xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)
macnyt  /  forum  /  emne
Denne tråd har ikke været aktiv i længere tid og er nu automatisk blevet låst for nye indlæg...
Meget ustabil AirPlay
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)


3580

34
14. januar 2018 @ 11:27
Virtual Machine

Hey

Jeg har meget ustabil AirPlay hos mig og min familie uanset hvad jeg gør. Det gælder AirPlay over på Apple TV og på AirPort Express.

Jeg ar prøvet at nulstille alle enheder:


AirPort Extreme 6th gen (1521)

AirPort Express 2nd gen på n WiFi

AirPort Express 2n gen på LAN

iPhone SE

iPhone 6S Plus

iPhone 7

Apple TV 4 på LAN

Apple TV 4 på LAN

Apple TV 3 på WiFi (hos mine forældre)

Apple TV 3 på WiFi (Hos min bror)


Jeg ved ikke lige hvordan jeg tester mit WiFi LAN, så jeg har kun testet mit WAN via WiFI som kører stabilt 50/50 på fiber. Jeg går ud fra, at hvis der er kludder i mit LAN at det osse vil vise sig på en WAN test, da testen jo skal igennem mit WiFi netværk først.

Det jeg oplever er en masse lags. Måske ca 1 gang pr sekund. Nogle gange varer det lag i 10 sek andre en kvart sekund. Så for mig ser der ud som der er noget galt med WiFi herhjemme og hos min familie, for det sker alle steder.

Men hvordan kan jeg teste stabiliteten i mit WiFi netværk?

Jeg kan heller ikke finde noget på nettet om hvorfor der dukker et tal op ved siden af det Apple TV jeg vil lave skræm dublering på. Hvad betyder det, når der står et tal ved siden af den enhed man laver skærm dublering til?

Der er faktisk en masse her jeg ikke forstår fordi det omfatter alle mine devices i flere forskellige hjem hehe


Billeder af skærmdubleringer

Test af WAN via WiFi




Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future
  10
0
  1412

1129

127
14. januar 2018 @ 12:00
Stormogul

og hvilken router klarer opgaven? extreme eller måske fiberboksen?

når signalet faldet ud eller video hakker så er det typisk mangel på overførselshastighed. måske er der signal forstyrrelser. måske kan routeren bare ikke magte opgaven når alle de enheder skal koordineres.

måske er der nogle af enheder der er i gang med noget overførsel i baggrund samtidig at du streamer. 


har du prøvet at logge alle enher af, og så streame?



3580

34
14. januar 2018 @ 12:11
Virtual Machine

AirPort Extreme 6th gen (1521) 802.11ac

Jeg har slukket alt på nær min iPhone 7, Apple TV 4 og AirPort Extreme 6th gen (1521)

Jeg har kun Apple HW her hjemme.

Som det ser ud nu, lagger det for vildt. Der hvor jeg allerværst oplever det, er i Photos når jeg slider billederne eller afspiller en videosekvens. Normalt slider den helt gnidningsløst, og vider fin videokvalitet. Nu hakker det, når jeg slider, og videokvaliteten er vild overkomprimeret, så jeg ikke kan genkende ansigterne.

Jeg kører jo både 2,4 GHz og 5 GHZ. Kan det være at den hopper over på 2,4 GHz båndet uden jeg ved det?


Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

1129

127
14. januar 2018 @ 12:13
Stormogul

det kan sagtens være... du kan "gleme" 2.4g på din telefon så vil den ikke hoppe på den med mindre den hedder det samme som 5g...


jeg kan heller ikke lade være med at tænke... SPECTRE og MELTDOWN opdateringer... :D




3580

34
14. januar 2018 @ 12:20
Virtual Machine

Mit 2.4 og 5 hedder det samme. Så jeg prøver lige helt at disable 2.4 :)

Jeg håber ikke at SPECTRE og MELTDOWN opdateringerne har en så uhyggelig indflydelse på mit WiFi signal. Men måske er det selve arbejdet i overførslen af data den har problemer med (codec) :D


Update: Nu har jeg deaktiveret 2.4 GHz båndet, så iPhone 7 på WiFi og Apple TV 4 på LAN skulle have max båndbredde. Men det kører stadig rigtig ringe. 

Min router er i øvrigt ca 1-2 meter fra mig uden noget imellem mig og den.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

531

7
14. januar 2018 @ 12:26
Kaptajn


Jeg har det problem, at hvis jeg streamer fra min IPhone 8 plus, over på mit ATV 4, så når skærmen på min IPhone går i sort, så mister jeg forbindelsen til mit ATV. Mega irreterende. 


3580

34
14. januar 2018 @ 12:28
Virtual Machine

Ja. Prøv at sætte dit display på din telefon til at slukke meget senere end det gør nu. De burde have taget højde for det. Måske bliver det fikset samtidig med at AirPlay 2 bliver sluppet løs. Who knows.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
14. januar 2018 @ 12:46
Virtual Machine

Nu har jeg prøvet at køre LAN direkte fra min iMac via AirPort Extreme over på Apple TV 4. Der hakker det osse. Men bare ikke nært så slemt.

Har prøvet at skifte til 1080p 60Hz i stedet for 50Hz. Ingen forskel.

Men min Apple TV 4 stallede lige 3 gange mens jeg skulle tweake den.

1) Da jeg valgte Indstillinger, viste den bare grå skærm i 30 sek

2) Da jeg skulle vælge 60 Hz stallede Siri remote, så jeg ikke kunne klikke "ok" eller bevæge den

3) Jeg så lige at der var 2 apps der var gået i stå under en formodentlig opdatering. Har prøvet at slette dem og hente dem igen. Den går sket ikke igang med at downloade dem. Amazing Aquarium og Amazin Fireplace.

4) Da jeg åbnede for App store på ATV4 stallede den osse i 30 sek. Da den så endelige kom videre kunne den huske hvilke knapper jeg havde trykket på på Siri remote, og så begyndte den ellers bare at speed-hoppe og klikke rundt i App store. :D

5) Stallede i 30 sek dat jeg startede YouTube (hoppede selv ud af appen først).


Jeg havde lige fuldstændigt nulstillet (nulstil og opdater) begge mine Apple TV 4 i sidste uge. Jeg må lige prøve igen.

Kan det være denne opdatering der sløver det? (WiFi CRACK sårbarheden)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
14. januar 2018 @ 14:07
Virtual Machine

Nu har jeg prøvet at (nulstil og opdater) mit Apple TV 4 og den Lagger stadig for sygt. Nu vil jeg prøve at nulstille min iPhone 7 uden at gør brug af backup. Hvis det heller ikke virker, er jeg vel nød til at gå i dybden med mit WiFi signal mellem iPhone 7 og AirPort Extreme 6th gen

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
14. januar 2018 @ 14:54
Virtual Machine
Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

57

1
15. januar 2018 @ 20:35
Novice

Har du prøvet at sætte din router til 'auto' ved valg af wifi-kanal? Jeg havde hakkende airplay på et tidspunkt, hvor jeg også havde valgt kanal 13. Med automatisk valg af kanal gik det væk ... kommer det igen genstarter jeg router, og den vælger evt selv en ny kanal.