21:47
Virtual Machine

undskyld. jeg er fuld

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future